Film o družbenih konfliktih sodobne Slovenije
V nedeljo so v Kulturnem centru Tržič predpremierno predvajali film režiserja Metoda Pevca Jaz sem Frenk. Film so pred dvema letoma snemali v Tržiču z glavnimi igralci Janezom Škofom, Katarino Čas in Valterjem Draganom. Z omenjenimi ustvarjalci filma je po projekciji potekal pogovor.
Jaz sem Frenk spremlja zgodbo Frenka Mavriča, v čigar čevlje je stopil Janez Škof, ki na zapuščinski razpravi po očetu ugotovi, da je pokojniku, ki je bil nekoč pomembna oseba v ozadju slovenskega osamosvajanja, na švicarskem bančnem računu ostalo nekaj milijonov pomanjkljivo opranega denarja. Frenkov nekoliko mlajši brat, odigral ga je Valter Dragan, ki se je pravočasno prilagodil družbenim spremembam, bi s pripadajočo dediščino brez predsodkov dokapitaliziral svoje poslovne ambicije, Frenk, ki ostaja zvest svojim socialističnim vrednotam, pa začne odkrivati nečedno ozadje te dediščine. Milijoni med bratoma vnamejo nepomirljiv spor, v katerem se odražajo številni družbeni konflikti sodobne Slovenije.
Film Jaz sem Frenk je sedmi celovečerni film režiserja Metoda Pevca, za katerega je vsestranski avtor napisal tudi scenarij. »Scenarij za film Jaz sem Frenk je nastal zaradi Frenka. Čeprav je zgolj izmišljen glavni junak, je nekega dne skoraj dobesedno potrkal na moja vrata. Ni ovinkaril, imel je jasno idejo, da o njem posnamem film. Iskreno povedano: spremljal ga je vonj po alkoholu in gostilniških zgodbah. Še preden sem se mu uspel upreti z utemeljenimi pomisleki, je začel govoriti o svojem bratu, o svojem očetu, o svoji ljubezni, o glasbi in spet o sebi. Zapeljal me je, verjel sem mu in zapisoval njegove zgodbe. Najbrž ni naključje, da sem v tistem času snemal dokumentarni film Dom. Tam je bilo veliko frenkov – z malimi in veliki začetnicami in tudi z drugimi imeni,« je pojasnil režiser, ki je mesto snemanja iskal nemalo časa. »Hodili smo po Sloveniji in že napisan scenarij se ni skladal z nobenim od obiskanih mest. Ko smo prišli v Tržič, smo vedeli, da smo prišli na cilj. Industrijska preteklost Tržiča in ljudje, ki smo jih tu spoznali ter z njimi zelo lepo sodelovali, so nas prepričali, zato je Tržič postal prizorišče filma.« Film odstira aktualno problematiko – družbeno neenakost in željo, da bi bili vsi enaki. »Ljudje so se začeli spraševati, zakaj nekateri ljudje potrebujejo milijone in milijarde. V resnici nihče na tem svetu tega ne potrebuje, a zaradi pohlepa in dozdevne potrebe so nekateri brez osnovnega socialnega standarda, morda celo lačni. Begalo me je ravno to vprašanje o pohlepu in zaslepljenosti, ki jo povzroča, in rezultat je pričujoči film,« je še povedal Metod Pevec.
Filmsko zgodbo oblikujejo tudi zanimive ženske, od Katarine Čas in Mojce Partljič do Mojce Ribič, Anje Novak, Maruše Majer in Nine Valič, pridruži pa se jim še cela vrsta drugih velikih igralskih imen, med njimi Radko Polič, Primož Pirnat, Davor Janjić in Uroš Smolej. »Lik Ines je apatičen, melanholičen in tragičen. Je ženska, ki nima življenjske iskrice in ob igranju vloge je bilo najtežje ravno to – ubiti življenjsko energijo,« je o svojem liku povedala Katarina Čas.
V Tržiču so bile vse tri projekcije razprodane in med gledalci so bila mnenja deljena. »Glede na to, da je v filmu veliko resničnih dogodkov in usod, ta vzbudi žalost. Če ne bi bilo takih situacij, filma verjetno ne bi bilo. Vseeno me je navdušil in sem ponosna, da je nastal ravno tu, v našem kraju,« je dejala domačinka Marija Teran. Film pa ni zadostil pričakovanj Boštjana Antolina in njegovega sina Jošta. »Glede na to, koliko je bilo tu pred dvema letoma snemanja in akcije, sem razočaran, da film ne odraža Tržiča in Tržičanov v večji meri. Tudi vsebina se mi zdi precej dolgočasna, aktualne teme so le brezposelnost, iskanje službe in stanovanja,« meni Antolin.
Film Jaz sem Frenk bo 20. novembra v sklopu festivala Liffe predvajan v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma, od 28. novembra dalje pa bo na sporedu v kinih po Sloveniji.