Še vedno čakajo zagotovila
V Vodicah so organizirali že peti protestni shod, protestniki pa opozarjajo, da jih bodo nadaljevali, dokler se prometna problematika v občini ne razreši.
Vodice – V torek popoldne se je na Kamniški cesti v Vodicah odvijal zdaj že znan prizor. Občani so na petem protestu s transparenti in prehajanjem prehodov za pešce znova zahtevali začetek gradnje obvoznice.
Kot je povedal vodiški župan Aco Franc Šuštar, v času od prejšnjega protesta, ki so ga pripravili konec septembra, od državnih institucij še niso prejeli nobenih uradnih zagotovil, kdaj bi se lahko zaključilo pridobivanje dovoljenj in bi Dars lahko začel postopek pridobivanja gradbenega dovoljenja. »Neuradno smo izvedeli, da so bile v predhodnem postopku, ki ga izvaja ministrstvo za okolje in prostor, vse ovire odpravljene, kar pomeni, da bi Agencija RS za okolje (Arso) lahko izdal odločbo. Kdaj se bo to zgodilo, težko komentiram, prav tako ali bo Arso zahteval ponovno izvedbo presoje vplivov na okolje ali ne,« je povedal Šuštar.
V primeru, da ponovno poročilo o presoji vplivov na okolje, ki je bilo že pridobljeno, a je nato zaradi neaktivnosti državnih institucij poteklo, ne bi bilo potrebno, se Šuštar nadeja, da bi že v spomladanskih mesecih prihodnjega leta lahko pridobili gradbeno dovoljenje in izbrali izvajalca del. V nasprotnem primeru bi se postopki lahko zavlekli še za nekaj let. »Računam na zdravo pamet, saj v prostoru v teh letih ni nobenih novih dejstev razen povečanega prometa. Nevzdržno bi bilo čakati še tri ali štiri leta. Vodiška obvoznica ne bi rešila le težav naših občanov, temveč tudi vseh drugih, ki se iz sosednjih občin vozijo tu skozi, ter pomagala povezovati štajersko in gorenjsko avtocesto, hkrati pa bi se s tem znebili gneče na izvozu z avtoceste v Vodicah,« je še dodal vodiški župan.
Protestniki sicer obljubljajo, da bodo shode nadaljevali, dokler se njihove težave ne razrešijo. »Naslednji shod bo decembra, nato spet januarja in tako naprej. Vztrajali bomo, dokler bo treba, na občinskem svetu smo namreč sprejeli zavezo s soglasjem vseh svetnikov,« je povedal vodja civilne iniciative in občinski svetnik Brane Bogovič.
Za pojasnila smo zaprosili tudi Arso, kjer so potrdili, da na agenciji teče predhodni postopek, ki je sicer nujen za ceste, daljše od dveh kilometrov. V postopku bodo ugotovili, ali je za vodiško obvoznico treba izvesti presojo vplivov na okolje in pridobiti okoljevarstveno soglasje ali ne. Na vprašanje, ali lahko Arso pri izdaji okoljevarstvenega soglasja upošteva dejstvo, da je bila presoja vplivov na okolje v preteklosti že izvedena, odtlej pa v prostoru niso nastala nobena nova dejstva, kar poudarjajo v Vodicah, so odgovorili: »V izdanem, a ne več veljavnem okoljevarstvenem soglasju so bili nosilcu določeni dodatni omilitveni ukrepi, ki jih mora nosilec posega izvesti. V predhodnem postopku pa ne moremo določati omilitvenih ukrepov za zmanjšanje vplivov posega na okolje.« Dodali so še, da bi v primeru, da bi bila potrebna ponovna pridobitev okoljevarstvenega soglasja, na ministrstvu za okolje in prostor izvedli integralni postopek, kjer bi hkrati s soglasjem tekel tudi postopek za pridobitev gradbenega dovoljenja, koliko časa bi to trajalo, pa ne morejo odgovoriti.