Projekti so, denarja pa ni
Na direkciji za infrastrukturo so potrdili, da v predlogu proračuna ni denarja za načrtovano nadgradnjo gorenjske železnice. Skupaj z župani si prizadevajo, da bi vlada vendarle zagotovila sredstva za ta več kot stomilijonski projekt.
Če želijo pravočasno, torej do zapore proge, pridobiti izvajalca, bo treba odločitev o zagotovitvi sredstev sprejeti še ta mesec, ko je zadnji rok za objavo razpisa za izvedbo del. Pogodbo je namreč zaradi zagotovitve materialov treba podpisati vsaj štiri do šest mesecev pred začetkom zapore.
Radovljica – Tudi na Direkciji RS za infrastrukturo so potrdili, da v predlogu proračuna za prihodnji dve leti ni denarja za načrtovano nadgradnjo gorenjske železniške proge, čeprav je bilo za pripravo dokumentacije za projekt že namenjenih precej sredstev. Direkcija je tako že financirala izdelavo izvedbenih načrtov za nadgradnjo glavne železniške proge na odsekih Kranj–Lesce-Bled in Lesce-Bled–Jesenice ter progovno kabliranje. Gre za investicijo, ki je na podlagi projektantske ocene brez davka na dodano vrednost ocenjena na 120 milijonov evrov. Veliko denarja so v projekte, ki se navezujejo na obnovo železniške proge, že vložile tudi občine.
Trenutno je državni denar tako predviden le za obnovo železniškega predora Karavanke; ta naj bi se po predhodnih načrtih izvajala sočasno z nadgradnjo gorenjske železniške proge, zaradi obnove pa je predvidena in z avstrijskimi železnicami že usklajena polletna zapora prometa od izvozne kretnice na postaji Jesenice proti Avstriji, so pojasnili na DRSI.
Odločitev, da se ne nameni denar tudi za obnovo in nadgradnjo gorenjske železniške proge, je negativno presenetila župane občin ob železniški progi, ki so načrtovali sočasno urejanje najbolj problematičnih prehodov ceste čez progo. Predsednika vlade Marjana Šarca in ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek so zato s pismom pozvali, naj vendarle zagotovita sredstva za projekt, v katerega je že bilo vloženega precej občinskega in državnega denarja.
»Na direkciji za infrastrukturo so nam zagotovili, da so naredili prav vse, da gre projekt v izvedbo, a politika 150 milijonov evrov sredstev žal ne vključuje v proračun. Neizpodbitno torej je, da se bo obnavljal železniški predor skozi Karavanke; župani pa si še vedno prizadevamo, da bi tiste, ki o tem odločajo, prepričali, naj vendarle še enkrat razmislijo o projektu,« je trenutno stanje komentiral radovljiški župan Ciril Globočnik. »Predvsem zato, ker bo proga zaradi obnove predora vsaj delno zaprta, kar predstavlja idealno priložnost za delo tako na sami gorenjski progi kot na spremljajočih občinskih projektih.«
Tudi na DRSI so zagotovili, da skupaj z ministrstvom za infrastrukturo izvajajo vse potrebne ukrepe za zagotovitev sredstev za nadgradnjo odseka železniške proge med Kranjem in Jesenicami v obdobju zapore proge med letoma 2020 in 2021. Če želijo pravočasno, torej do zapore proge, pridobiti izvajalca, bo treba odločitev o zagotovitvi sredstev sprejeti še ta mesec, ko je zadnji rok za objavo razpisa za izvedbo del. Pogodbo je namreč treba podpisati vsaj štiri do šest mesecev pred začetkom zapore zaradi dobavnih rokov materialov, to je tirnic in pragov, so opozorili na direkciji.