Varne in dostopne poti za vse
Kranjska in jeseniška občina sta se že vključili v projekt, s katerim naj bi izboljšali mobilnost ranljivih skupin, kar pomeni dostopnost objektov, varnejše gibanje v prometu in tudi spletno dostopnost.
Glavni cilj nacionalnega projekta z naslovom »Mobilnost ranljivih skupin v slovenskih občinah – Za samostojno mobilnost v domačem okolju brez ovir« je omogočiti dvig kakovosti življenja oseb z različnimi invalidnostmi.
Kranj – Prav gotovo je želja vseh invalidov in drugih ranljivih skupin, da se v svojem okolju gibljejo neodvisno in varno. Zato je temu treba prilagoditi urbano okolje, kar pomeni odstraniti nevarne točke in urediti dostop do javnih objektov, potniškega prometa in drugih javnih površin. Prav tako pomembno področje je zagotavljanje dostopa do vseh informacij v povezavi z mobilnostjo preko spleta in ostalih medijev ter uvajanje novih tehnoloških rešitev.
O projektu, ki naj bi dal odgovore in rešitve o mobilnosti ranljivih skupin v občinah in ga financira ministrstvo za infrastrukturo, izvaja pa Geodetski inštitut Slovenije v sodelovanju z Beletrino, so govorili tudi v Kranju. Minuli ponedeljek je bila namreč na vrsti Gorenjska, saj sta k projektu že pristopili Mestna občina Kranj in Občina Jesenice, Vojmir Drašler, višji svetovalec na Direktoratu za trajnostno mobilnost in prometno politiko, pa je poudaril, da pričakuje, da se bo v naslednjem obdobju projektu pridružilo vedno več slovenskih občin.
Kot je v nagovoru zbranim pojasnil kranjski podžupan Robert Nograšek, vodilni na občini pozdravljajo projekt, ki ranljivim skupinam omogoča neodvisno in varno mobilnost, saj se to sklada z načeli in dolgoletnimi prizadevanji občine na vseh družbenih ravneh. Poudaril je, da je za občino zelo pomembno strateško vlaganje v trajnostni razvoj, prav tako pa v skrb za omogočanje varne ter samostojne mobilnosti za vse občanke in občane.
Podobno je na Jesenicah, ki so središče Zgornjesavske doline z dobro prometno, telekomunikacijsko, komunalno in drugo infrastrukturo. Urbanist Občine Jesenice Andraž Tolar je dejal, da se Jesenice zavzemajo za trajnostno strategijo javnega prometa in mobilnosti nasploh. Poudaril je, da so imele Jesenice včasih zelo dobre povezave lokalnega javnega prometa, danes pa zaradi neurejenih razmer javni prevoz časovno ni več dovolj zanesljiv, z vlakom pa lahko človek porabi kar cel dan za en sam sestanek.
Maša Malovrh, certificirana strokovnjakinja za dostopnost pri Beletrini, je povedala, da je dostopnost do spletnih informacij bistvena za omogočanje varnih poti po občinah predvsem za predstavnike ranljivih skupin v prometu, saj se projekt v prvi fazi osredotoča predvsem na slepe, slabovidne in gibalno ovirane občane ter osnovnošolske otroke in mladino. Zato je najprej treba omogočiti dostop do teh informacij občanom, ki nedostopnih spletnih strani ne morejo uporabljati.
Maja Baloh, sodelavka pri projektu, je predstavila operativne rešitve zajema podatkov, vodenja podatkovne baze in vzpostavitve pregledovalnika, pri čemer sodelujejo tudi drugi deležniki, zlasti invalidske organizacije in invalidi, Roman Rener iz Geodetskega inštituta Slovenije pa je predstavil metodologijo in standarde za mobilnost ranljivih skupin in predvidene rezultate projekta. Preko pregledovalnika bodo uporabniki brezplačno pridobili podatke.