Se dobiva v Bohinju

Upam, da ste poletje preživeli čim manj stresno in vas velik naval obiskovalcev, tako stalnih, dnevnih kot tistih najbolj obremenjujočih »tunel turistov«, ki nam ne dajo dihati ob cesti skozi dolino, ko zapirajo predor Karavanke, ni spravil čisto ob živce. Upajmo, da se politika čim prej poenoti, izbere izvajalca, zgradi drugo cev in nas dolince odreši muk, ki jih preživljamo v sezonah in ob praznikih,« je v septembrski uvodnik občinskega časopisa zapisal kranjskogorski župan Janez Hrovat, tudi sam uspešen podjetnik v turistični dejavnosti in na ta način jedrnato opisal vzdušje ob koncu poletne prometne norije.

Za nami je torej še eno gospodarsko uspešno poletje, to je zdaj, ko bo poletno vročino vsak hip dokončno odplaknil prvi pravi jesenski dež, jasno tudi tistim, ki ne spremljajo podatkov o številu turistov. Časopisni naslov »Spet rekordna sezona« ni več novica, tako kot ne informacije o prometnih zastojih na poti na Bled, nejevoljnih Zgornjesavcih, ki se ob koncih tedna skorajda ne upajo več odpraviti niti iz Rateč v Mojstrano, ali o Blejcih, ki jim dvigajo pritisk nemarni razgrajači, ki teptajo in uničujejo občutljivo okolico jezera.

Kar glasni so morali biti, da je gnečo ter z njo povezane obremenitve na cestah in v turističnih krajih kot resen problem zaznalo tudi turistično gospodarstvo in se s težavo začelo resno ukvarjati. Omogočiti kvalitetno sobivanje obiskovalcev, domačinov in naravnih sistemov je bistveno zahtevnejše kot ustvarjanje novih kapacitet in privabljanje novih obiskovalcev, s čimer smo se ukvarjali tako rekoč še včeraj.

Videti je, da se je prav zdaj (tudi) slovenski turizem znašel na pomembnem razpotju. Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka na gospodarskem ministrstvu, ki se profesionalno že vse življenje ukvarja s turizmom, njegove dobre in slabe plati pa izkuša tudi kot Blejka, verjame, da je stanje mogoče spraviti v ravnovesje, ki mu rečemo trajnostni razvoj. A le, če pri tem sodelujejo vsi: stroka, politika gospodarstvo, lokalne skupnosti in domačini. Ena od prvih nalog je dvigniti kvaliteto storitev in sočasno poskrbeti za bolj razpršen obisk turistov. »Kdo pa pravi, da je pri nas lepo le julija in avgusta? Imamo štiri čudovite letne čase, zakaj jih ne bi izkoristili? Se dobiva 20. septembra v Bohinju, sploh ni treba čakati na november. Bo božansko in še zase ga bova imeli,« je malce hudomušno, pa vendarle tudi smrtno resno pripomnila na pogovoru pred dnevi, ko se je na petkovo popoldne skozi mučne obvoze in zastoje na cesti iz Ljubljane vendarle prebila do domače Gorenjske.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Izleti GG / četrtek, 20. oktober 2016 / 11:57

Skozi najdaljši predor

Predstavljajte si, da se iz Kranja v Ljubljano pripeljete skozi dolg predor, ne da bi pri tem videli nebo.

Objavljeno na isti dan


Splošno / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Uspehi gasilcev so odlični

Predsednik PGD Preddvor Ciril Zupin je na volilnem občnem zboru v mesecu februarju predal mesto predsednika Marku Bohincu. Franci Dolinšek pa je prevzel poveljniško mesto od Branka Koširja.

Splošno / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Dogovorjena pravila obnašanja na kmetijskih zemljiščih

Vzpodbudno pismo Zavoda za gozdove nas seznanja s pravili obnašanja lovcev na kmetijskih zemljiščih.

Preddvor / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

S kresničkami smo (pre)vidnejši

Preddvorska šola in občinski svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (SPV) sta tudi letos pripravila skupno preventivno akcijo.

Splošno / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Velik uspeh kegljačev

Kegljaški klub Bela, ki v okviru našega Športnega društva Storžič Preddvor nastopa v medobčinski ligi, v letošnjem prvenstvu nastopa s povprečnim uspehom.

Splošno / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Turisti pohvalijo, a tudi grajajo

Študentke, zaposlene v turistični poslovalnici, so posredovale obiskovalcem informacije po telefonu in po e-pošti.