Občina Žirovnica je direkciji za infrastrukturo že predlagala, naj zagotovi zunajnivojsko križanje regionalne ceste in železniške proge v Žirovnici. / Foto: Gorazd Kavčič

Posodobitev gorenjske železniške proge

Nadgradnja železniške proge Ljubljana–Jesenice, s katero bodo zagotovili njeno večjo zmogljivost in varnost, bo predvidoma stekla oktobra prihodnje leto. Zgradili bodo tudi več cestnih podvozov.

Nadgradnja bo potekala na odsekih železniške proge Kranj–Lesce Bled in Lesce Bled–Jesenice s progovnim kabliranjem na odseku Ljubljana–Jesenice, z ureditvijo postajališč in izvedbo protihrupnih ukrepov.

Žirovnica – Občina Žirovnica si prizadeva, da bi v okviru napovedane nadgradnje železniške proge Ljubljana–Jesenice, ki bo predvidoma stekla prihodnjo jesen, v podvoz preuredili tudi glavno nivojsko križanje v Žirovnici.

»Že več let je naša velika želja, da se glavni prehod čez železniško progo v Žirovnici preuredi v podvoz. Gre namreč za regionalno cesto, glavno vstopno točko v našo občino, zato bi bila investicija v podvoz nujna z vidika varnosti in pretočnosti,« je razložil žirovniški župan Leopold Pogačar, ki je omenjeno investicijo že predlagal na enem od usklajevalnih sestankov z direkcijo za infrastrukturo in Slovenskimi železnicami. Hkrati so pristojne seznanili tudi z željo občine po postavitvi protihrupne zaščite na območ­ju železniške postaje v Žirovnici.

Na direkciji za infrastrukturo so pred dnevi pojasnili, da je trenutno v usklajevanju projektna naloga za izdelavo idejne zasnove za pridobitev projektnih in drugih pogojev za izgradnjo cestnega podvoza v Žirovnici.

Žirovniški župan pravi, da za zdaj še nimajo nobenih zagotovil, ali se bo omenjena investicija izvedla ali ne. »Stroški bi bili sicer visoki, a glede na to, koliko sredstev je zagotovljenih za celoten projekt, menimo, da izgradnja podvoza v Žirovnici vendarle ne bi smela predstavljati prevelikega zalogaja,« je ocenil.

Ob tem je Pogačar še opozoril, da je trenutna ureditev nivojskega križanja v Žirovnici le začasna. »Že pred desetimi leti, ko smo dosegli, da je zdajšnja ureditev prehoda le začasna, sem napovedal, da bo ta začasnost trajala vsaj dvajset let in res je minilo že deset let,« je povedal žirovniški župan.

Na direkciji za infrastrukturo so razložili, da je začetek nadgradnje gorenjske železniške proge predviden oktobra 2020, konec pa v prvi polovici 2022, kar je pogojeno tudi z zaporami proge in z zagotovljenimi sredstvi v proračunih za leti 2020 in 2021, ki sta pravkar v pripravi. Predvidena je nadgradnja glavne železniške proge na odsekih Kranj?Lesce Bled in Lesce Bled–Jesenice s progovnim kabliranjem na odseku Ljubljana?Jesenice, z ureditvijo postajališč in izvedbo protihrupnih ukrepov. Projektantski predračun pred revizijo projektne dokumentacije znaša 113,35 milijona evrov brez davka na dodano vrednost. Dela na javni železniški infrastrukturi bo financirala direkcija, občine pa bodo predvidoma financirale predvsem priključne ceste na nove izvennivojske objekte.

Do zdaj je sicer že dogovorjeno, da se v okviru nadgradnje železniške proge, ki bo približno pol leta zaprta, trije nivojski prehodi na območju občine Žirovnica, označeni le z Andrejevim križem, ukinejo, na območju Sela in Vrbe pa bodo zgradili nova podvoza. »Za zdaj še nimamo projektantske ocene, s kakšnimi sredstvi bo pri investiciji sodelovala občina, a ne pričakujemo velikega zneska, morda okoli 50 tisoč evrov. V vsakem primeru bomo potrebna sredstva zagotovili v občinskem proračunu, saj do tako velikih projektov na železniški infrastrukturi pride le vsakih petdeset let, zato tega vlaka ne smemo zamuditi,« je še povedal žirovniški župan.

Da gre za največji poseg na gorenjski železniški progi v zadnje pol stoletja, se zavedajo tudi v Radovljici, kjer bosta po besedah župana Cirila Globočnika največji pridobitvi nov podvoz za ves promet v Lescah na območju nekdanje Verige in podhod za pešce ter kolesarje na železniški postaji v Radovljici. Predvidena je rekonstrukcija železniškega nadvoza v Radovljici, v Podnartu in Zalošah pa ukinitev treh nivojskih prehodov, označenih samo s prometnim znakom Andrejev križ, z izgradnjo cestnih podvozov. Občina Radovljica bo investirala predvsem v odkupe zemljišče in ureditev priključkov, za kar imajo v občinskih proračunih že pripravljenih pol milijona evrov.

Nadgradnja železniške proge Ljubljana–Jesenice, zgrajene že leta 1870, s katero bodo zagotovili večjo zmogljivost in varnost, bo potekala v več fazah. Ocenjena investicijska vrednost celovitega projekta po ocenjenih možnostih znaša med 377,71 milijona in 413,54 milijona evrov, trajanje pa po treh od štirih možnosti do vključno leta 2025, so novembra lani sporočili z vlade.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kamnik / četrtek, 18. september 2014 / 13:33

Nošam zagodlo slabo vreme

V Kamniku so kljub kislemu vremenu izpeljali že 44. Dneve narodnih noš in oblačilne dediščine.

Objavljeno na isti dan


Splošno / ponedeljek, 23. april 2007 / 07:00

Ivo Papasov & His Bulgarian Wedding Band v ciklusu Grajski Vitraž

Petek, 11. maja, dvorišče Škofjeloškega gradu

Splošno / ponedeljek, 23. april 2007 / 07:00

Mestni trg v barvah

Celodnevni dogodek plesa, slikarstva, fotografije, filma in glasbe ..

Kronika / ponedeljek, 23. april 2007 / 07:00

Radarske kontrole

Kranj - Prometni policisti bodo tudi ta teden opravljali meritve hitrosti z radarjem, nameščenim v belem osebnem avtomobilu Renault Kangoo. Danes med 7. in 14. uro bodo...

Bohinj / ponedeljek, 23. april 2007 / 07:00

Usoda novih občinskih stanovanj še ni znana

Bohinjska Bistrica - Župan občine Bohinj Franc Kramar, njegov podžupan Anton Urh, višja svetovalka za družbene dejavnosti in gospodarstvo Iva Lapajne ter nekdanja županj...

Zanimivosti / ponedeljek, 23. april 2007 / 07:00

Aketa: Obnova Starega gradu in obzidja

Kamnik - Kako nujna je obnova Starega gradu oziroma njegovega obzidja, smo spraševali tudi tokrat na območju Kamnika. Skoraj polovica vprašanih je bila mnenja, da je treba v občin...