Razvijali nove poslovne ideje
V Biotehniškem centru Naklo so v okviru projekta Erasmus+ Aqu@teach minuli teden prvič pripravili mednarodno poletno šolo podjetništva z vsebinami s področja akvaponike.
Naklo – Poletne šole, pri kateri so se osredotočili predvsem na podjetništvo v povezavi z akvaponiko, so se udeležili študenti in profesorji Univerze v Greenwichu, Zdravstvene fakultete Univerze v Ljubljani, Univerze za uporabne znanosti v Zürichu, Politehniške univerze v Madridu in Višje strokovne šole Biotehniškega centra Naklo. Pripravili so jo v okviru projekta Erasmus+ Aqu@teach, ki se zaključi konec marca prihodnje leto. Pri tem projektu skupaj s partnerji iz štirih držav razvijajo celosten izobraževalni paket za poučevanje vsebin s področja akvaponike, je razložila Jana Grašič Stare z Višje strokovne šole Biotehniškega centra Naklo.
»Akvaponika je sistem, ki združuje pridelovanje zelenjave in gojenje rib, pri čemer s pomočjo bakterij ustvarjamo zaprt tok hranil med ribogojnim in zelenjavnim delom sistema, kar omogoča zelo učinkovito gojenje rib in zelenjave znotraj zaprtega sistema,« je bistvo akvaponike razložila Jana Grašič Stare. V okviru poletne šole so študenti svoje tehnično znanje o akvaponiki nadgradili z razvojem lastne poslovne ideje. Po besedah Jane Grašič Stare so spoznali poslovne modele in pridobili marketinška znanja, seznanili so se tudi s tem, kako pridobiti sredstva za uresničitev ideje. Kot primer dobre prakse so jim predstavili dve ribogojnici, ki so ju obiskali v sklopu poletne šole. Študentje so na podlagi tega pod mentorstvom strokovnjakov z različnih področij ves teden razvijali svojo poslovno idejo, ki so jo na sklepni dan poletne šole predstavili sedmim zunanjim evalvatorjem. Med drugim so si zamislili postavitev akvaponične enote na strehah različnih stavb, razmišljali so o postavitvi tovrstne enote v domovih za starejše, vrtcih in šolah, je razložila Jana Grašič Stare. »Sodniki so vse predstavitve poslovnih idej izredno pohvalili, zmago pa prisodili skupini, ki je zasnovala idejo za mobilno aplikacijo Aquaville, s pomočjo katere se na način računalniške igrice uporabniki seznanijo z akvaponiko in znanje prenesejo v prakso.«
Poletne šole, ki je v celoti potekala v angleškem jeziku, so se udeležili tudi študenti Višje strokovne šole Lara Potočnik, Ana Krč, Nadja Romšek in Aleš Orel. Veseli so bili sodelovanja s tujimi študenti in njihovimi mentorji, saj so tako pridobili številna nova znanja in izkušnje s področja akvaponike, so strnili svoje vtise.