
V vročini je utrujenost večja
Do srede julija bo potekal drugi del nacionalne preventivne akcije za večjo varnost motoristov. Na daljših vožnjah naj si ti vzamejo dovolj časa za postanke, v vročini pa poskrbijo tudi za ustrezno hidracijo.
Kranj – Visoke poletne temperature vplivajo na zbranost oziroma na stopnjo utrujenosti pri vožnji motoristov, ki so na slovenskih cestah številčni udeleženci cestnega prometa, zato naj bodo ti med vožnjo še bolj pozorni na dogajanje na cesti ter ne precenjujejo svojih voznih sposobnosti in izkušenj, so ob včerajšnjem začetku drugega dela nacionalne preventivne akcije za večjo varnost motoristov opozorili na Agenciji za varnost prometa (AVP). Obenem so k strpni in preudarni vožnji ter dodatni previdnosti na cesti pozvali tudi druge voznike. Poleg preventivnih dogodkov bo do 14. julija potekal tudi poostren nadzor nad vožnjo motoristov, ki ga bodo izvajali policisti, so še napovedali na AVP.
Potem ko je bila lani prometna varnost voznikov motornih koles ena boljših v zadnjih letih, je bilo v prvem polletju letošnjega leta zabeleženih 345 (407 v enakem obdobju lani) nesreč z udeležbo voznikov enoslednih motornih vozil. V njih se je sicer poškodovalo manj motoristov kot v lanskem prvem polletju, precej pa se je poslabšala statistika glede smrtnih žrtev. V prvih šestih mesecih letos je namreč umrlo že enajst motoristov in dva potnika, kar je sedem več smrtnih žrtev kot v letu 2018. Samo prejšnji mesec (do 26. junija) je umrlo osem motoristov in potnikov na motorjih. Od skupaj trinajst umrlih je bilo pet tujih državljanov. V desetih od enajstih primerov so smrtne nesreče povzročili motoristi sami. Največkrat je bil vzrok za nastanek prometne nesreče neprilagojena hitrost in nepravilno prehitevanje. Starost povzročiteljev smrtnih prometnih nesreč je bila v osmih primerih med štiridesetim in šestdesetim letom starosti. Največ prometnih nesreč s smrtnim izidom motoristov so sicer zabeležili v Posočju, kjer so umrle štiri osebe, prav vsi so bili tuji državljani.
Poleg dobre psihofizične pripravljenosti in poznavanja motorja se morajo motoristi, preden se odpravijo na vožnjo, prepričati tudi o tehnični brezhibnosti svojih jeklenih konjičkov, opozarjajo na AVP. Poskrbijo naj tudi za svojo varnost z uporabo dobre zaščitne opreme, v katero sodijo zaščitna čelada, kombinezon, ščitnik hrbtenice, škornji in rokavice. Priporočljivo je, da je oprema v živahnih ter opaznih barvah, kar poleg prižganih luči poveča vidnost oziroma opaznost motorista na cesti. Hitrost vožnje naj prilagodijo razmeram na cesti in upoštevajo omejitev hitrosti. Na daljših vožnjah naj si vzamejo dovolj časa za postanke, v poletni vročini pa poskrbijo tudi za ustrezno hidracijo. Poleti so pogoste tudi nevihte ali celo neurja s točo, ki cestne razmere iz idealnih pogojev za vožnjo lahko v hipu spremenijo.
Druge voznike pa želijo na AVP spomniti na dodatno pazljivost, saj so motoristi zaradi ozke silhuete slabše vidni in se nam lahko v ogledalih hitro »izmuznejo«. Že širina svinčnika v iztegnjeni roki lahko popolnoma zakrije motorista, oddaljenega trideset metrov, poudarjajo.