Ko bom velik, bom pilot
V letalski šoli Adrie Airways so organizirali dan odprtih vrat, s katerim so predvsem mladim želeli približati poklic pilota. Letalski prevoznik trenutno zaposluje sto petdeset pilotov, v prihodnje pa bi jih vsako leto radi zaposlili okoli dvajset.
Zgornji Brnik – »Adria Airways se je odločila dati nov zagon svoji letalski šoli, s čimer jo želimo v večji meri povezati v procese podjetja. Eden od prvih ukrepov je tako dan odprtih vrat, s katerim želimo širši javnosti, predvsem pa mladim, približati poklic pilota,« nam je povedal odgovorni poslovodni delavec letalske šole Tadej Notersberg.
Adria s tem odgovarja na globalne izzive letalske industrije. Rast števila potnikov namreč že presega trenutne kapacitete tako v letalski infrastrukturi kot tudi pri kadrih. Potniška letala so lani opravila 11 milijonov poletov, število zamud, ki so jih pri tem zabeležili, pa je preseglo 19 milijonov minut, kar predstavlja kar 36 let in skoraj dva meseca. Številne zamude so lani občutili tudi potniki Adrie Airways. Kot pravijo v letalskem prevozniku, je med glavnimi razlogi poleg omejitev v zračnem prostoru in vremenskih razmer tudi pomanjkanje posadk.
Tudi zato so se v Adriini letalski šoli odločili, da v letalske poklice pritegnejo več mladih. A kot poudarja Notersberg, bodo z aktivnostmi, kot je bil petkov dan odprtih vrat, prve sadove poželi v najboljšem primeru šele čez poltretje leto. Toliko namreč traja program, s katerim kandidate usposobijo do te mere, da izpolnijo pogoje, s katerimi se lahko prijavijo na razpis za delovno mesto pilota potniškega letala.
Adriina letalska šola ima štiridesetletno tradicijo, v tem času so izšolali okoli 2400 pilotov. »Večkrat se nam je že potrdilo, da so piloti iz lastne šole najbolje usposobljeni, poleg tega pa mnogi letijo tudi za druge letalske družbe, kar prav tako dokazuje, da delamo dobro,« je še povedal Notersberg.
Atraktivnosti pilotskega poklica navkljub pa eno izmed večjih ovir marsikomu predstavlja denar. Šolanje, ki pripelje do stopnje, ko lahko kandidat upravlja potniško letalo, namreč stane okoli 65 tisoč evrov, kar za večino staršev, ki po navadi prevzamejo finančno breme na svoja pleča, predstavlja težavo.
Da je zanimanje za poklic pilota kljub temu precejšnje, dokazuje obisk dneva odprtih vrat, ki se ga je udeležilo kakih trideset mladih in njihovih staršev, ki so se lahko preizkusili tudi na simulatorju, ki ga imajo v letalski šoli. Lep, a težak poklic pilota pa jim je predstavil Adriin kapitan Branko Ivanuš, ki je odgovarjal predvsem na vprašanja v zvezi s pridobivanjem potrebnih licenc, mlade pa je zanimalo tudi, koliko je zdoma in kako poteka njegov delovni dan. Na vprašanje, česa ga je pri svojem delu najbolj strah, pa je pomenljivo odgovoril: »Vse večji izziv letalstva je v egoističnih potnikih, ki lahko za posadko predstavljajo veliko težavo. Zato me je bolj kot to, da bo z letalom kaj narobe, strah, kako se bodo obnašali potniki na krovu.«
Adria trenutno zaposluje 150 pilotov, ker pa je letalska industrija v precejšnjem porastu, bodo v prihodnje še zaposlovali. »Za letošnjo sezono pomanjkanja ne zaznavamo, glede na trenutne projekcije lastnikov pa bomo na letni ravni v prihodnje vsako leto potrebovali še dodatnih dvajset pilotov. Letalska šola tako predstavlja pomemben vir novih kadrov,« je še dodal Notersberg. V Adriini letalski šoli sicer letno izšolajo od štirideset do šestdeset pilotov.