
Pogledi sopotij
V Muzeju Občine Šenčur je do 12. maja na ogled fotografska razstava Slikovita sopotja v objektivu dr. Draga Paplerja: Pogledi.
Šenčur – Rdeča nit razstave so krajinski motivi, vtisi slikovite igre svetlobe narave, posnetki raznobarvnega cvetja, čebelarjenja, abstraktne kompozicije ter v objektiv ujeti motivi Šenčurja. Še posebej so slikoviti pogledi iz Voklega proti Šenčurju z idiličnimi polji ob valovanju žita, ki jih je avtor pospremil z besedami: Naj mati zemlja obilo obrodi in naj klasje v lepoti zažari. Kruh življenja v motivih slik in pesmi je prispodoba za življenjski pogled. Na razstavi je zajeta retrospektiva avtorjevega umetniškega ustvarjanja, ki se zrcali od analogne do digitalne fotografije, od narave do tehnologije, od impresij do abstraktnih slik, od umirjenih vtisov do neponovljivih trenutkov, predvsem pa avtorjevega občudovanja vsega lepega in ujetih pogledov skozi objektiv sopotij življenja.
V kulturnem programu sta nastopili Ana in Eva Poljanšek (flavta, violina), program je povezoval Aleksander Gašperlin, ki je tudi interpretiral sveže Paplerjeve pesmi. Posebnost razstave so ilustracije pesmi gostujočih slikarjev: Maje Cerar (Odsev), Franca Beštra (Refleksija pogleda), Marije Štern (Abstraktni akvarel in Elektrika) in Rajka Bogataja (Kruh življenja), ki nakazujejo nadaljnje povezave in umetniške izzive. Priznanje za sodelovanje je avtorju v imenu župana Cirila Kozjeka in Odbora Muzeja Občine Šenčur podeli podžupan Aleš Perič Močnik in mu zaželel sodelovanje v projektih občine na domoznanskem, medijskem, strokovno-znanstvenem in umetniškem področju.
Gre za zadnjo razstavo iz trilogije Slikovita sopotja, za ciklusi Iz Nakla v svet in Sinergija zaokroža izbor ciklus Pogledi. Umetnostni zgodovinar in likovni kritik ddr. Damir Globočnik je v recenziji med drugim zapisal, da Drago Papler lahko z enako pozornostjo išče abstraktne vzorce in geometrijske oblike tudi v sodobni arhitekturi in v sledovih človekove prisotnosti v pokrajini (dnevni kop rudnika, parkovne ureditve). Celo pri dokumentarnih posnetkih čebelarjenja se je fotografovo oko zaustavilo pri satovju in sveže pridelanem medu, ki na fotografskem posnetku spominjata na abstraktni kompoziciji. Pri realizaciji razstave so sodelovali Odbor Muzeja Občine Šenčur, Občina Šenčur in Kulturno umetniško društvo LIK Naklo.