Med najbolj zaželenimi gosti
V Turizmu Bled so minuli četrtek pripravili 1. Kongresni forum Bled, namen katerega je bil osvetliti vlogo in pomen kongresnega turizma pri razvoju turističnih destinacij.
Bled – »Kongresna industrija se je v svetu že močno usidrala v srčiko turistične panoge kot eden izmed ključnih pospeševalcev razvoja tega gospodarskega sektorja in pomembnega generatorja prihodka, zaposlitev in investicij,« poudarja vodja Kongresnega urada Bled Vesna Klemenčič. Pojasnila je, da poraba kongresnega gosta znaša trikrat več kot poraba prostočasnega gosta, razen tega kongresni gostje namestitve polnijo tudi v nizki sezoni. Pomembni so tudi multiplikativni učinki kongresne industrije, saj prinaša razvoj infrastrukture, dvig kakovosti in raznolikosti ponudbe ter vzpodbuja izobraževanja, nova delovna mesta, inovacije in kreativnost. S forumom so zato želeli postaviti temelje prihodnjega sodelovanja ter oblikovati vizijo skupnega napredka in nadaljnjih korakov na tem področju.
Kongresni urad na Bledu že dve leti skrbi za bolj usmerjen razvoj in povezovanje vseh deležnikov destinacije. Njihov cilj je po besedah Vesne Klemenčič povečanje števila večjih mednarodnih dogodkov, s strateškim usmerjanjem v kongresne, športne in vladne dogodke. »Delo kongresnega urada je v dveh letih že prineslo konkretne rezultate, ki kažejo na to, da je Bled destinacija, ki ima dobro prepoznavnost, primerne zmogljivosti in kakovostne usluge za izvajanje kongresne dejavnosti.« Ključen dejavnik za doseganje takih rezultatov je po prepričanju Vesne Klemenčič sinergija deležnikov v destinaciji. »Dogodek je uspešen le, ko je gost zadovoljen z namestitvijo, gostoljubnostjo, visoko kakovostjo ter raznovrstnostjo uslug in ponudbe. Sinergija znotraj destinacije je ključ do uspešnega dogodka in zadovoljnega gosta.« Udeleženci dogodkov, so večkrat poudarili na četrtkovem forumu, namreč sodijo med najbolj zaželene ciljne skupine gostov. Kongresni gost v povprečju potroši 3,7-krat več kot prostočasni gost, povprečno 1300 evrov na destinaciji. S kongresnimi dogodki so tako lani v destinaciji ustvarili 2,7 milijona evrov prihodkov, se je pohvalila Vesna Klemenčič, ki je še pojasnila, da kongresni turizem predstavlja enega najhitreje rastočih segmentov turizma, saj ga zaznamuje pet- do desetodstotna rast, znotraj kongresne industrije se opravi dvajset odstotkov vseh potovanj.
Bled je bil lani v segmentu destinacij, ki lahko gostijo do 1200 kongresnih udeležencev, na drugem mestu, takoj za Dubrovnikom. Kot so poudarili na forumu, konkurenčne prednosti Bleda predstavljajo naravne danosti in dejstvo, da veljamo za varno destinacijo. Na tem je treba graditi tudi v prihodnje, je poudarila Vesna Klemenčič.