Spet po kranjski zahodni obvoznici
S simboličnim umikom znakov za zaporo se je minuli petek po več kot petih mesecih sprostil promet na kranjski zahodni obvoznici.
Kranj – »Vesela sem, da smo v roku most odprli za promet. Dela še niso končana, saj se nadaljujejo še pod mostom,« je ob petkovi sprostitvi nadvoza nad Savskim otokom povedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in dodala: »Naj se najprej zahvalim izvajalcem, ki so poskrbeli, da je most odprt, sodelavcem na Direkciji RS za infrastrukturo, da je projekt potekal po načrtih, in tudi vsem Kranjčanom in Kranjčankam za potrpežljivost. Sedaj je most ne le lepši, temveč predvsem varen.«
Ministrica Bratuškova je obenem pojasnila, da se bodo obnovitvena dela na kranjskih cestah letos nadaljevala še s prenovo Delavskega mostu in dveh krožišč. »Glede na to, da kranjska prometna infrastruktura v preteklih letih ni bila deležna obilnih obnov, verjamem, da bodo domačini vse to vzeli za dobro in bodo po prenovah zadovoljni, da so ceste varnejše,« je še dodala ministrica Bratuškova, kot je povedal direktor Direkcije RS za infrastrukturo Damir Topolko, pa je bila vrednost del pri prenovi nadvoza nad Savskim otokom nekaj več kot milijon evrov.
Trgovci in gostinci v centru Supernova pod nadvozom, ki so zaradi prenove beležili izpad prihodka, četudi je bil dostop do centra z ene strani mogoč, so ministrici postavili vprašanje, kdo jim bo vrnil nastalo škodo. Bratuškova je pojasnila, da niti ministrstvo niti občina nimata zakonske podlage za tovrstna izplačila. »Jasno je treba povedati, da je bil dostop do trgovin mogoč. Sem domačinka in sem tukaj praktično vsak dan,« je pojasnila in dodala, da sicer razume zagato trgovcev, a da morajo tudi oni razumeti, da dela skladno z zakoni.
Tudi kranjski župan Matjaž Rakovec se je občanom in občankam zahvalil za potrpežljivost, prav tako se je zahvalil policistom in redarjem, ki so po zapletu z začetnimi zastoji pomagali pri usmerjanju prometa. »Tudi v nadaljevanju, ob novih gradbiščih že potekajo pogovori, kaj storiti, da bo čim manj zastojev in bo promet čim bolj tekoč,« je poudaril župan Matjaž Rakovec.
Kot je povedal komandir Postaje prometne policije Kranj Zoran Kužet, so redarji in policisti v času zapore mostu čez Savski otok porabili okoli 2400 ur za fizično urejanje prometa v času jutranjih in popoldanskih prometnih konic. Podobno delo jih čaka tudi v času prenove Delavskega mostu. Za osebna vozila se prometni režim sicer ne bo bistveno spremenil, samo podaljšal se bo čas potovanja. Drugače pa bo za tovorna vozila, saj bo zanje veljala popolna zapora prometa po Delavskem mostu in jih bodo po avtocesti preusmerjali na izvoz Kranj zahod, ki bo zaradi tega precej bolj obremenjen in na katerem pričakujejo največji porast zastojev.
Dela na Delavskem mostu bodo predvidoma potekala od 20. marca pa do konca marca 2020. Začetek del v krožišču Bitnje je načrtovan letos maja, potekala pa naj bi predvidoma osem mesecev. Glede na načrtovane posege naj bi na potek prometa ne bi imela večjega vpliva. V maju se bodo začela tudi že pripravljalna dela v krožišču Primskovo. Na začetku gradbena dela ne bodo posegala v cesto, glavnina del pa bo potekala v času počitnic, od junija do avgusta. Izvajalec bo večino del opravil ob delnih zaporah oziroma z obvozi, to pa zato, da bo vse skupaj prometno vzdržno tudi zaradi sanacije Delavskega mostu. Zaključek prenove krožišča na Primskovem je predviden oktobra. Kot je poudaril vodja Medobčinskega inšpektorata in redarstva Kranj Mitja Herak, bodo skupaj s policisti v prvih dneh, zlasti prvi teden postavitve cestnih zapor, spremljali odvijanje toka prometa in prilagajali ukrepe za vzpostavitev boljše pretočnosti.