Preprosto Slike
V Galeriji Mestne hiše in Stebriščni dvorani Gorenjskega muzeja je na ogled razstava likovnih del akademskega slikarja Borisa Jesiha z naslovom Slike.
Kranj – Obsežna razstava likovnih del po rodu Škofjeločana Borisa Jesiha nam priznanega slikarja in grafika ter dolgoletnega profesorja za grafiko, risanje in slikanje na Pedagoški fakulteti v Ljubljani predstavlja v vsem svojem sijaju. Razstava bi na neki način lahko veljala tudi za pregledno, saj si lahko ogledamo Jesihova dela z različnih ustvarjalnih obdobij od konca šestdesetih let do njegove aktualne produkcije.
V osrednjem prostoru galerije nas navduši z ekspresivnimi figuralnimi deli iz svojega zgodnjega obdobja, ko je takratna mlada generacija slikarjev pogosto posegala po novi figuraliki, pogosto povezani s popartističnimi učinki, torej čistimi linijami, intenzivnimi barvami, velikimi barvnimi ploskvami …
Pomembno prelomnico v Jesihovem likovnem razvoju predstavljata študijsko potovanje po Zvezni republiki Nemčiji leta 1972 in izpopolnjevanje v grafiki na Visoki šoli za upodabljajoče umetnosti v Berlinu. »Tuje okolje je omogočilo distanco, pogled od zunaj je pogojeval Jesihovo izbiro pejsaža za osrednji likovni motiv,« pojasnjuje kustos razstave ddr. Damir Globočnik: »Na slikah v tehniki jajčne tempere ali akrila, na risbah s svinčnikom, tušem ali barvnimi svinčniki in na grafičnih listih je začel upodabljati pejsaž oziroma figuro v krajinskem okolju.«
Kasneje se v njegovih delih meje med slikarstvom in risbo zabrišejo. »Drobno črtkanje, ki je nadomestilo poteze s čopičem, bi bilo lahko preneseno iz tiskarskega sveta. Rastrirana, trepetava površina je spominjala na ekransko sliko. Enakomerni ritem v nanašanju drobnih črtic je vzbujal vtis, da gre pri Jesihovih risbah, slikah in grafikah za računalniško generirana dela,« poudarja Globočnik. Da Jesihovo slikarstvo lahko vznika samo iz poglobljenega, preudarnega in avtentičnega umetnikovega odnosa do sveta, ki ga pri njem lahko povežemo tudi z ekološko zavestjo oziroma angažiranostjo, še dodaja Globočnik. Slike Ohranimo Krancelj, Črne gradnje in Obliži zagotovo opozarjajo na to. Razstava bo na ogled do 3. marca.