Deset let uporabe vinjet
Od uvedbe vinjet na slovenskih avtocestah jih je Dars prodal več kot 56,1 milijona in z njimi zaslužil 1,3 milijarde evrov.
Kranj – Prvega julija je minilo deset let, odkar na slovenskih avtocestah velja vinjetni sistem za vozila, katerih največja dovoljena masa ne presega 3500 kilogramov. Prihodek od prodanih vinjet je do konca leta 2008 znašal približno šestdeset milijonov evrov, leto kasneje, ko so uporabniki prvič lahko kupili celoletno vinjeto, pa se je zvišal na 108 milijonov evrov. Prihodki od prodaje so naraščali tudi v naslednjih letih in so lani znašali dobrih 180 milijonov evrov. V desetih letih je Dars z njimi zaslužil več kot 1,3 milijarde evrov, ki jih je namenil za nadgradnjo slovenskega avtocestnega omrežja. Dars, ki sicer upravlja nekaj manj kot 620 kilometrov avtocest in hitrih cest, ravno v tem obdobju izvaja tudi rušenje cestninskih postaj, v sklopu katerega bo izvedel tudi tri obnove avtocest.
Danes lahko vozniki kupijo letno, mesečno ali tedensko vinjeto. Cena letne vinjete voznike osebnih avtomobilov stane 110 evrov, mesečne trideset, tedenske pa 15 evrov. Vinjete so za polovico cenejše za voznike motorjev in še enkrat dražje za vozila z višino karoserije nad prvo osjo nad 1,3 metra.
Skupaj z rastjo prodaje vinjet je raslo tudi število izrečenih glob Darsovih nadzornikov. Ti so v desetih letih od uvedbe izrekli že 460.200 plačilnih nalogov, kar pomeni, da vsak dan v povprečju oglobijo več kot 125 voznikov brez vinjete. Največ glob so izdali leta 2016, 56.900, najmanj voznikov brez vinjete pa so odkrili leta 2013, ko so napisali 41.600 nalogov. Zagrožena globa za vožnjo brez vinjete je od tristo do osemsto evrov, pri čemer nadzorniki praviloma izrekajo najnižjo, torej tristo evrov, od voznika pa lahko zahtevajo tudi nakup vinjete. Denar od izrečenih glob ni prihodek Darsa, temveč se steka v državni proračun.