Znanje za prihodnost
Teden dni sem preživela v Belgiji, kjer skupaj z nemško in belgijsko šolo izvajamo projekt »skils4life«. Lahko bi prevedli veščine za prihodnost, za življenje. Danes vsi poudarjajo, da so najpomembnejše mehke veščine. Moramo se znati pogovarjati, delovati v timu, moramo se učiti reševati probleme ali izzive, komunikacija in sodelovanje. Na koncu poudari, zapomnite si še nekaj, nenehno se učite. Učite se česarkoli, trenirajte svoje možgane, to je naša edina dolžnost. Peljali so nas gledat proizvodnjo tovornjakov Volvo v Gentu. Sprehajamo se po proizvodnji, opazujemo table, kjer beležijo, koliko je kdo obremenjen. Imajo tri krajše odmore, v katerih se sestajajo delavci različnih delovnih procesov in debatirajo, kako bi lahko izboljšali učinkovitost. Na napake ne opozarja nadrejeni, pač pa sodelavec, kolega. Oni najbolj vidijo izboljšave, priložnosti …. Na koncu imamo razgovor s kadrovikom in pravi, najpomembnejše znanje za delo v naši proizvodnji ni tehniško ali računalniško znanje, kar bi morda pričakovali, pač pa vaša osebnost. Ali se znate prilagajati, znate komunicirati, vidite rešitve v težavah, niste samovšečni, kjer bi se morali podrejati le vašim pogledom. Kako smo bili presenečeni nad temi zahtevami. Med operaterji v proizvodnji so bili sami mladi. Kje so starejši delavci, radovedno sprašujemo. Po krizi, ko so morali odpustiti precej operaterjev, so na novo zaposlovali le mlajše. Po normativih Evropske unije so ljudje, stari nad 45 let, opredeljeni kot starejši delavci. Glavni v prodaji so »mladi zajci«, tako so jih poimenovali. Z napredovanjem po lestvici mednje lahko pride tudi »star lisjak«, vendar je več mlajših. Pokazali so nam delo evropske komisije in zopet usklajevanje, skupaj, dogovarjanje, nič sam, vsi se morajo strinjati, in to je dolgotrajen postopek. Dijaki so nato pripravili svoj življenjepis in prošnjo za namišljeno službo. Razgovor z njimi je opravila tamkajšnja ravnateljica. Šole v Belgiji so mnogo slabše opremljene kot naše, dijaki in zaposleni so raznobarvni in zelo različnih narodnosti. Sliši se zelo lepo, je pa tudi zelo naporno. Flamci in Valonci so si nasprotujoči kot psi in mački. Ne bi si mislila, da je to res tako prisotno. Partnerska šola se nahaja v flamskem delu, ki je trenutno v boljšem gospodarskem stanju. Bruselj je francosko govoreča prestolnica sredi flamske večine. Neradi hodijo tja. Vprašala sem jih, ali imajo radi kralja. Ne, govori francosko, odgovorijo kratko brez premišljevanja. Umetna tvorba, ki je nastala 1831 na prigovarjanje velesil, se zdi, da danes nima pravih korenin, zgodovinskega spomina in tradicije. Če je tu nastala EU, se lahko zgodi, da se bo prav tukaj tudi razkrojila.
Torej učenje, spoznavanje, kdo sem, in sposobnost delovanja v skupini. Če je to težava, si omislimo samostojno delo, kjer bomo odvisni le od sebe … Malo je danes takšnih služb …