Dve desetletji na Gorenjskem
Družina Mausser se je pred dvema desetletjema odločila, da svoje podjetje iz domačega Hrastnika preseli na Gorenjsko, v Lesce. Letos obeležujejo okroglo obletnico ustanovitve podjetja, ki ga v zadnjih letih uspešno vodi Tatjana Potokar.
Lesce – Zametki podjetja EMMA segajo namreč že v leto 1970, ko je Franc Mausser starejši v svoji kleti začel izdelovati lestence in druga svetila ter nato v svoji delavnici zaposlil prve delavce. Obrtno delavnico je po njegovi smrti prevzel sin Franc, ki se je leta 1990 začel ukvarjati s papirno galanterijo. Našli so tržno nišo z darilnimi vrečkami, telegrami z dodatki in glasbenimi čestitkami, kmalu zatem pa so se usmerili tudi v izdelke po naročilu in večje projekte, med drugim tudi prve elektronske sveče. Takrat so tudi ustanovili podjetje EMMA. Kot pojasnjuje Franc Mausser, je z leti dejavnost v Hrastniku postajala čedalje uspešnejša, prostori pa posledično pretesni. Leta 1995 so se tako odločili za selitev v Lesce, ki so jih, kot pravi, privlačile predvsem zaradi lepih gora, čistega okolja, prijaznih ljudi in pa strateške bližine prometnih poti. Iz bolj obrtniške usmerjenosti so želeli preiti na industrijsko in podjetniško. Podjetje od leta 2011 vodi njegova hči Tatjana Potokar.
Katera je bistvena razlika med podjetjem EMMA leta 1998 in 2018?
»Razlika v zadnjih dvajsetih letih, ki je najbolj opazna, so vsekakor naše blagovne znamke. Prvo – ekološke elektronske in solarne sveče Vestina – smo ustvarili leta 2007 in od takrat naprej dajemo blagovnim znamkam velik pomen. Z njimi lažje komuniciramo s kupci, hkrati pa blagovna znamka prinaša veliko odgovornost do njih, saj moramo vseskozi zagotavljati visoko kakovost izdelkov. V zadnjih dveh desetletjih smo postali tudi bolj vpeti v svoje družbeno okolje in lokalno skupnost, hkrati pa smo povečali svoje aktivnosti v tujini. Danes sodelujemo in svoje izdelke izvažamo v 15 evropskih držav ter tri bolj oddaljene – Nigerijo, Avstralijo in Brazilijo. Pred dvajsetimi leti je bilo podjetje usmerjeno predvsem v glasbene čestitke, danes pa smo t. i. multibrand – podjetje z več blagovnimi znamkami, ki jih združujejo trije ključni elementi: inovativnost, visoka kakovost in ekološkost.«
Na katero od blagovnih znamk ste najbolj ponosni?
»Ponosni smo na vse blagovne znamke, saj smo se ob razvoju prav vsake ogromno naučili, jih s strastjo ustvarjali in šli skozi dolgotrajen proces, ki ga snovanje lastne blagovne znamke zahteva. Pri Vestini lahko s ponosom povemo, da gre za vodilno blagovno znamko med elektronskimi in solarnimi svečami v Sloveniji, prav tako za edino celovito blagovno znamko v segmentu nagrobnih sveč. Imamo lastno proizvodnjo, ki nam omogoča, da se sproti prilagajamo, in pa lasten razvoj in inovacije, ki so skozi leta prinesle že na desetine modelov sveč. Moj oče, ustanovitelj podjetja in nekdanji direktor Franc Mausser, je namreč še danes glavni vir idej, tehničnih inovacij in oblik za nove sveče. Pri znamki Papilu, blagovni znamki darilnih vrečk za vse priložnosti, smo najbolj ponosni na to, da pri ustvarjanju novih motivov in novih kolekcij vrečk vselej sodelujemo s priznanimi slovenskimi oblikovalci. Pri blagovni znamki ekoloških elektronskih svečnikov za rimskokatoliške cerkve Religi lahko omenimo, da gre za produkt, ki je prisoten ne samo po slovenskih župnijah, ampak tudi v drugih državah in celo na drugih kontinentih, kar je zelo lep dosežek. Pri blagovni znamki naravnih ženskih higienskih izdelkov Lunay pa naša prizadevanja doživljamo tudi kot nekakšno poslanstvo – širiti med ženskami zavedanje o zdravju ter pomenu in prednostih uporabe naravnih bombažnih izdelkov na predelih našega telesa, ki potrebujejo največ nežnosti.«
Kako vidite Slovenijo kot poslovno okolje v primerjavi s tujino?
»Verjamemo, da je vedno dobro imeti pokrit domači trg, imeti osnovo, iz katere gradiš navzven. Prav tako ni v tujini vse boljše, kot nekateri morda mislijo, imamo pa načeloma več pozitivnih izkušenj kot negativnih. Prednost delovanja v Evropski uniji je tudi ta, da če ti v eni državi ne uspe, lahko svojo srečo poskusiš v drugi.«
Ste razmišljali, da bi storili še korak naprej in podjetje selili v tujino?
»Določeni trgi so zelo specifični in radi poslujejo v okviru svoje države, zato smo o tej ideji že razmišljali, vendar pa trenutno bolj razmišljamo o širitvi obstoječih prostorov, predvsem proizvodnje in skladišča.«