»Volilna« komedija v Železnikih
Dramska skupina Kulturno umetniškega društva France Koblar iz Železnikov bo v soboto premierno uprizorila Partljičevo satirično komedijo Za nacionalni interes.
Železniki – Potem ko so v Kulturno umetniškem društvu France Koblar Železniki več let uprizarjali komedije, ki so občinstvo popeljale kakšnih sto let nazaj, so se v tej sezoni odločili na oder postaviti sodobnejšo igro. To soboto ob 19. uri bodo tako v domačem kulturnem domu premierno uprizorili komedijo Za nacionalni interes, ki si jo bo ogledal tudi njen avtor Tone Partljič, če mu bo čas dopuščal. Prva ponovitev bo v nedeljo, 28. januarja, ob 18. uri na istem prizorišču.
Režiserske niti je tokrat prevzela Mateja Markelj. »Tokrat smo se odločili za sodobnejšo temo, lahko rečem vedno aktualno, letos pa, nenamerno, še toliko bolj.« Jeseni nas namreč čakajo lokalne volitve, ki se odvijajo tudi v komediji Za nacionalni interes. »Gre za ostro, provokativno, politično satiro. Dogaja se v večjem štajerskem mestu, kjer slovenska vinogradniška stranka želi zmagati na lokalnih volitvah za župana. Za kandidata predlaga pomembnega vinogradnika Maksa Kosija. Vinogradnik je prijatelj kmetijskega ministra, ki ve za vse Kosijeve 'grehe' in ga prisili, da sprejme kandidaturo. Med volilnim bojem se prepletajo nečedni posli, nikomur ni mar za poštenje, gre le za povzpetništvo in pohlep. Kosijeva družina zaradi medijev in lopovov počasi izgublja tla pod nogami. Glavnega junaka pripeljejo na rob propada,« je vsebino strnila režiserka.
V glavnega junaka Kosija se bo vživel Miloš Šmid, poleg njega pa bodo zaigrali še Majda Demšar, Aleksandra Markelj, Jure Zupanc, Alenka Bertoncelj, Nejc Demšar, Miha Lotrič, Jerneja Tolar, Blaž Vrhunc, Matej Markelj, Dolores Mohorič in Matej Benedičič. Slednja sta se v tej sezoni na novo pridružila dramski skupini, medtem ko so ostali stalni igralci železnikarskega odra.
Režiserka Mateja Markelj je še povedala, da so Partljičeva dela v preteklosti že večkrat držali v roki, a do izvedbe nikoli ni prišlo. »Največji problem je dobiti besedilo, ki ustreza razpoložljivi igralski zasedbi in postavitvi scene.«