Vodstvo novo, strategija enaka
Vodenje Domela, ki je znova posloval rekordno, prevzema Matjaž Čemažar. Še naprej bodo skrbeli za inovativnost, ki jim edina zagotavlja stalno rast.
Železniki – V Domelu iz Železnikov bo z novim letom prišlo do zamenjave v vodstvu. Predsednico uprave Domel Holdinga Jožico Rejec, ki se bo po dobrih enajstih letih na čelu podjetja upokojila, bo nasledil Matjaž Čemažar, zadnjih deset let direktor razvoja in raziskav. »Nadaljevali bomo strategijo zmerne in naravne rasti podjetja z inovativnimi rešitvami s področja elektromotornih pogonov in komponent. Smo na globalnem trgu, samo dobre inovacije prepričajo naše kupce, da nas uvrščajo v nove izdelke,« pravi magister elektrotehnike, ki je v Domelu zaposlen od leta 1996. Bil je Domelov štipendist in je v tem podjetju dobil tudi prvo službo. Na mestu direktorja razvoja in raziskav ga bo zamenjal Janez Rihtaršič, sedaj vodja bazičnega razvoja.
Tudi letošnje poslovno leto bo za Domel uspešno. Dosegli bodo 136 milijonov evrov prodaje, kar je osem odstotkov nad zastavljenim planom in 15 odstotkov nad lansko realizacijo. Močno so presegli tudi načrtovanih šest milijonov evrov dobička, saj bodo po besedah Čemažarja presegli magično mejo deset milijonov. »Za naprej ostajamo realni,« je dejal ter dodal, da prihodnje leto načrtujejo petodstotno rast in dobrih šest milijonov evrov dobička, predvsem zaradi uvajanja novih programov, ki prvo leto običajno še niso profitabilni. Zanje je najpomembnejši trg Nemčija, kjer realizirajo več kot dvajset odstotkov prodaje.
Dobiček iz poslovanja so v Domelu začeli pomembneje ustvarjati leta 2010, od leta 2013 pa se strmo dviga, je spomnila dosedanja predsednica uprave Domel Holdinga in dodala, da so k veliki rasti dobička poleg inovativnih rešitev kupcem prispevali še povečevanje produktivnosti, manjši stroški materialov in stalne izboljšave procesov.
Zagotavljajo kvalitetna delovna mesta
Poslanstvo Domela je zagotavljanje kvalitetnih delovnih mest, poudarja Rejčeva. V dobrih desetih letih so podvojili število zaposlenih z najmanj višjo strokovno izobrazbo in vse do doktorata – s 147 na več kot tristo. »Nivo avtomatizacije smo stalno povečevali, prav tako pa tudi število programov ter nivo zahtevnosti in dovršenosti elektro motorjev, sistemov in komponent. Obseg prodaje se je povečal za 75 odstotkov, število zaposlenih pa za 25 odstotkov, kar dokazuje povečevanje produktivnosti in učinkovitosti,« je dejala. Domel v Železnikih in Škofji Loki zaposluje že 1250 sodelavcev, kar je dobrih sto več kot lani, prihodnje leto pa naj bi odprli še 50 dodatnih delovnih mest.
Domelova vizija je po besedah Rejčeve rasti kot globalni razvojni dobavitelj elektronsko komutiranih (EC) pogonov in komponent ter ohranjati vodilno razvojno pozicijo na trgu sesalnih enot. Odvisnost od sesalne enote se je z 80 odstotkov zmanjšala na dobrih 40. »Pri sesalnih enotah je celo majhen padec v vrednosti prodaje, a se struktura tega programa močno menja. Začenjamo s proizvodnjo šibkejšega motorja eko sesalne enote, ki je v skladu z novimi evropskimi direktivami,« je pojasnil direktor Domela Zvone Torkar. Rastejo predvsem na programih komponent in elektronsko komutirane tehnologije, ki bo po napovedih Čemažarja v prihodnje ključen steber rasti. Delež prodaje EC-sistemov in motorjev v celotni prodaji se je sicer že povečal na 27 odstotkov, enako tudi prodaja izdelkov za avtomobilsko industrijo.
Del proizvodnje na Trati
Prav vstop v nekaj večjih projektov v avtomobilski industriji je s seboj prinesel tudi potrebo po povečanju proizvodnih površin, zato so v začetku 2016 kupili nepremičnine nekdanjega LTH v stečaju na Trati pri Škofji Loki. Prenovili so proizvodno halo in manjšo upravno stavbo, medtem ko prenovo velike upravne stavbe načrtujejo v prihodnjih letih. Iz Železnikov so na Trato preselili tri proizvodne oddelke. Izdelujejo ključne sestavne dele za elektromotorje, kot so rotorski, statorski paketi in ohišja, ter druge dele iz duroplasta. »Približno polovico jih uporabimo za lastne elektromotorje, ki jih proizvajamo v Železnikih in Retečah, ostalo pa jih prodamo na trgu, večinoma evropski avtomobilski industriji,« je pojasnil Torkar. Trenutno je na Trati 230 zaposlenih, od tega 150 v proizvodnji, ostali pa v podpornih službah ter nekaj v delu razvoja in novoustanovljenem oddelku Avtomatizacija in digitalizacija procesov. Kot je pojasnil Čemažar, se z digitalizacijo procesov in izdelkov aktivno pripravljajo na 4. industrijsko revolucijo: »S krepitvijo oddelka za avtomatizacijo in digitalizacijo proizvodnje bomo sposobni sami uvajati več naprednih tehnologij v lastne procese. Na področju razvoja novih izdelkov pa vzpostavljamo povezljivost svojih naprednih izdelkov z internetom in s tem sledenje obratovalnih karakteristik svojih izdelkov.«
Z investicijo v nakup in obnovo prostorov na Trati, ki je stala 13 milijonov evrov, so v Domelu odprli možnosti za nadaljnjo rast. Pričakujejo, da bodo s programom komponent na Trati beležili 50-odstotno rast pa tudi da bo lokacija zaradi bližine Ljubljane in Kranja privlačna za diplomante tehniških fakultet, ki jih vse težje najdejo.