Tako raznolikih vin v svetu ni
Jože Koželj je direktor Hiše dobrih vin Koželj iz Most pri Komendi, ki s kvalitetnimi vini oskrbuje gostince, hotele in vinoteke po vsej Sloveniji, v podjetju pa razvijajo tudi številne druge inovativne rešitve, povezane z vinom.
»Spor s sosednjo Hrvaško glede zaščite terana je bil najboljša brezplačna reklama za naše vinarje. Ne glede na vse – takšnega terana, kot ga pridelajo naši vinarji, ne more narediti nihče na svetu,« pravi Jože Koželj.
Moste – Gorenjska seveda ni vinorodna dežela. A po zaslugi Jožeta Koželja se žlahtne kapljice iz primorske, podravske in posavske pa tudi številnih tujih vinorodnih dežel srečajo prav pod Kamniško-Savinjskimi Alpami, v Mostah pri Komendi, kjer je sedež njegovega podjetja Hiše dobrih vin Koželj. Zastopajo več kot šestdeset različni vinskih hiš in ponujajo več kot 1500 različnih vin.
Jože Koželj o vinu in vinarjih, še zlasti slovenskih, govori z ljubeznijo in spoštovanjem. Bolj ali manj po naključju je pristal v tem poslu, a je od leta 1994, ko je ustanovil podjetje, do danes postal eden ključnih promotorjev in distributerjev vina pri nas. Vina prodajajo gostincem in hotelom, trgovcem, kot so Spar, Mercator, E. Leclerc in Tuš, ter končnim kupcem v vinotekah v Ljubljani, Mostah ter prek svoje spletne trgovine.
»Res je, da smo na Gorenjskem, a mislim, da imamo idealno lokacijo. Smo blizu Ljubljane, kamor se steka vse več turistov, ki želijo poskusiti dobro vino, hkrati pa smo blizu Bleda, Kranjske Gore in tudi Portorož ni daleč,« razlaga Jože Koželj, direktor družinskega podjetja, ki pa se vztrajno širi. »Ko sem začel, sem upal, da bo dela dovolj zame in družino. Ravno danes pa smo zaposlili trinajsto sodelavko, vsak čas pa se nam bo pridružil še nov komercialist.«
Kot pravi Koželj, se odnos do dobrega vina vztrajno spreminja. Vedno več je gostincev, ki ponujajo kvalitetno vino. Vedno več je tudi kupcev, ki znajo ceniti kakovosten izdelek. »Prihajajo mlade generacije, ki so žejne dobre kapljice. Kar se vina tiče, smo Slovenci zavedni pivci, posegamo v glavnem po vinu domačih vinarjev, ki se po kakovosti zlahka primerjajo s tujimi. Kvaliteta naših vin je vrhunska,« pravi sogovornik, ki v svojem podjetju ponuja sicer tudi nekaj italijanskih, francoskih in drugih tujih vin, a kot pravi, je tega bolj za začimbo, za pokušino in za primerjavo, kam sežejo izdelki naših vinarjev.
Slovenija pa ima kot vinska destinacija še ogromno potenciala. »Naša prelepa Slovenija je posebnost v svetovnem merilu. Na tako majhnem področju pridelati tako raznoliko vino, tega v svetu ni in to moramo izkoristiti,« je prepričan Jože Koželj.
Poleg bogatega asortimana vin, v podjetju ponujajo še številne druge produkte. Vsaki dve leti na Brdu pri Kranju organizirajo Festvina ter številne degustacije, delavnice in izobraževanja, povezane z vinom. Razvijajo pa tudi druge inovativne rešitve za gostince, hotelirje in vinoteke. Med njimi so produkt za točenje velikih steklenic vina, prilagodljiv modularni sistem za vinski kotiček ter mobilni bar. Prav v tem času pa so pred lansiranjem posebne vitrine, ki omogoča pravilno hlajenje in točenje vina, to pa v vitrini ostane enako kvalitetno še več tednov po odprtju steklenice. »Projekt smo v sodelovanju z ljubljansko Fakulteto za strojništvo začeli razvijati pred dvema letoma, zdaj pa smo zaključili testiranja in bo šel v kratkem na trg. Z njim želimo dobro vino še bolj približati kupcu, ki ga bo tako lažje preizkusil, produkt pa je zanimiv predvsem za hotele in gostince, ki bodo kvalitetna vina lahko stregla na kozarec,« pojasnjuje Jože Koželj, ki mu skupaj z zagnano ekipo sodelavcev idej in volje za promocijo slovenskega vina očitno ne manjka.