Neusklajeni izvajalci del
Hkratna zapora avtocestnega uvoza Hrušica in gradbišče pri Hrušici sta minuli konec tedna povzročila pravi prometni kolaps s kolono, ki je segala vse do križišča za Mojstrano pri info točki Topolino.
Jesenice – Številna dela na cestah, natančneje zapora uvoza na avtocesto Hrušica in gradnja krožišča pri Hrušici, sta minuli konec tedna povzročila pravi prometni kaos. Zaradi preusmeritve prometa z avtoceste prek semaforja in gradbišča krožišča ter čez Jesenice na uvoz Lipce je namreč prišlo do skoraj petkilometrskega zastoja, za pot od Mojstrane do Jesenic pa so nekateri potrebovali tudi več kot dve uri. Glavnino krivde je po mnenju jeznih voznikov poleg Družbe za avtoceste (Dars), ki je zaprla uvoz Hrušica, namesto da bi promet preusmerila prek nekdanjega carinskega platoja, povzročil slab interval semaforja pri gradbišču ter neuvidevnost voznikov, ki so z vožnjo v rdečo luč na semaforju stanje še poslabševali. Krizo so omilili šele policisti, ki so začeli ročno urejati promet.
Težave v komunikaciji znotraj istega podjetja
Številni vozniki so na spletnih družbenih omrežjih in z elektronskimi sporočili izražali nezadovoljstvo z neusklajenimi izvajalci dveh državnih zavodov, Darsa in Direkcije za infrastrukturo, ki sta naročnika del na avtocesti in krožišča pri Hrušici. Med pomembnimi pomisleki jeznih voznikov je treba poudariti dejstvo, da je od priključka Hrušica dalje regionalna cesta praktično edina prometnica v Zgornjesavsko dolino, prek gradbišča pa tudi pot reševalnih vozil iz Zgornjesavske doline do Splošne bolnišnice Jesenice.
Kot pojasnjujejo na Darsu, je bila obnova odseka Hrušica–Lipce načrtovana že leta 2016 za izvedbo v letu 2017, razpis je bil izveden spomladi, začetek približno poltretji mesec trajajočih obnovitvenih del pa so na navedenem odseku planirali po koncu turistične sezone, ko se umirijo tranzitni oziroma turistični tokovi v smeri Avstrije. Obnova avtoceste, katere del je tudi priključek Jesenice zahod, mora biti zaključena do začetka zimske sezone.
Kot pojasnjuje Marjan Koler, tiskovni predstavnik Darsa, vzdrževalci avtoceste kot tudi projektant cestne zapore v času izdelave elaborata za zaporo na avtocesti niso imeli informacij o načrtovani obnovi državne regionalne ceste. »Po naših informacijah je do te situacije prišlo zaradi nekomuniciranja izvajalcev na obeh gradbiščih – gre pa sicer za eno in isto podjetje. Kolikor smo seznanjeni, se bo spremenil semaforski promet oziroma se bo v primeru povečanega prometa tega vodilo ročno v smislu, da bo delavec promet preusmerjal čez plato – sicer pa nekateri domačini ta obvoz že uporabljajo.«
Za preusmeritev prometa prek platoja pa se že sicer po pojasnilih Darsa niso odločili zaradi količine tovornega prometa in nevarnosti, da bi prišlo do oviranja tovornega prometa na platoju. Težave se bodo omilile po 18. oktobru, ko bo priključek znova odprt za promet. Glede ureditve obvoza pa na Darsu še dodajajo, da je direkcija za infrastrukturo Darsu izdala soglasje za zaporo 1. septembra letos, dovoljenje za zaporo na regionalni cesti pa le štiri dni kasneje.
Vožnja v nasprotno smer, poškodbe vozil ...
Za pojasnila glede obvozov in tudi drugih težav na gradbišču krožišča Hrušica smo zaprosili tudi Direkcijo za infrastrukturo, a do zaključka redakcije nismo prejeli odgovora. Tudi to gradbišče preskuša potrpljenje domačinov. Pogosto prihaja do posebnega prometnega kaosa, med drugim so se posamezni vozniki odločali celo za vožnjo v nasprotno smer po enosmerni stari cesti na Hrušico, kar so zaznali tudi policisti in pravočasno ukrepali. Zaradi vremenskih razmer v septembru je bilo gradbišče v času dežja skoraj neprevozno, številni domačini poročajo o poškodbah na vozilih, vse od presekanih pnevmatik do škode na podvozju. Stanje smo preverili tudi pri največji Zavarovalnici Triglav, kjer pa povečanega števila škodnih zahtevkov ne zaznavajo oziroma ne spremljajo ločeno. V splošnem pa dodajajo, da je v primeru, da upravljavec oziroma izvajalec zaporo postavi skladno s pravili stroke, jo večkrat pregleda ipd., njegova odgovornost izključena. V takih in podobnih primerih se lahko namreč kljub skrbnosti upravljavca in izvajalcev del, ki s prometno signalizacijo opozarjajo tako na delo na cesti kot na zmanjšanje hitrosti vozil, pripetijo tovrstni neljubi dogodki. Nanje pa izvajalec oziroma upravljavec nima vpliva in jih ne more povsem preprečiti ter so največkrat posledica neprilagojene in neustrezne vožnje.