Na Gorenjskem je po podatkih Slovenskih železnic samo z Andrejevim križem zaznamovanih 37 od skupno 91 nivojskih železniških prehodov. / Foto: Gorazd Kavčič

Samo Andrejev križ ni dovolj

Na gorenjskih železniških progah 37 nivojskih železniških prehodov še vedno ni aktivno zavarovanih z zapornicami. Na progi Ljubljana–Jesenice bodo do leta 2020 ukinili ali zavarovali sedem takih prehodov.

Kranj – Na nivojskih prehodih železniške proge, ki so zavarovani le s prometno signalizacijo oz. Andrejevim križem in terjajo od uporabnikov visoko stopnjo pozornosti, pogosto prihaja do prometnih nesreč, nekatere od njih se žal končajo tragično. Glede na to, da je v Sloveniji od 756 evidentiranih nivojskih železniških prehodov kar 434 prehodov zaznamovanih samo z Andrejevim križem, na gorenjskih progah (Ljubljana–Jesenice–državna meja, Jesenice–Sežana in Ljubljana Šiška–Kamnik Graben) pa je po podatkih Slovenskih železnic samo s prometno signalizacijo zavarovanih 37 od skupno 91 železniških prehodov, se seveda zastavlja vprašanje, s kakšnim tempom Direkcija za infrastrukturo, ki je odgovorna za večje investicije na prehodih, ukinja oz. nadgrajuje nezavarovane železniške prehode.

Na direkciji pravijo, da je njihov cilj vse nivojske prehode, zavarovane samo s prometno signalizacijo, nadgraditi ali ukiniti, glede na njihovo število pa vsega ni možno izvesti naenkrat, so pa v zadnjih sedmih letih po vsej državi zavarovali ali ukinili 157 nivojskih križanj ceste z železniško progo. »V zadnjih letih je bila s pomočjo evropskih sredstev zgrajena vrsta nadvozov oziroma podvozov na glavnih in regionalnih cestah, saj so izvennivojska križanja najbolj varna, ker onemogočajo križanja poti vlaka z drugimi oblikami prometa,« so razložili. Največ nivojskih prehodov uredijo v sklopu projektov nadgradenj železniških prog, Direkcija RS za infrastrukturo pa vodi tudi poseben projekt, v okviru katerega ureja nivojske prehode. »V okviru nadgradenj železniških prog se cestni promet ureja celovito, zato se iz tega naslova gradijo tudi povezovalne ceste, preko katerih se promet iz ukinjenih nivojskih prehodov vodi do nivojskih prehodov, zavarovanih z avtomatsko napravo in polzapornicami, oziroma nadvozov ali podvozov,« pojasnjujejo.

Na direkciji so razložili, da bodo v obdobju do leta 2020 s pomočjo evropskih sredstev izvedli večja vlaganja v javno železniško infrastrukturo, v okviru katerih se bodo celovito reševali posamezni odseki prog, vključno z ustrezno izvedbo križanja cest in železnic, sredstva pa so zagotovljena tudi v državnem proračunu: »Rešitve so zasnovane z vidika zagotavljanja čim večje pretočnosti cestnega in železniškega prometa, zato so povsod tam, kjer je to izvedljivo, možno in skladno s predpisi, načrtovana izvennivojska križanja ali ukinitev nivojskih prehodov z gradnjo povezovalnih cest.«

In katera dela bodo potekala na Gorenjskem? »Do konca leta 2020 bo ukinjenih oziroma zavarovanih z avtomatsko napravo za zavarovanje sedem nivojskih prehodov, označenih z Andrejevim križem, na železniški progi Ljubljana–Jesenice. Na progi Domžale–Kamnik je bila za rekonstrukcijo železniške postaje Domžale z gradnjo podhoda v decembru 2016 izdelana projektna dokumentacija – idejna zasnova, na podlagi katere potekajo z Občino Domžale dogovori glede najprimernejše variante in faznosti gradnje peronske infrastrukture in podhoda ter deležev financiranja,« so napovedali na direkciji.

Na Slovenskih železnicah pa opozarjajo, da statistika razkriva, da se največ nesreč na prehodih čez železniško progo zgodi zaradi neupoštevanja cestnoprometnih predpisov: »Zato vztrajno ponavljamo in prosimo vse udeležence v prometu, da pri prečkanju proge spoštujejo prometne predpise ter prometne znake in signalizacijo. Hoditi po progi ali neposredno ob njej, voziti mimo zapornic, ki se prav tedaj spuščajo, ali celo obvoziti polzapornice, je izjemno nevarno in tudi strogo prepovedano.«

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / ponedeljek, 20. avgust 2018 / 09:23

Čistočo ponekod stalno preverjajo

Na vrhuncu turistične sezone je večja tudi obremenjenost toaletnih prostorov na avtocestnih bencinskih servisih in počivališčih. Na najbolj obremenjenih za čistočo skrbijo stalno, ponekod pa so postav...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / ponedeljek, 2. oktober 2017 / 17:58

Zgodba blejskega osmerca

Blejski osmerec v zgodovini veslanja velja za svojevrsten čudež, z uvrstitvijo posadke na olimpijske igre pa so začeli pisati zgodbo o uspehih blejskih veslačev. Kako so se fantje zbrali in kako so z...

Šport / ponedeljek, 2. oktober 2017 / 17:57

Priznanja tudi gorenjskim šolam

Zavod za šport RS Planica vsako leto nagrajuje najbolj športni vrtec ter šole v Sloveniji, hkrati pa podelijo tudi priznanje za najboljšo fotografijo. Med letošnjimi nagrajenci so tudi gorenjske šole.

Kultura / ponedeljek, 2. oktober 2017 / 17:55

Crescendo tekmoval v Latviji

Mešani pevski zbor Crescendo je nastopil na zborovskem tekmovanju v Latviji.

Jesenice / ponedeljek, 2. oktober 2017 / 17:53

Turizem se razvija tudi na Jesenicah

Število ponudnikov turističnih namestitev v občini se je povečalo na dvajset, posledično je poskočilo tudi število nočitev.

Tržič / ponedeljek, 2. oktober 2017 / 17:52

Zaplesali pod novo streho

Tržič – Zaključek gradbenih del na tržiškem Vrtcu Palček, še najbolj je na zunaj opazna nova streha, so v torek proslavili s prireditvijo, na kateri so imeli v plesu, recitacijah in zapeti pesmi gl...