Stara ribiška ladja, s katero danes vozijo turiste na ogled kitov

Bogastvo morja

Islandija (5)

Za vsako otoško deželo je morje njen stik s svetom, njena obramba in ribe njeno bogastvo. Islandija ni v tem nič drugačna. Temelj gospodarstva so ribe in njihova predelava. Za Islandce pravijo, da so prijazni in miroljubni, da imajo s sosednimi deželami dobre odnose, razen ko preidejo na vprašanje rib. Islandija je skozi desetletja morsko mejo s petdeset milj razširila na dvesto milj in veliki sosedje Danci, Norvežani in Britanci so morali sprejeti takšno odločitev. Zdi se, da je David ukanil Goljata, ko so Islandci britanskim in škotskim ladjam prerezali vrvi in mreže, da se niso mogle zasidrati. Izsiljevali so z zaprtjem Natove baze v Keflaviku in na koncu je morska meja ostala razširjena. To je tudi ključni razlog, zakaj jim ni prav nič do vstopa v EU, saj jim ribe prinašajo velik zaslužek.

V enem od prenočišč sva srečala ribja inšpektorja. Bila sta na službeni dolžnosti. Medtem ko smo v skupni kuhinji pripravljali večerjo – bile so seveda ribe –, smo se zaklepetali in moja ušesa so bila velika, radovednost pa tudi. Kaj bosta počela na ladji? Bosta pregledovala, ali so ribe zadosti velike, ali so prave vrste? Točno tako, pravita inšpektorja. S tem podjetjem običajno ni bilo težav. Tja sta prišla nenapovedana in pregledala bosta ulov. Janez ju vpraša, kaj bosta storila, če bo preveč nepravilnosti? Bosta podjetje ali ribiče kaznovala? Ne, ne, zatrdita oba v en glas. »Začasno bova zaprla lovišče, da si ribje jate opomorejo.« In kako boste to kontrolirali? Preprosto, je bil odgovor, saj z GPS-om lahko spremljajo vsako ladjo, kje pluje in lovi, in to bo pač njihova kazen.

Zanimiv odnos do nepravilnosti, kajne?

Pri ogledu islandskega parlamenta nisva plačala parkirnine, ker avtomat ni sprejel najinih kartic, z denarjem pa ne moreš plačati. Za brisalcem je bil zataknjen listek, kjer so napisali, da je priporočljivo plačati parkirnino – nobenih lisic ali odvoza avta s »pajkom«. Ribe in vsa hrana so zelo draga reč, tako sva si vsak dan v hostlih, kjer sva spala, skuhala večerjo. Večinoma popotniki kuhajo testenine ali kaj pogrejejo. Junija sonce sploh ni padlo pod obzorje, tako je bil večer dolg in sva lahko pripravila tudi ribe. Janez je dvakrat spekel kruh. Si predstavljate, kako so ljudje s cele stavbe hodili gledat v kuhinjo, kaj tako diši ... On pa pravi: »Nič posebnega, samo kruh pečem.« Nenavadno za domačine, kaj šele za popotnike.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sobota, 14. november 2020 / 17:33

Les zelena prihodnost

»Razvojni potencial in pomen lesne panoge je izjemen,« je na prvem Dnevu slovenskega lesarstva poudaril gospodarski minister Zdravko Počivalšek. Cilj je povečati količine doma predelanega lesa, in sic...

Objavljeno na isti dan


Splošno / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Uspehi gasilcev so odlični

Predsednik PGD Preddvor Ciril Zupin je na volilnem občnem zboru v mesecu februarju predal mesto predsednika Marku Bohincu. Franci Dolinšek pa je prevzel poveljniško mesto od Branka Koširja.

Splošno / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Dogovorjena pravila obnašanja na kmetijskih zemljiščih

Vzpodbudno pismo Zavoda za gozdove nas seznanja s pravili obnašanja lovcev na kmetijskih zemljiščih.

Preddvor / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

S kresničkami smo (pre)vidnejši

Preddvorska šola in občinski svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu (SPV) sta tudi letos pripravila skupno preventivno akcijo.

Splošno / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Velik uspeh kegljačev

Kegljaški klub Bela, ki v okviru našega Športnega društva Storžič Preddvor nastopa v medobčinski ligi, v letošnjem prvenstvu nastopa s povprečnim uspehom.

Splošno / sreda, 19. marec 2008 / 07:00

Turisti pohvalijo, a tudi grajajo

Študentke, zaposlene v turistični poslovalnici, so posredovale obiskovalcem informacije po telefonu in po e-pošti.