Polovica programa posebej za festival
Letošnji, že petintrideseti Festival Radovljica, ki bo potekal med 5. in 22. avgustom, prinaša deset koncertnih večerov, na katerih bo predstavljen širok razpon glasbene dediščine od trinajstega do dvajsetega stoletja.
Radovljica – Kot je že dolgoletni običaj, so na novinarski konferenci dober mesec in pol pred festivalom, ki bo tudi letos potekal skozi pretežni del avgusta, predstavili aktualni program 35. Festivala Radovljica. Vsako leto znova se pokaže, da festival nima le tradicije, ampak tudi stalno publiko, ki leto za letom obiskuje koncertne dogodke, ob tem pa se njegova prepoznavnost tako doma kot v tujini vztrajno povečuje. »Občina je zato z razlogom in veseljem ''zraven'',« je uvodoma potrdil radovljiški župan Ciril Globočnik. »Naj ob tem poudarim pomembni vlogi Domna Marinčiča, ki skrbi za visoko kvaliteto programa festivala, in seveda naše Marije Kolar, ki skrbi za organizacijske niti in da priprava in festival potekata po utečenem redu.« Kolarjeva je sopotnica festivala že od vsega začetka, dvajset let pa poteka v sodelovanju Društva ljubiteljev stare glasbe, katerega predsednica je, in seveda Občine Radovljica, ki v celotni proračun festivala, ta je skupaj s prodanimi vstopnicami okrog 66 tisoč evrov, prispeva kar 36 tisoč evrov, medtem ko ministrstvo za kulturo, ki projekt festivala sicer ocenjuje s kar 99 odstotki možnih točk, prispeva dvajset tisoč evrov. »Pri tem je prav zaradi omejenih sredstev veliko našega prostovoljnega dela, saj ne želimo okrniti kvalitete in obsega programa,« je poudarila Marija Kolar, ki je v nadaljevanju predstavila še nekaj pomembnih podatkov o festivalu.
Tudi letos bo na sporedu deset koncertnih večerov, vsi razen enega, ki bo že po tradiciji v cerkvi Marijinega oznanjenja v Velesovem, bodo v baročni dvorani Radovljiške graščine. Že prihodnje leto po zaključeni obnovi orgel računajo tudi na radovljiško župno cerkev. Domačinka Mateja Bajt bo tudi letos vodila mojstrski tečaj kljunaste flavte, prav tako, pa bo Harry van der Kamp vodil delavnico za pevce in vokalne ansamble. »Cene vstopnic so lanskoletne, 11 evrov za študente in upokojence in 16 evrov za druge poslušalce, podobne in še nekaj dodatnih ugodnosti pa smo pripravili tudi za abonmajske vstopnice za celotni festival. Vstopnice so tudi že naprodaj,« je povedala Kolarjeva, da bodo tudi letos organizirali brezplačni avtobusni prevoz iz Ljubljane v Radovljico in tudi na koncert v Velesovo.
Enajsto leto za program festivala skrbi umetniški vodja Domen Marinčič: »Letošnji festival bosta med drugim zaznamovali tudi dve obletnici, 450. obletnica rojstva skladatelja Claudia Monteverdija in 250. obletnica smrti skladatelja Georga Philippa Telemanna. Že na uvodnem koncertu bo zasedba La Compagnia del Madrigale predstavila Monteverdijeve madrigale, peti koncert pa bo posvečen Telemannovi komorni glasbi, predvsem triosonatam za kljunasto flavto in violo da gamba. V kvartetu z glasbeniki iz Slovenije in Italije bo nastopil znani južnoafriški flavtist Stefan Temmingh.«
Nedvomno zanimiv bo tematski večer, posvečen Giuseppeju Tartiniju in sodobnikom, na katerem bosta igrala violinist David Plantier in violončelistka Annabelle Luis. Tudi sam Tartini je svoje violinske sonate vedno izvajal v duetu. Tretji koncert nas bo popeljal v glasbo 19. stoletja. Samospeve iz cikla Lepa mlinarica Franza Schuberta bo izvajal Škofjeločan tenorist Aco Aleksander Bišćević ob spremljavi Wolfganga Brunnerja na zgodovinskem klavirju. Na četrtem koncertu se bomo preselili na daljni sever na Islandijo. Duo Moirai s Hanno Marti (glas, harfa, glasbeno vodstvo) in Maro Winter (lesene flavte, koščena piščal, alikvotna flavta) bo predstavil nove glasbene rekonstrukcije pesmi iz staroislandskega epa Edda.
Marinčič kot osrednji koncert festivala predstavlja nastop razširjene zasedbe vokalnega ansambla Ingenium Ensemble, ansambla renesančnih pozavn in orglavca Tomaža Sevška. Izvajali bodo poznorenesančno polifonijo iz Hrenovih kodeksov. Koncert bo vodil nizozemski basist Harry van der Kamp. Vodilni ansambel srednjeveških in renesančnih pihal in trobil Les haulz et les bas je rekonstruiral glasbo iz beležnice beneškega trobentača Zorzija, koncerta 18. in 19. avgusta pa bosta sestavljala celoto in pri vstopnini štejeta kot en dogodek. Hrvaški čembalist Pavao Mašić bo na dveh zaporednih večerih izvedel vseh šest partit iz prvega dela zbirke Clavier-Übung Johanna Sebastiana Bacha. Koncerta sodita v cikel Bachove glasbe, ki so ga začeli predlani z Umetnostjo fuge in ga lani nadaljevali z Glasbeno daritvijo. Predzadnji koncert festivala bo posvečen francoski glasbi 20. stoletja za kvintet flavte, harfe in godal. Na sporedu bo tudi Potovanje v Deželo Srca Gabriela Piernéja, ki je nastalo po motivu iz 17. stoletja. To bo prvi nastop kvinteta Noumenon, ki ga je ustanovila v Ženevi delujoča slovenska flavtistka Jerica Pavli in v katerem igrata tudi nekdanji violinist Dunajskega klavirskega tria Bogdan Božović in soloharfistka orkestra Tonhalle iz Züricha Sarah Verrue. Na sklepnem večeru bo Ensemble Danguy, ki ga vodi kanadska virtuozinja na strunski lajni Tobie Miller, predstavil virtuozno glasbo za lajno iz Francije 18. stoletja. »Od desetih koncertnih večerov so jih polovico izvajalci pripravili posebej za festival, več kot kdaj koli prej pa je tudi slovenskih izvajalcev, seveda v različnih mednarodnih zasedbah,« je še povedal Domen Marinčič.