Rado Čulibrk, direktor Nika Železniki: »Letos bomo izdelali že 130 milijonov mehanizmov za registratorje.«

Niko letos že polno zaseden

V Niku Železniki imajo do konca leta že polno zasedeno proizvodnjo mehanizmov za registratorje, njihovega glavnega programa. Uveljavljajo se tudi v avtoindustriji.

Železniki – Ugodno gospodarsko klimo v zadnjih letih občutijo tudi v kovinarskem podjetju Niko Železniki, kjer so sredi marca prodali že celotno letošnjo proizvodnjo mehanizmov za registratorje (fascikle), ki so s 70-odstotnim deležem v letni realizaciji še vedno njihov glavni proizvodni program. Teh bodo letos izdelali kar 130 milijonov oz. za 700 polnih vlačilcev. Vse gre v izvoz.

Potem ko so se z obstoječimi kupci za glavnino naročil za leto 2017 dogovorili že do konca lanskega leta, so na januarskem mednarodnem sejmu pisarniškega materiala Paperworld v Frankfurtu sklenili še za dodatne tri milijone evrov pogodb s kupci izven Evrope, prejšnji mesec pa so proizvodne kapacitete dokončno zapolnili še z zadnjo pogodbo z novim turškim kupcem. Po besedah direktorja Rada Čulibrka jim je tak podvig uspel šele tretjič v 23 letih, kolikor je sam zaposlen v Niku; pred tem še v letih 2006 in 2010. Zelo dobro, okoli 80-odstotno, so zasedeni tudi ostali njihovi programi. »V Niku se lahko sedaj v miru posvečamo pridobivanju novih projektov in kupcev za naslednje obdobje,« je zadovoljen Čulibrk. »Obenem seveda spremljamo, ali so naročila kupcev tudi v resnici na nivoju dogovorjenih pogodb. Po prvih treh mesecih tako opažamo, da nekateri kupujejo celo več, to pa nam bi že lahko povzročilo nekaj težav z njihovo oskrbo konec leta, kar pa bomo skušali nadoknaditi z dvigom produktivnosti,« dodaja.

Povečujejo prodajo izven Evrope

V Niku so dodatno zadovoljni, ker jim je letos uspel še večji preboj na trge izven Evrope. Tako bodo v Evropi, kjer so njihovi glavni trgi Nemčija, Francija, Švica, Češka, Italija in Poljska, letos prodali okoli 65 odstotkov proizvodnje, preostalih 35 odstotkov pa izven stare celine. »Na ta način postajamo manj občutljivi na morebiten padec potrošnje pisarniškega materiala v Nemčiji in drugje po Evropi,« razlaga Čulibrk. V strukturi prihodkov se jim vedno bolj povečuje tudi delež prestižnih mehanizmov, ki so jih začeli proizvajati pred devetimi leti, podjetju pa zagotavljajo znatno večji zaslužek od standardnih mehanizmov in obenem stabilnost poslovanja, saj jim v tem segmentu konkurenca ni dorasla. »Letos bomo s prestižnimi mehanizmi realizirali že približno 30 odstotkov vseh prihodkov, potem ko bomo septembra pognali še povsem novo linijo za vrhunske Leitz mehanizme z ročico s 180' odpiranjem, vredno dva milijona evrov, pa bo v letu 2018 delež prestižnega programa dosegel že 40 odstotkov prihodkov. Če gledamo samo proizvodnjo mehanizmov, prestižni program količinsko predstavlja okoli trideset odstotkov, a z njim dosegamo že 42 odstotkov prihodkov.«

V Niku se vse bolj pogumno ozirajo tudi po poslih za avtoindustrijo, kjer med drugim izdelujejo kovinske nosilce za led svetila v zadnjih lučeh BMW 5. »V avtoindustrijo vstopamo in iščemo nove priložnosti, ker smo tako kapitalsko kot tudi tehnično in strokovno ustrezni. Letos bomo kot dobavitelj kovinskih delov s posli za avtomobilsko industrijo že prišli na približno pet odstotkov celotnih prihodkov, naš cilj pa je deset odstotkov, kar bi lahko dosegli v letih 2019, 2020,« pojasnjuje Čulibrk.

Prihodki vztrajno rastejo

Potem ko je tudi Niko Železniki, ki je od leta 2010 v stoodstotni lasti avstrijskega Ring International Holdinga, pred leti doletel padec prodaje, se ta zadnja leta spet vztrajno povečuje. Tako so leta 2014 ustvarili 27 milijonov evrov prihodkov, že naslednje leto so jih dvignili na 28 milijonov evrov. Lani so dosegli osemodstotno rast in poslovno leto končali s prihodki v višini 30,5 milijona evrov, letos pa načrtujejo, da se bo letna realizacija povečala še za osem do deset odstotkov na približno 33 milijonov evrov.

Izboljšanje poslovanja se pozna tudi pri nagrajevanju zaposlenih, je razložil Čulibrk. Z letošnjim letom se jim je tako za tri odstotke dvignila bruto izhodiščna plača, delavcem so obljubili tudi višji regres, ki bo letos znašal 1100 evrov bruto (lani 1050 evrov). »Zaposleni lahko letos pričakujejo tudi višjo božičnico. Ta je lani ob upoštevanju treh kriterijev lahko znašala največ 750 evrov bruto na zaposlenega, letos, če bomo res presegli načrtovan rezultat, bo lahko zaposleni prejel do 1000 evrov bruto. Povečali smo tudi delež vplačila podjetja zaposlenim v drugi pokojninski steber,« je povedal.

Zaradi povečanega obsega proizvodnje v Niku tudi dodatno zaposlujejo. Lani so npr. zaposlili štirinajst novih sodelavcev, letos jih nameravajo še osem, tako da bodo imeli konec leta pri­bližno 275 zaposlenih.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / sreda, 3. januar 2018 / 10:29

Za zmago premalo učinkoviti

Kljub prednosti, ki jo kaže število strelov na gol, je zadnji derbi med ekipama SIJ Acroni Jesenice in SŽ Olimpija pripadel večnim tekmecem iz Ljubljane.

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Najlepša štirideseta

V Kranju se je na enem izmed križišč pojavil plakat, s katerega se je smejalo kup lepotic v kopalkah, spodaj pa je pisalo Muri jih ima 40, Kavka pa je doživela 12 ur.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Uspešno leto za Nissan

Nissan je na slovenskem trgu leto 2006 zaključil s prvencem: več kot 1000 registriranih avtomobilov v koledarskem letu. Do konca novembra je Nissan držal v rokah 1,69-odstotni delež. R...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Slovenija bo gostila premiero Twinga

Pri Renaultu Slovenija so napovedali, da bo spomladi Slovenija gostila premiero novega modela twingo, katerega proizvodnja bo potekala v novomeškem Revozu. Na predstavitev bo povabljen...

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Skoraj brez plusov

Lansko leto je bilo za avtomobilske uvoznike in prodajalce precej težko.

Prosti čas / sreda, 3. januar 2007 / 06:00

Kraljevski razred

Test: Citroën C6 2.7 HDI Exclusive