
Na gorenjki že prvi portal
Dars je na gorenjski avtocesti pri priključku Brezje postavil prvega od 126 portalov za elektronsko cestninjenje težkih vozil. Sistem naj bi začeli uporabljati v začetku prihodnjega leta.
Brezje – V sklopu vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema za težka vozila, ki naj bi zaživel v začetku prihodnjega leta, je Dars pred dnevi za potrebe testiranja postavil prva dva od 126 načrtovanih cestninskih portalov, ki jih bodo predvidoma do konca junija postavili nad avtocestami in hitrimi cestami. Na gorenjski avtocesti pri priključku Brezje so tako že postavili cestninski portal, na vipavski hitri cesti pa portal za stacionarni cestninski nadzor. Na gorenjski avtocesti od predora Karavanke do priključka Ljubljana Šmartno bo dvanajst portalov, sicer pa bo 15 od 126 portalov opremljenih še z napravami za stacionarni cestninski nadzor.
V prostem prometnem toku bodo zbirali cestnino od vozil z največjo dovoljeno maso nad 3500 kg (tovornjaki, avtobusi in druga nevinjetna vozila), ki se jim ne bo več treba ustavljati pred zapornicami cestninskih postaj. Te bodo zaradi vzpostavitve elektronskega cestninskega sistema lahko postopoma odstranili. V portale bo vgrajena t. i. DSRC-tehnologija, ki uporablja frekvenco 5,8 GHz ter bo omogočala brezžično komunikacijo med vozilom in obcestno napravo. Vrednost pogodbenih del je 90,5 milijona evrov brez DDV, obsega pa vzpostavitev sistema in izvajanje storitev v desetletnem obdobju.
Kot so sporočili z Darsa, trenutno na celotnem avtocestnem omrežju potekajo dela, ki med drugim obsegajo postavitev jeklenih varnostnih ograj na območju bodočih portalov, izkope za njihovo priključitev na električno in optično omrežje in tudi za temelje portalov. Dela skušajo opravljati z zaporami odstavnih pasov, izven prometnih konic, a se občasnim zastojem ne bo moč izogniti, saj določena dela terjajo zaporo voznega pasu. »Postavitev prečke portalov čez avtocesto bo potekala postopno, predvidoma do poletja, v čim večjem obsegu bo izvedena ponoči, ko je najmanj prometa, saj bo zaradi varnosti terjala kratkotrajno popolno zaporo posameznega dela avtoceste,« so razložili.
V prihodnjih dveh do treh mesecih je torej zaradi postavitve portalov pričakovati povečanje števila delovnih zapor na avtocestnem omrežju, posledično pa lahko pride tudi do več sicer predvidoma krajših zastojev, zato voznike prosijo za razumevanje. Izvajalec, konzorcij Telekoma Slovenije in norveške družbe Q-free ASA, bo s podizvajalci postavljanje portalov nadaljeval najprej na gorenjski avtocesti, in sicer v drugi polovici marca.