V kranjskem regijskem centru za obveščanje, ki ga je v petek obiskala obrambna ministrica Andreja Katič, imajo trenutno dva operaterja premalo. / Foto: Gorazd Kavčič

Lokacija nadvse pomembna

Ob letošnjem evropskem dnevu številke za klic v sili 112 so poudarili predvsem pomen, ki ga ima za učinkovito posredovanje reševalnih enot čim hitrejša določitev natančne lokacije kličočega.

Kranj – »Slovenija je bila druga država v Evropi, ko smo leta 1997 uvedli klic na številko 112, bili smo prva država, ki je uvedla eCall sistem avtomatskega klica iz poškodovanega vozila. Sodelujemo tudi v projektih, da to številko še nadgradimo. Verjamem, da bomo tudi v prihodnosti uspešno vodili razvoj na tem področju,« je poudarila ministrica za obrambo Andreja Katič, ko se je v petek ob evropskem dnevu številke za klic v sili 112 (11. februar) seznanila z delovanjem Regijskega centra za obveščanje v Kranju. Ob zavedanju, da v regijskih centrih primanjkuje operaterjev, je napovedala, da je med letošnjimi prioritetami ministrstva tudi, kako zapolniti nezasedena sistematizirana mesta. Spomnila je tudi na svojo obljubo ob kandidaturi za ministrico, da bodo ohranili vseh trinajst regijskih centrov v državi, saj meni, da je zelo pomembno, kako ljudje, ki delujejo v sistemu, poznajo lokalni teren. Prav sporočanje čim bolj natančne lokacije kličočega oz. nesreče ob klicu v sili je bila tudi nosilna tema letošnjega evropskega dneva številke 112.

Lokacijo že pomaga določiti tehnologija

»Vsaka sekunda, ki jo v regijskem centru porabijo za določitev natančne lokacije kličočega na 112, je lahko odločilna, ali človek preživi ali ne. Zato si želimo krepiti zavedanje občanov, da bi, še preden se jim kaj zgodi, razmišljali, kje se nahajajo in kako lokacijo sporočiti nekomu po telefonu. Samo ob sporočitvi natančne lokacije bodo na primer gasilci lahko zapeljali na najbližji uvoz, ko se nesreča zgodi na avtocesti. Enako pomembno je, da v gorah poznamo poimenovanja poti in izhodiščnih točk, ki jih uporabljamo,« je poudaril Jernej Hudohmet, direktor Urada za operativo na Upravi RS za zaščito in reševanje. Pri določanju lokacije si sicer operaterji v zadnjih letih že lahko pomagajo tudi s sodobno tehnologijo, je dodal. »Če so še pred dobrim desetletjem v regijskem centru domnevali, da je klic verjetno prišel iz njihove regije, pa nam danes tehnika že toliko pomaga, da z večjo verjetnostjo vidimo, s katerega območja je prišel klic v sili,« je pojasnil.

Boštjan Tavčar, vodja Centra za obveščanje RS, je razložil, da so v regijskih centrih za obveščanje lani prejeli skupno 481.230 klicev, od tega je kranjski prejel skoraj 43 tisoč klicev. Prejeli so tudi 572 besedilnih klicev na pomoč v obliki SMS-sporočil. Največkrat so klicatelji, v več kot 107 tisoč primerih, potrebovali nujno medicinsko pomoč. Na 90 odstotkov klicev so se operaterji odzvali v manj kot šestih, sedmih sekundah, na večino klicev pa v treh sekundah.

Iskanje novih tehničnih rešitev

V regijskih centrih lahko za zdaj na podlagi podatkov baznih postaj izračunajo, s katerega območja je prišel klic z mobitelom. Od leta 2014 naprej centri uporabljajo tudi slovensko aplikacijo SmartLocator, ki je prejela tudi evropsko nagrado. Ta po že opravljenem klicu na 112 na podlagi povratnega SMS-sporočila omogoča natančno določitev makrolokacije pametnega telefona, s katerim je bil klic v sili opravljen. Še naprednejši je sistem AML, ki makrolokacijo določi že med klicem, a deluje le pri telefonih z vgrajeno funkcijo AML. »Rezerve pri določitvi makrolokacije klicatelja še obstajajo, do njih je lahko priti z novimi tehničnimi rešitvami,« je poudaril Tavčar. Slovenija tako že sodeluje v dveh novih evropskih projektih s tega področja. Prvi je projekt I_HeERO, ki ima za cilj dokončno uvedbo sistema eKlic (eCall) na območju celotne Evropske unije in razširitev sistema na uporabo na motornih kolesih in v vozilih za prevoz nevarnih snovi. Drugi je projekt Nexes, katerega namen je razvoj aplikacije, ki bi omogočila ne samo določitev čim bolj natančne lokacije, ampak tudi pridobitev čim več drugih podatkov o klicatelju, na primer o njegovem zdravstvenem stanju, številko lečečega zdravnika ipd.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / petek, 13. junij 2008 / 07:00

Popust 25 do 85 odstotkov

Babica in dedek v EU trgovini

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / torek, 23. januar 2007 / 06:00

Vedno "šon" pa "gute prajs"

Decembra so se v slovenski prestolnici spet oglasili Avstrijci in predstavili svoja smučišča ter wellnes centre slovenskim turistom. Žalostno je, da kljub domači smučarski ponudbi Slovenci raje odhaja...

Prosti čas / torek, 23. januar 2007 / 06:00

Osvežitev za vladarja

SSangYong je rahlo posodobil največji model Rexton.

Prosti čas / torek, 23. januar 2007 / 06:00

Prvi pogled vara

Test: Škoda Octavia Combi RS 2.0 TFSI.

Prosti čas / torek, 23. januar 2007 / 06:00

Salonsko lepotičenje

Honda je postavila na cesto novi, elegantnejši CR-V.

Prosti čas / torek, 23. januar 2007 / 06:00

Veseli novih prostorov

Tržiški dijaki in študentje se bodo odslej zbirali v novih prostorih na Balosu 4, ki so jih odprli minuli petek.