Barvit plesni ognjemet
Kulturno društvo Qulenium je s tradicionalno produkcijo plesnih predstav, Plesnim ognjemetom, ki je potekal sredi decembra v Kranju, ponovno poskrbelo za razblinjanje meje med sanjami in resničnostjo ter dokazalo, da je zaključek leta nadvse ploden, ognjevito ustvarjalen in predstavlja trdno podlago za nove plesne podvige. Nina Meško, svetovalka za plesno dejavnost Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti, je lepo povzela bistvo delovanja KD Qulenium, ko je dejala: »Koreografi črpajo ideje od otrok, ki so soustvarjalci in raziskovalci gibanja. Ker izhajajo iz sebe, so izjemno prepričljivi, hkrati pa se preko plesa učijo razmišljati z lastno glavo.«
Ustanoviteljica KD Qulenium, koreografinja, vodja projektov, mentorica in idejna vodja Plesnega ognjemeta Saša Lončar je v uvodu v Stolpu Škrlovec s plesno-gledališko predstavo Sejalec sanj zastavila nekaj pomembnih vprašanj o dojemanju naše realnosti. »Predstava se poigrava z nejasno mejo med sanjami in resničnostjo, z našo lastno predstavo o sebi in svetu ter s pogledom drugega,« je o predstavi zapisala strokovna spremljevalka dr. Tina Ilgo. Solo predstava Sreča(nje) v koreografiji Ane Romih je občinstvo barvito potopila v globoki zlati ritual izvrstne performerke Katje Kušar.
Plesni ognjemet se je nadaljeval v Prešernovem gledališču, kjer so v koreografiji Ane Romih, Urše Kajtna in Saše Lončar nastopile plesne skupine Pegice, Krempeljčki, XL, Migetalkarji, Žvečilke in Qars ter solisti Manu Nonkovič, Filip Štepec in Mina Lenardič. Za kostumografijo, ki je bila poleg plesa prava paša za oči, je poskrbela Tina Pavlin. Plesni izraz mladih ustvarjalcev je v predstavah dobesedno razgalil aktualno temo prehajanja skozi različna življenjska obdobja in oblikovanje lastne osebnosti. Solo Ognjevita v izvedbi Mine Lenardič je bil energičen in prepričljiv, svoboden in spontan. Najmlajši plesalci skupine Pegice so s koreografijo Ledeno kraljestvo razbijali stereotipe popularnega, komercialnega in površinskega sveta. Podobno temo so raziskovale plesalke skupine XL v svoji predstavi Bistvo je očem nevidno. Skupina Žvečilke so s predstavo Svet izven našega mehurčka opozorile na izjemno moč navade in utečenega delovanja. Dolgoletno sodelovanje in medsebojna usklajenost skupine Quars ter poznavanje drug drugega jim omogoča, da si postavljajo izzive ter preverjajo, kako se skozi improvizacijo odzivajo nase in na druge. Filip Štepec je pozitivno presenetil gledalce s solom Zato sem lahko oblak, ki je tako v plesno-gibalnem kot psihološkem smislu provokativen. Plesni ognjemet so do konca pripeljale Premikalke s koreografijo Stik in premaknile sodobno plesno sceno od otrok k odraslim.
»Plesni Ognjemet je pustil globok vtis in nas navdihnil z dovršenimi plesnimi tehnikami ter skozi provokacije in simbolne pomene v nas spodbudil kritičnega opazovalca realnosti in lastnega življenja. Idealno za vstop v novo leto,« je strokovno oceno sklenila dr. Tina Ilgo.