Peticijo predali županu
Iniciativa podjetnikov, obrtnikov, društev in občanov za zaščito in ohranitev prijaznega poslovnega in bivalnega okolja v starem mestnem jedru Škofje Loke je peticijo s 1082 podpisi predala županu Mihi Ješetu.
Škofja Loka – Iniciativo so septembra ustanovili, ker jih je skrbelo, da bi v prihodnosti v Škofji Loki skozi Spodnji trg (po novem po občinski cesti) prepovedali tekoči avtomobilski promet po vzoru Mestnega trga in da bi zaradi tega Lontrg postal mrtvi del mesta. S peticijo, ki jo je že prvi teden podpisalo 600, do sedaj pa 1082 podpisnikov, so želeli sedanjo in prihodnje občinske oblasti opozoriti na probleme, ki bi jih lahko povzročilo morebitno zaprtje Spodnjega trga za promet. Kot pravi predsednik iniciative Dušan Čater, je lokalom v tem delu mesta po odprtju škofjeloške obvoznice do petine padel promet, po postavitvi korit, klopi in druge urbane opreme ter uveljavitvi modre cone za parkiranje pa še za desetino. Že prej jih je prizadelo odprtje nakupovalnih centrov na obrobju mesta. Peticiji so se pridružili ne le prebivalci tega dela mesta, pač pa tudi okoliških naselij, ki so za dostop do svojih domov odvisni od prevoznosti ceste skozi Spodnji trg. Program aktivnosti pa sta podprla tudi Medobčinsko društvo invalidov Škofja Loka in Obrtno podjetniška zbornica Škofja Loka.
V peticijo so zapisali šest zahtev. Nasprotujejo popolni zapori ceste skozi Spodnji trg, ker je to edini dostop do njihovih stanovanj in poslovnih prostorov in ker je cesta skozi Lontrg od nekdaj tranzitna cesta, ki omogoča dostop tudi do ostalih naselij tik ob starem mestnem jedru (Karlovc, Kopališka ulica, Zabrajda). Proti so, da bi se uveljavila omejitev prometa na 10 km/uro, podpirajo pa sedanjo ureditev 30 km/uro. Odločno so tudi proti pretiranemu postavljanju ovir, ki naj bi umirile (ne pa ovirale) promet. Zadoščajo prometni znaki, strinjajo se tudi s sedanjo ureditvijo parkiranja, pač pa naj svojo vlogo odigrajo občinski redarji in kršilce dosledno in ustrezno sankcionirajo. Nasprotujejo tudi kakršni koli časovni omejitvi dostave in odvoza blaga po vzoru Mestnega trga, omejitvi ali skrajševanju obratovalnega časa gostincev in omejevanju oz. prepovedovanju organiziranja zunanjih javnih prireditev z glasbo. Odločno nasprotujejo tudi nekajurnim ali celodnevnim zaporam ceste na Spodnjem trgu, med tednom in ob sobotah dopoldne za prireditve, ki se lahko organizirajo v času, ko prodajalne ne obratujejo.
Za peticijo so se odločili kljub županovim zagotovilom, da do zaprtja Spodnjega trga za avtomobilski promet (v času njegovega mandata) ne bo prišlo, saj se občinske oblasti menjajo, močni pritiski različnih civilnih iniciativ pa lahko premagajo še tako trdne obljube lokalne politike. Rezultat peticije je po Čaterjevih besedah dejstvo, da so opozorili nase in da se sedaj občinske službe in civilne iniciative na tem območju pogovarjajo in dogovarjajo z njimi. Trenutno so denimo aktivni glede vprašanja parkiranja za prebivalce in zaposlene na Spodnjem trgu, ki naj bi bilo urejeno na parkirišču pri Tehniku.