Stroški enaki, izbira večja
Novembrski dnevi so stresni predvsem za vulkanizerje in prodajalce pnevmatik. Slednji že nekaj sezon opozarjajo, da se vozimo na slabih gumah.
»Vse je odvisno od debeline denarnice, tako kot pri vseh materialnih dobrinah,« nam je povedala večina vulkanizerjev, ko smo jih vprašali, na kakšnih pnevmatikah se vozimo Gorenjci.
Nekateri pa so bili bolj pikri in so povedali, da večina voznikov pri nas menja pnevmatike zgolj zaradi policistov, namesto zaradi osebne varnosti in varnosti udeležencev v prometu. »Tako kot vsako leto, vse je odvisno od vremena,« nam je odgovoril vulkanizer, potem ko smo ga vprašali, ali letos tudi pričakujejo neskončne vrste 15. novembra.
Če pade sneg ali vsaj diši po snegu, potem so vrste seveda že prej, vendar je, kot ugotavljajo, ozaveščenost slovenskih voznikov glede tega datuma vsako leto večja in boljša. To pomeni, da svoje avtomobile preobujejo že pred 15. novembrom, ko to zahteva zakon. Najbolj pridni so tisti, ki imajo službena vozila, ker si enostavno ne morejo privoščiti čakanja v vrstah. Posebej so hvale vredni vozniki in lastniki lahkih dostavnih vozil, kombijev pa tudi tovornjakarji.
Cene vulkanizerskih storitev se v primerjavi z lanskim letom niso spremenile. Opaziti pa je, da je vse več ponudnikov na tako imenovanih »last minute« internetnih portalih. To pomeni, da menjavo s centriranjem s pomočjo kupljenih akcijskih kuponov dobimo za manj kot dvajset evrov. Če gremo v specializirane vulkanizerske delavnice, potem lahko opazimo, da je cena od trideset do štirideset evrov, odvisno od velikosti pnevmatik. Shramba pnevmatik s platišči vred se giblje okoli dvajsetih evrov, brez platišč pa petnajst. V Sloveniji je okoli dvesto specializiranih vulkanizerskih delavnic, desetkrat toliko pa tistih, ki menjavo pnevmatik ponujajo kot dopolnilno oziroma postransko dejavnost. Ponudbe samih pnevmatik za osebna vozila je iz leta v leto več. Vsako sezono se pojavi nova blagovna znamka, za katero vozniki prvič slišimo. Vse več je internetne ponudbe, ki sicer deluje zelo dobro, a nekateri opozarjajo, da so med njimi tudi taki, ki prodajajo pnevmatike zelo sumljivega izvora. To pomeni, da so to nam neznane gume, na katerih ni niti datuma izdelave. Pri preverjanju nismo naleteli na tak primer. Smo pa opazili, da se v ponudbi lahko srečamo s strašanskimi razlikami. Na spletu smo iskali zimske pnevmatike dimenzije 205/55R17. Največkrat zadetkov smo dobili pri zelo znanih znamkah, sedem pa je bilo takih, za katere smo prvič slišali. Razlika v ceni pa je bila astronomska. Med nam najbolj znano znamko in popolnoma neznano je bila razlika točno 162 evrov za kos! Ko smo poklicali in vprašali, kakšna znamka je ta, za katero še nismo slišali, je bil odgovor: »Zelo dobra, vendar jo pri nas še premalo poznamo!« Seveda nismo pričakovali, da bo prodajalec rekel, da gre za gumo, ki ni vredna nakupa. Druga past, v katero se kupec lahko ujame, je starost gum. Na vsaki je sicer oznaka v obliki štirimestnega števila z oznako DOT. Število nam pove, v katerem tednu in letu je bila narejena. Na primer: če na gumi piše 4514, pomeni, da je bila narejena v 45. tednu leta 2014. Vendar strokovnjaki pravijo, da če je nova guma skladiščena v pravih pogojih, je lahko stara tudi pet let pa je še vedno uporabna. Seveda pa se to pri dobrih blagovnih znamkah sploh ne more zgoditi, da bi v nekem skladišču na kupca čakala celih pet let.
Naš nasvet je, da pnevmatike kupujete pri specialistih in da jih oni tudi namestijo. Treba pa je vedeti, da vulkanizerji zelo neradi montirajo tiste, ki so kupljene drugje oziroma zagotavljamo, da ne boste deležni nobenega popusta ali kake druge ugodnosti.