Kolesarji bodo še bolj varni
Novo šolsko leto so v Kranju pričakali tudi z novima pridobitvama za kolesarje, ki bosta prispevali k njihovi večji varnosti.
Kranj – Ta teden so v Kranju končali s prenovo Ceste 1. maja, na kateri so uvedli t. i. pomožni kolesarski pas, in križišča na Kidričevi cesti na Zlatem polju, kjer so uredili prehod za kolesarje. »Nove pridobitve bodo zlasti veseli šolarji OŠ Stane Žagar, ki se bodo odslej varno pripeljali v šolo, preurejeno križišče na Kidričevi cesti pa bo omogočilo varno prečkanje ene najbolj prometnih cest v Kranju,« je poudaril Marjan Bajt, vodja skupine za infrastrukturo v Komisiji Varno kolesarim, ki je podala pobudo za novi pridobitvi.
Na Cesti 1. maja so v Mestni občini Kranj prvič uporabili rešitev s t. i. pomožnim kolesarskim pasom. »Kolesarski pas je od prej enotnega voznega pasu ločen s prekinjeno črto, kar pomeni, da je površina za črto namenjena vsem uporabnikom v prometu. Predvsem seveda kolesarjem, če pa na pomožnem kolesarskem pasu ni kolesarjev, lahko vozniki začasno, zaradi izogibanja, zapeljejo tudi preko črtkane črte,« je Bajt predstavil novi režim. Za takšno rešitev so se odločili po vzoru Ljubljane, kjer je ta novost učinkovito vplivala na zmanjšanje hitrosti motornih vozil na cestah, na katerih so zarisani pomožni kolesarski pasovi.
Po Bajtovih besedah bodo najbrž še letos na Cesti 1. maja odpravili še zadnjo črno točko za kolesarje, saj nameravajo urediti še manjkajoč prehod za kolesarje v križišču pri stolpnicah. V načrtih imajo še postavitev dveh ramp z Delavskega mosta na Zasavsko cesto, s čimer bi v celoti uredili varno kolesarsko povezavo med Kranjem in Škofjo Loko. Edina črna točka na tej relaciji bo s tem ostal neurejen prehod za kolesarje čez regionalno cesto Kranj–Ljubljana na Orehku. Tega bodo uredili ob gradnji križišča, vendar občina še pridobiva zemljišča.