Vsako leto za desetino večji obseg poslovanja
Podjetje Alpmetal & Co. iz Selc zadnja leta beleži 10- do 15-odstotno rast. Podjetje ima že več kot osemdeset zaposlenih, skoraj vse prihodke pa ustvari na tujih trgih, predvsem v avtomobilski industriji.
Selca – Če je Alpmetal & Co. iz Selc leta 2010 imel okoli tri milijone evrov prihodkov, so ti lani narasli že na 7,8 milijona evrov, ob tem pa je selško podjetje ustvarilo 740 tisoč evrov dobička. »Zadnja leta vsako leto beležimo 10- do 15-odstotno rast in tudi za naprej nam dobro kaže,« je zadovoljen Franc Golija, direktor družinskega podjetja. V njem je zaposlena tudi hči Martina, ki vodi prodajo, žena Marjetica pa bdi nad računovodstvom.
Podjetje danes zaposluje že 82 delavcev ter 20 pogodbenih sodelavcev in študentov. Glede na predvideno povečevanje proizvodnje bodo verjetno še zaposlovali, to pa je po besedah Golije odvisno predvsem od gospodarske rasti na tujih trgih, kjer ustvarijo kar 99 odstotkov prometa. »Napovedi za avtomobilsko industrijo in strojno branžo, izdelujemo namreč tudi artikle za klime, so za zdaj dobre, pričakovana je manjša rast,« je optimističen Golija. Kar sedemdeset odstotkov prihodkov ustvarijo v avtomobilski industriji, glavni proizvod so sestavni deli za servovolane, izdelujejo pa tudi druge artikle ter sestavne dele za klimatske naprave in hidravlične črpalke.
»Proizvodni program je vlivanje cinka in predvsem aluminija. Odlitke potem obdelujemo, kompletiramo v komponente, ponekod dodamo še montažne elemente,« je pojasnil. V Škofji Loki, kjer so pred tremi leti kupili del prostorov Jelovice, imajo livarno aluminija, na lokaciji v Selcih pa so obdelava odlitkov, končna kontrola, tehnični sektor in razvoj.
Alpmetal, katerega zametki segajo 45 let nazaj v Golijevo obrtno delavnico, je dobavitelj Volkswagnu, Audiju, BMW-ju, Porscheju, Renaultu, Škodi … »Med naše največje kupce sodi tudi podjetje Robert Bosch, v Sloveniji imamo pa samo enega kupca, Hidrio AET iz Tolmina, ki je močna na področju vžigalnih svečk. Za to podjetje vlivamo pokrovčke, ki pa gredo tudi za izvoz,« je pojasnil.
Artikle dobavljajo v številne države, največ v srednjo Evropo, približno polovico izdelkov pa prodajo na nemškem trgu. »Izdelujemo artikle, ki se lahko vgrajujejo v več avtomobilov, saj se je avtomobilska industrija poenotila zaradi nižanja proizvodnih stroškov,« je povedal in dodal, da je pritisk na cene v avtomobilski industriji večji kot v katerikoli drugi panogi. »Izdelovati moraš artikle, ki so cenejši kot na evropskih trgih. Nemci, denimo, dajo v kooperacijo malce negotove države, med katere uvrščajo tudi Slovenijo, samo, če vidijo občutno razliko v ceni.« Alpmetal si je skozi leta utrdil sloves zanesljivega dobavitelja, s Volkswagnom denimo sodeluje že trideset let. »Obvladati moraš kvaliteto, zvestobo dobave in zagotavljati konkurenčno ceno. Je pa dejstvo, da ima začetnik danes na tujih trgih zelo malo možnosti za uspeh.«
Alpmetalova velika prednost je, da je neposredni dobavitelj večini velikih podjetij. »V Sloveniji so tudi veliko večja podjetja od našega, pa niso direktni dobavitelji,« je ponosen Golija. Alpmetal je tudi razvojni dobavitelj. »Avtomobilska industrija ima interes del razvoja zaradi stroškov prenesti na dobavitelje. Za nas je to po eni strani breme, je pa pozitivno, ker zaradi sodelovanja pri razvoju potem tudi lažje dobiš naročilo. Tako delamo tudi razvojne projekte, zaradi česar vzdržujemo nivo tehničnega kadra,« je dejal.
Tudi v prihodnjih letih načrtujejo zmerno, 10- do 15-odstotno rast. »Večja rast ni možna že zaradi pomanjkanja tehničnega osebja, predvsem CNC-urejevalcev strojev, ki jih je treba vzgojiti. Zmerna rast nam omogoča tudi vzdrževanje stanja tehnologije, ki jo avtomobilska industrijska razvija z ogromno hitrostjo.«