Najbolj uživa pri sestavljanju dirkalnikov, v vlogi mehanika pa ga srečamo tudi na relijih in gorsko-hitrostnih dirkah.

Gostinec, ki uživa v sestavljanju dirkalnikov

Tomaž Kavčič iz Lučin sestavlja dirkalne avtomobile. Odločil se je za samostojno poslovno pot, odprl podjetje in sestavil ali obnovil že okrog trideset dirkalnikov. Posel je stekel in pripravlja se na odprtje nove delavnice.

Lučine - »V življenju me je vedno zanimalo več stvari. Kot osnovnošolec ne veš točno, kaj bi v življenju počel, in sem se vpisal na gostinsko šolo. Mami je kuharica in morda je tudi to kaj prispevalo k tej odločitvi. V gostinstvu sem delal več let, bil nato mesar pa CNC-operater ... Že od malega me je poleg vsega najbolj zanimal avtošport. Ko smo bili osnovnošolci, smo se s kakšnimi starimi fički vozili po gozdu. Pred petimi leti sem se odločil, da želim delati v avtošportu. Odprl sem podjetje OPV, obnova in predelava vozil – in tako se je začelo zares,« je svojo pot v avtomobilski šport pojasnil Tomaž Kavčič, 35-letnik iz Lučin, ki je eden redkih pri nas, ki se ukvarja s sestavljanjem dirkalnih avtomobilov.

V domači delavnici je najprej začel s klasično ponudbo avtomehaničnih storitev. »Želja je bila imeti drugačno ponudbo. Klasično delo avtomehanika me ne veseli, ker se stvari ponavljajo. Iskati napake pri serijskih avtomobilih se mi ne zdi tako zanimivo. Odločil sem se za sestavljanje dirkalnikov, obnovo avtomobilov, predelavo karoserij, se pozanimal in začel. Ni pa to pri nas nekaj običajnega, je bolj izjema kot pravilo. Nekaj ekip se sicer ukvarja s tem, a večinoma bolj z izposojo dirkalnikov in ne z izdelavo, pa še ti bolj ljubiteljsko. Jaz se s tem preživljam,« je povedal. Z namenom večje prepoznavnosti podjetja je ustanovil Društvo OPV šport, za katerega na reliju in gorsko-hitrostnih dirkah tekmuje nekaj uspešnih dirkačev. Prvo ime je Rok Turk, ki nastopa z dirkalnikom peugeot 208 R2. Sestavljen je bil v delavnici v Lučinah. Društvo zastopajo tudi Martin Mlinar, Simon Mlinar in Jure Jereb. »Večino, med 80 in 90 odstotki mojega dela je v dirkalnem športu. Težko je uspeti sam, zato sem vesel sodelovanja z Rokom, ki je uveljavljeno ime v tem športu. Prvič je z mojim avtomobilom nastopil na reliju lani januarja. Sestavil sem ga sam ob pomoči Rokovega očeta. Dela je bilo za dober mesec po več kot dvanajst ur na dan. V tovarni sem naročil tako imenovani kit, v katerem so združeni vsi sestavni deli dirkalnika. Iz tujine je v Lučine tovornjak pripeljal devet palet, vsak vijak je zapakiran posebej, skupaj je bilo več kot tisoč delov. Potem se začne sestavljanje in dobra stran tega je tudi, da avto spoznaš do podrobnosti,« je opisal.

V avtošportu se je Tomaž Kavčič preizkusil tudi kot tekmovalec. »Dirkal sem v avtokrosu, na gorskih dirkah in tudi na reliju. To je bilo bolj ljubiteljsko,« pravi. Ko je nastopal v paralelnem reli krosu, je sestavil svoj prvi dirkalnik – legendarnega fička. Sestavil, v nekaj primerih pa tudi obnovil, je že okrog trideset dirkalnikov, okrog šest do sedem na leto, odvisno od naročil. »Vsak dirkalnik, ki je narejen na novo, ima poporodne težave, ki jih je treba odpraviti. Na zadnje sem sestavil clia za dirkača Andreja Čuka, skrbim tudi za dirkalnik peugeot 208 R2 hrvaškega voznika Viliama Prodana. Večino dela imam za slovenski trg, okrog trideset odstotkov je naročil iz tujine,« je pojasnil.

Sestavlja različne znamke avtomobilov, odvisno od ponudbe. Z mladim podjetnikom iz Lučin smo se pogovarjali na gorsko-hitrostni dirki Lučine, kjer je bil v vlogi mehanika vozil voznikov, ki jih oskrbuje. »Moje delo je preveriti pnevmatike, nastaviti avto ... Ker je cesta lepa, se avto malce zniža, namestimo tudi druge pnevmatike kot za reli. Ni neke znanosti, reli je bolj zahteven kot gorsko-hitrostne dirke in je za nas v ospredju, tukaj smo predvsem zato, ker sem domačin,« je še povedal.

V svojem delu zelo uživa: »Verjetno si vsak želi delati z metuljčki v trebuhu in jaz sem si to izboril. Ni lahko, a je uspelo – in sedaj upam, da bomo to še nadgradili.« Pripravlja se na širitev dejavnosti. V Polhovem Gradcu bo odprl novo delavnico, kamor bo najverjetneje preselil sestavljanje dirkalnikov, redno vzdrževanje pa opravljal v delavnici v Lučinah.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Slovenija / petek, 22. maj 2015 / 16:10

Iskanje skupne poti spomina

Magister komunikologije in raziskovalec odnosa Slovencev na Koroškem do svoje preteklosti Daniel Wutti iz Borovelj, profesor na Alpsko-jadranski univerzi v Celovcu in sodelavec Slovenskega znanstve...

Objavljeno na isti dan


Kronika / sreda, 10. maj 2017 / 17:03

Ropar pristal v priporu

Kranj – Kranjski kriminalisti so pred dnevi prijeli Kranjčana, ki ga sumijo, da je letos izvedel kar šest ropov in roparskih tatvin na javnih krajih. Po zaslišanju pred preiskovalnim sodnikom so ga...

Kronika / sreda, 10. maj 2017 / 17:02

Izkoristil nepozornost voznika

Kranj – Neznani storilec je v petek opoldan na parkirišču v Kranju med razkladanjem tovora vozniku iz odklenjenega tovornega vozila odtujil denarnico.

Razvedrilo / sreda, 10. maj 2017 / 17:00

Franckinih osemdeset

Kranjčanka Frančiška Ivana Kolman, rojena Csipö, je praznovala osemdeseti rojstni dan. Čila, nasmejana in zgovorna Francka, kot jo kličejo, svoja leta dobro »nosi«.

Radovljica / sreda, 10. maj 2017 / 16:58

Destinacija Radovljica

Število turistov, ki prenočujejo v občini Radovljica, se povečuje. Lani jih je bilo že blizu 70 tisoč, skupaj so ustvarili več kot 160 tisoč nočitev, kar je okoli deset odstotkov več kot l...

Rekreacija / sreda, 10. maj 2017 / 15:05

Življenje je igra vlog

Življenje je igra vlog. Tistih, ki smo si jih izbrali že davno. Še preden smo se rodili. Pa nanje pozabili. Zato se velikokrat, ko se nam dogajajo stvari, pojavi občutek, da sploh ne vemo, zakaj. Z...