Najbolj uživa pri sestavljanju dirkalnikov, v vlogi mehanika pa ga srečamo tudi na relijih in gorsko-hitrostnih dirkah.

Gostinec, ki uživa v sestavljanju dirkalnikov

Tomaž Kavčič iz Lučin sestavlja dirkalne avtomobile. Odločil se je za samostojno poslovno pot, odprl podjetje in sestavil ali obnovil že okrog trideset dirkalnikov. Posel je stekel in pripravlja se na odprtje nove delavnice.

Lučine - »V življenju me je vedno zanimalo več stvari. Kot osnovnošolec ne veš točno, kaj bi v življenju počel, in sem se vpisal na gostinsko šolo. Mami je kuharica in morda je tudi to kaj prispevalo k tej odločitvi. V gostinstvu sem delal več let, bil nato mesar pa CNC-operater ... Že od malega me je poleg vsega najbolj zanimal avtošport. Ko smo bili osnovnošolci, smo se s kakšnimi starimi fički vozili po gozdu. Pred petimi leti sem se odločil, da želim delati v avtošportu. Odprl sem podjetje OPV, obnova in predelava vozil – in tako se je začelo zares,« je svojo pot v avtomobilski šport pojasnil Tomaž Kavčič, 35-letnik iz Lučin, ki je eden redkih pri nas, ki se ukvarja s sestavljanjem dirkalnih avtomobilov.

V domači delavnici je najprej začel s klasično ponudbo avtomehaničnih storitev. »Želja je bila imeti drugačno ponudbo. Klasično delo avtomehanika me ne veseli, ker se stvari ponavljajo. Iskati napake pri serijskih avtomobilih se mi ne zdi tako zanimivo. Odločil sem se za sestavljanje dirkalnikov, obnovo avtomobilov, predelavo karoserij, se pozanimal in začel. Ni pa to pri nas nekaj običajnega, je bolj izjema kot pravilo. Nekaj ekip se sicer ukvarja s tem, a večinoma bolj z izposojo dirkalnikov in ne z izdelavo, pa še ti bolj ljubiteljsko. Jaz se s tem preživljam,« je povedal. Z namenom večje prepoznavnosti podjetja je ustanovil Društvo OPV šport, za katerega na reliju in gorsko-hitrostnih dirkah tekmuje nekaj uspešnih dirkačev. Prvo ime je Rok Turk, ki nastopa z dirkalnikom peugeot 208 R2. Sestavljen je bil v delavnici v Lučinah. Društvo zastopajo tudi Martin Mlinar, Simon Mlinar in Jure Jereb. »Večino, med 80 in 90 odstotki mojega dela je v dirkalnem športu. Težko je uspeti sam, zato sem vesel sodelovanja z Rokom, ki je uveljavljeno ime v tem športu. Prvič je z mojim avtomobilom nastopil na reliju lani januarja. Sestavil sem ga sam ob pomoči Rokovega očeta. Dela je bilo za dober mesec po več kot dvanajst ur na dan. V tovarni sem naročil tako imenovani kit, v katerem so združeni vsi sestavni deli dirkalnika. Iz tujine je v Lučine tovornjak pripeljal devet palet, vsak vijak je zapakiran posebej, skupaj je bilo več kot tisoč delov. Potem se začne sestavljanje in dobra stran tega je tudi, da avto spoznaš do podrobnosti,« je opisal.

V avtošportu se je Tomaž Kavčič preizkusil tudi kot tekmovalec. »Dirkal sem v avtokrosu, na gorskih dirkah in tudi na reliju. To je bilo bolj ljubiteljsko,« pravi. Ko je nastopal v paralelnem reli krosu, je sestavil svoj prvi dirkalnik – legendarnega fička. Sestavil, v nekaj primerih pa tudi obnovil, je že okrog trideset dirkalnikov, okrog šest do sedem na leto, odvisno od naročil. »Vsak dirkalnik, ki je narejen na novo, ima poporodne težave, ki jih je treba odpraviti. Na zadnje sem sestavil clia za dirkača Andreja Čuka, skrbim tudi za dirkalnik peugeot 208 R2 hrvaškega voznika Viliama Prodana. Večino dela imam za slovenski trg, okrog trideset odstotkov je naročil iz tujine,« je pojasnil.

Sestavlja različne znamke avtomobilov, odvisno od ponudbe. Z mladim podjetnikom iz Lučin smo se pogovarjali na gorsko-hitrostni dirki Lučine, kjer je bil v vlogi mehanika vozil voznikov, ki jih oskrbuje. »Moje delo je preveriti pnevmatike, nastaviti avto ... Ker je cesta lepa, se avto malce zniža, namestimo tudi druge pnevmatike kot za reli. Ni neke znanosti, reli je bolj zahteven kot gorsko-hitrostne dirke in je za nas v ospredju, tukaj smo predvsem zato, ker sem domačin,« je še povedal.

V svojem delu zelo uživa: »Verjetno si vsak želi delati z metuljčki v trebuhu in jaz sem si to izboril. Ni lahko, a je uspelo – in sedaj upam, da bomo to še nadgradili.« Pripravlja se na širitev dejavnosti. V Polhovem Gradcu bo odprl novo delavnico, kamor bo najverjetneje preselil sestavljanje dirkalnikov, redno vzdrževanje pa opravljal v delavnici v Lučinah.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / torek, 13. september 2011 / 07:00

Grobnik skoraj povsem slovenski

Slovenski padalci so na peti tekmi svetovnega pokala na Grobniku na Hrvaškem osvojili dve zmagi in dve drugi mesti. Za zmago sta poskrbela ekipa Elan (Roman Karun, Matjaž Pristavec, Uroš Ban, Sen...

Objavljeno na isti dan


Razvedrilo / torek, 21. april 2015 / 00:22

Težave te zunaj še vedno čakajo

Se še spomnite Andreja Lavriča, Emila Širića, Andreja Novaka in Naskeja Mehića? To so zmagovalci prvih dveh sezon resničnostnih šovov Bar in Big Brother. Ta čas lahko gledalci spremljajo novo sezon...

Gospodarstvo / ponedeljek, 20. april 2015 / 23:17

Poslovanje cone se normalizira

Potem ko so se v družbi Poslovna cona Komenda v lanskem letu z upniki in bankami uspeli dogovoriti o ustavitvi izvršb in poplačali del terjatev, je znova oživela tudi prodaja še prostih zemljišč.

GG Plus / ponedeljek, 20. april 2015 / 22:43

Poslanec, ki je 'zakuhal' Veberkom

Mag. Matej Tonin je te dni eden bolj izpostavljenih slovenskih politikov, a kamniški poslanec kljub svojim dvaintridesetim letom stoji na trdnih tleh in afero Veberkom jemlje zgolj kot eno od mnogih i...

Zanimivosti / ponedeljek, 20. april 2015 / 22:41

Kolesar pomaga kolesarju

Savski kolesarji so podarili dirkalno kolo fantu, ki bo šel na specialno olimpijado v Ameriko.

Gospodarstvo / ponedeljek, 20. april 2015 / 22:34

Iz KIK-a je nastal KIKštarter

V stavbi nekdanjega podjetja KIK ob vhodu v nekdanjo kamniško smodnišnico bo te dni zaživel KIKštarter – t. i. coworking prostor, namenjen vsem, ki si želijo delati in deliti ustvarjalne in podjetnišk...