Na brniškem letališču tudi kartingi
Na neizkoriščenem parkirišču brniškega letališča so uredili prvi kartodrom na Gorenjskem. Odprl ga je Vladimir Stankovič, ki ob adrenalinski zabavi veliko pozornosti posveča tudi ozaveščanju o varni vožnji.
Zgornji Brnik – Če ste se v zadnjih dveh mesecih peljali mimo brniškega letališča, ste morda opazili, da je na parkirišču na drugi strani brniške ceste precej bolj živahno kot nekoč. Aerodorom Ljubljana je namreč del parkirišča dal v najem podjetju Prokarting, ki je tam uredilo kartodrom. »Parkirišče čez cesto je bilo zgrajeno leta 2008, tik pred gospodarsko krizo in pred precejšnjim zmanjšanjem prometa, ki je sledilo v prihodnjih letih. Zgrajeno je bilo kot alternativa staremu odkritemu parkirišču, ki bi bilo ukinjeno z začetkom gradnje novega potniškega terminala, ta je bil sprva načrtovan za leto 2009. Parkirišče smo dali v najem, da bi izkoristili nerabljeno površino in dopolnili ponudbo na letališču. Pogodba je sklenjena za dve leti, z možnostjo podaljšanja,« so pojasnili v Aerodromu Ljubljana.
»Lokalno okolje nas je zelo dobro sprejelo, tu se počutimo dobrodošli. Navezali smo tudi kontakte z gostinci, saj pripravljamo dogodke za podjetja, kateringe in podobno,« poudari lastnik Prokartinga Vladimir Stankovič in doda, da na prejšnji lokaciji, na Brnčičevi v Črnučah, kjer so kartodrom uredili 2013, niso bili vedno deležni takšnega odziva. Aprila letos so kartodrom preselili na izkoriščeno parkirišče brniškega letališča. »Tu imamo v najemu 18 tisoč kvadratnih metrov, kar je trikrat večja površina kot v Ljubljani. Infrastruktura je odlična, gre za eno najboljših slovenskih lokacij, je blizu Ljubljane in tudi Kranja, dostopnost je dobra, zaradi letališča je tu velik pretok ljudi,« je Stankovič strnil glavne razloge za selitev.
In kako so zadovoljni po dveh mesecih delovanja na novi lokaciji? »Za zdaj smo zadovoljni, težko pa je po tem času potegniti črto, še zlasti, ker je bilo maja in junija veliko muhastega vremena. Tako kot v Ljubljani imamo tudi tu obiskovalce iz vse Slovenije,« je dejal.
Čeprav je karting v osnovni namenjen zabavi, pa v Prokartingu po besedah Stankoviča veliko pozornosti posvečajo ozaveščanju obiskovalcev o varni vožnji in pravilnih tehnikah. Stankovič, sicer tudi uspešen gorsko-hitrostni dirkač, dobrih 500 metrov dolgo progo postavlja na osnovni dolgoletnih dirkaških izkušenj. »Proga je izjemno težka, je izziv za izkušene voznike, ampak jo zmore tudi začetnik. V Sloveniji kot razlog za večino nesreč navajajo neprilagojeno hitrost, kar je samo floskula. Za 99 odstotkov nesreč je kriva vozniška napaka, ki ni povezana s hitrostjo, in z izobraževanjem, ki se mu v Sloveniji posveča premalo pozornosti, bi večino tega lahko odpravili. Ljudje ne znajo pravilno zavirati in pospeševati, ne poznajo idealne linije ..., to ni povezano s hitro vožnjo, ampak je osnova varne vožnje. Zato se pri nas trudimo prispevati kamenček v mozaik splošne varnosti.«
Na brniškem kartodromu izposojajo najhitrejše dirkalnike za karting pri nas. Kot je pojasnil Stankovič, so 400-kubični in imajo 13,5 konjske moči, kar se sliši malo, a glede na dobrih sto kilogramov teže so zelo zmogljivi. Še bistveno bolj zmogljiv pa je Stankovičev dirkalnik za avtomobilistične gorsko-hitrostne preizkušnje, ki nam ga je razkazal ob našem obisku na Brniku. »Trenutno je to najzmogljivejši dirkalnik v Sloveniji. V bistvu je kategorija športnih prototipov, gre za formulo s pokritimi kolesi,« nas pouči večkratni državni in srednjeevropski prvak. Z novim dirkalnikom bo avgusta nastopil tudi v Lučinah, kjer je že slavil, sicer pa letos namerava sodelovati na dirkah za slovensko prvenstvo in nekaterih za evropski pokal.