Rentabilna je le ena linija
Število potnikov, ki uporabljajo javni mestni prevoz na Jesenicah, se je lani znova zmanjšalo. Rentabilna je le ena linija, vse ostale pa s prihodki ne pokrivajo stroškov.
Jesenice – Na Jesenicah se že vrsto let soočajo z zmanjševanjem števila potnikov, ki uporabljajo javni mestni prevoz. Lani se je njihovo število znova zmanjšalo, in sicer za 4,2 odstotka. Kot izhaja iz poročila, ki so ga na zadnji seji obravnavali jeseniški občinski svetniki, je rentabilna le ena linija, in sicer Hrušica–Koroška Bela–Blejska Dobrava, medtem ko vse ostale linije s prihodki ne pokrivajo stroškov. Kljub temu so v občini že pred leti sprejeli odločitev, da javni mestni promet ohranijo, zlasti zaradi ranljivejših skupin, ki uporabljajo mestni prevoz, to je starejših in otrok. To pa ima svojo ceno, saj Občina Jesenice za subvencije vsako leto namenja skoraj pol milijona evrov. Konkretneje so lani za subvencije mestnega prometa namenili 164 tisoč evrov, za subvencije osnovnošolskih prevozov pa še 308 tisoč evrov. Z vprašanjem, kako bi povečali število potnikov, se ukvarjajo jeseniški občinski svetniki že več mandatov, a vse dosedanje ideje niso obrodile sadov. Nazadnje so poskusili s predlogom podjetjem, da bi namesto izplačila stroškov za prevoz na delo zaposlenim raje kupili vozovnice za javni mestni promet. A izkazalo se je, da se zaposleni s tem nikakor ne strinjajo, kajti očitno so omenjeni dodatki neke vrste »socialni korektiv« k plači.
Da se trudijo, da bi zagotovili kakovostno in prijazno storitev za potnike, je zagotovila tudi direktorica Alpetourja Potovalne agencije Ivanka Zupančič Gaber. Tako so med drugim lani pomladili vozni park, saj so kupili tri nove avtobuse, ki so primerni tudi za gibalno ovirane osebe in mamice z vozički. Povprečna starost avtobusov, ki vozijo po Jesenicah, je tako štiri leta. Konec leta se sicer na Jesenicah izteče koncesijska pogodba, po besedah Zupančič Gabrove pa se bodo na razpis ponovno prijavili. Je pa podjetje konec lanskega leta dobilo tudi novega lastnika, to je britansko podjetje Arriva, ki deluje v sklopu nemškega Deutche Bahna. Kot je zagotovila Zupančič Gabrova, novi lastnik ne načrtuje nobenih bistvenih sprememb, ki bi vplivale na kakovost prevozov.