Pomagajo poceniti potovanja
»Doslej je letalo predstavljalo edino možnost potovanja med oddaljenima mestoma, a je možno potovati dosti bolj pametno, ceneje in tudi hitreje – s kombinacijo različnih prevoznih sredstev,« pravi Železnikar Matej Gaser, idejni vodja Nizkocenovcev, start upa 2016.
Ljubljana – Slabe izkušnje z iskanjem najcenejšega letalskega prevoza, saj ponudba na spletu ni bila zbrana na enem mestu, in ugotovitev, da to jezi tudi mnoge druge potnike, so Mateja Gaserja pred dvema letoma in pol privedle do zagona podjetja Nizkocenovci ter razvoja spletnega iskalnika najbližjih in najcenejših nizkocenovnih letov. V zadnjem času se je 26-letni Železnikar, ki zadnja leta prebiva v Ljubljani, s sodelavci programerji osredotočil na povezavo nizkocenovnih letov z železniškimi in avtobusnimi prevozi oz. razvoj tehnološke platforme GoAvio, s katero so si Nizkocenovci prislužili naziv slovenski start up leta 2016.
»Smo podjetje, ki je še v iskanju poslovno vzdržnega modela,« poudari Gaser, a potencial podjetja s sedežem v Tehnološkem parku Ljubljana so prepoznali tudi drugi. Na začetku sta ga podprla poslovna angela Branko Drobnak in Borut Rismal, nato s 50 tisoč evri Slovenski podjetniški sklad, pred pol leta pa še s 300 tisoč evri bolgarski sklad tveganega kapitala Launchub in češki sklad Cerdo Ventures.
»Doslej je letalo predstavljalo edino možnost potovanja med dvema 500 in več kilometrov oddaljenima mestoma,« pravi Gaser. »Možno pa je potovati dosti bolj pametno, ceneje in tudi hitreje – s kombinacijo različnih prevoznih sredstev,« je dodal Gaser. Tako lahko na primer uporabnik, ki želi v Amsterdam, iz Ljubljane s ponudnikom Wizzair leti v Bruselj, od tam pa se z avtobusom odpelje v Amsterdam in za celotno pot odšteje manj kot 50 evrov, ponazori direktor Nizkocenovcev. Poleg prihranka se ob optimalni izbiri potovanj ne delajo nepotrebni kilometri po zraku, kar pomeni nižje emisije izpušnih plinov letal, s kombinacijo avtobusa ali vlaka se lahko izogneš prestopanju med letali, pa še v center mesta te pripeljeta, Gaser našteva prednosti takšnega potovanja.
Ker bi bilo tekmovati z velikimi spletnimi iskalniki težko, so se odločili za razvoj tehnologije, ki bo nadgradila že uveljavljene iskalnike. »To pomeni, da bodo njihovim uporabnikom poleg že obstoječih letalskih ponudb skušali poiskati še cenejšo alternativo potovanja,« je pojasnil Gaser in dodal, da so že podpisali pogodbo z enim od največjih spletnih iskalnikov, ki ima več sto milijonov uporabnikov mesečno. Upa, da se jim bo čimprej uspelo integrirati v omenjeni iskalnik in da jim bo njihova tehnološka platforma že letos začela prinašati zaslužek. Letošnji cilj je doseči 15 milijonov evrov prometa, kar je po mnenju Gaserja še vedno uresničljivo, a odvisno predvsem od hitrosti integracije v druge iskalnike. To pa ni odvisno samo od njih, pač pa morajo kar nekaj tehnološkega dela na svojih iskalnikih opraviti tudi partnerji.
Vključili nemške železnice
Nizkocenovci so v svoj sistem z več kot sto nizkocenovnimi letalskimi ponudniki že zajeli tudi nemške železnice. V nadaljevanju se bodo posvetili vključevanju avtobusnih in železniških povezav v drugih evropskih državah, a je, tako Gaser, za zdaj le kakih osem držav, kjer tehnologija prevoznikov to omogoča. »V Slovenji bi lahko trenutno vključili le sistem GoOpti in Flixbus,« je dejal.
Podjetniška žilica se je pri Gaserju začela kazati že zelo zgodaj. Pri osmih letih sta z bratrancem pohodnikom na Ratitovec na stojnici prodajala malinovec in očetovo pivo. V srednji šoli je zasnoval blog o slovenski moderni arhitekturi Arhitekt magazin, med študijem podjetništva, ki ga sicer še ni končal, si je domislil zemljevida ponudnikov študentske prehrane, na katerih je prodajal oglasni prostor, za tem je sodeloval pri projektu OdpiralniCasi.com. »Vedno sem si zapisoval probleme in rešitve zanje. Gotovo jih imam kakih tristo, pravijo pa, da na sto idej pride ena dobra ...«