Večinoma dobri gostje
Bohinj je na železniški postaji pred kratkim dobil specializirano parkirišče za avtodome. Turisti z avtodomi se sicer (zlasti za daljši čas) ustavljajo v avtokampih. Kakšni gostje so, smo preverili ponekod na Gorenjskem.
Radovljica – V Bohinju so Slovenske železnice oziroma Železniško invalidsko podjetje pred dvema tednoma odprle specializirano parkirišče za avtodome – neposredno ob železniški postaji Bohinjska Bistrica, ki je namenjeno krajšim postankom avtodomov, torej kratkoročnemu bivanju. Direktor Turizma Bohinj Klemen Langus pridobitev ocenjuje kot zelo pozitivno, saj olajšuje bivanje gostom z avtodomi in tako zapolnjuje nišo v turistični ponudbi Bohinja. Do sedaj so avtodomi tudi za krajše bivanje izkoriščali avtokampa Zlatorog in Danica, kjer pa so v času vrhunca poletne sezone, zlasti ob lepem vremenu, včasih že težko dobili prostor.
Aco Trampuž, najemnik avtokampa Zlatorog, je povedal, da za krajše postanke avtodomov niso imeli posebnega režima, letno pa beležijo okoli četrtino nočitev avtodomarjev, Kamp Zlatorog pa lahko sprejme okoli sto avtodomov. Trampuž goste z avtodomi ocenjuje mešano: »Nekateri pripeljejo vse s sabo in ne trošijo, drugi so nasprotno premožnejši in trošijo več. Prvih pa je po naših izkušnjah nekoliko več.« V Turističnem društvu Bohinj, ki upravlja največji bohinjski kamp, Kamp Danica, z veseljem pozdravljajo novo pridobitev točke camper-stop v Bohinjski Bistrici. Kot je dejala vodja turističnega društva Milena Košnik, se običajno na takih točkah ustavljajo obiskovalci za eno noč, ker pač potujejo po svojem načrtu, v kampu pa se običajno zadržijo več dni: »Kljub temu da bodo na tej točki ostajali samo za en dan ali noč, bi bili veseli, če bi uporabili kakšno ponudbo, ki nam jih v Bohinju ne manjka, na primer dejavnosti outdoor centra, pohod z baklami, ugodnosti restavracije, ki so na voljo gostom kampa in drugim gostom. Želimo, da vsak obiskovalec odnese najlepše vtise iz Bohinja in se vrne naslednjič za daljši čas.«
Nelojalna konkurenca
V leškem Kampu Šobec pa pri tem opozarjajo, da jim postajališča za avotodome, ki jih v zadnjem času hitijo postavljati lokalne skupnosti, predstavljajo nelojalno konkurenco. Na to s pismom slovenskim županom opozarja tudi Turistično-gostinska zbornica Slovenije, kjer so prepričani, da postavitev postajališč za avtodome v turističnem kraju razvrednoti druge nastanitvene kapacitete. »Z ureditvijo postajališč v neposredni bližini obstoječih kampov bi se jim delala nelojalna konkurenca, saj so postajališča cenejša možnost s skromnejšo ponudbo,« poudarjajo na zbornici.
»Vsekakor je stališče slovenskih kampov, združenih v Turistično zbornico Slovenije, da z novimi ponudbami za turiste ni treba zmanjševati dohodkov obstoječim kampom, ki so v Sloveniji večinoma manjša družinska podjetja. Še zlasti je poslovno nehigienično in neetično, da to počnejo občine z javnimi sredstvi. Pri dejavnosti kampov gre za gospodarsko dejavnost, ki skupnosti prispeva davke in turistično takso,« še opozarjajo na zbornici.
Raziskovalci, ki imajo radi lokalno
A v Kranjski Gori, kjer si želijo več urejenih postajališč za avtodome, imajo podobno stališče kot v Bohinju. »Pospešeno iščemo prostor zanje. Biti mora blizu centra Kranjske Gore, razmišljamo o lokaciji med zabaviščnim centrom Korona in Petacovim mostom ali Železničarksim domom,« je povedal Blaž Veber, direktor zavoda Turizem Kranjska Gora. Kot poudarja Veber, so turisti, ki potujejo z avtodomi, po njegovih izkušnjah posebne vrste gostje. »So raziskovalci, ki imajo radi lokalno. Pomisleki, da vse, kar potrebujejo, pripeljejo s seboj, po mojem prepričanju ne držijo. Zagotoviti pa jim je treba infrastrukturo, ki jo potrebujejo. Da je to, vsaj v Zgornjesavski dolini, nujno, vidimo vsako poletje na vhodih v alpske doline. Pričakovati, da se bodo prilagodili obstoječi ponudbi, ni realno. Zagotoviti jim moramo tisto, kar potrebujejo, in na ta način urejati razmere,« še pravi Veber.