Četrt stoletja predora Karavanke
Promet skozi predor Karavanke je stekel le nekaj dni pred osamosvojitveno vojno, 2. junija 1991.
Jesenice – Pred petindvajsetimi leti, 2. junija 1991, je stekel promet skozi najdaljši slovenski cestni predor Karavanke. Predor, ki od portala do portala meri 8019 metrov, je bil prometu predan le nekaj dni pred začetkom slovenske osamosvojitvene vojne.
Po podatkih Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS) je v četrt stoletja skozi predor peljalo nekaj več kot 52 milijonov vozil; samo lani 3,4 milijona. Vsak dan naštejejo okoli 8500 vozil, promet pa se iz leta v leto povečuje. Tudi zato (in zaradi povečanja varnosti) bodo zgradili drugo cev predora, v postopku priprave je državni prostorski načrt, ki naj bi bil sprejet še ta mesec. »Ocenjujemo, da se bo gradnja druge cevi začela predvidoma leta 2018, kar je odvisno od pridobitve gradbenega dovoljenja in od uspešnosti razpisa za pridobitev izvajalca gradbenih del. Predvidevamo, da bo druga cev dokončana leta 2021. Nato se bo promet preusmeril v novo cev, kjer bo potekal dvosmerno, saj se bo obstoječa, stara cev celovito obnovila. Ocenjujemo, da bosta obe cevi lahko prevozni predvidoma do leta 2023,« so povedali v DARS-u. Ko bo promet stekel skozi obe cevi, naj bi to vendarle pomenilo konec zastojev, s katerimi se soočajo tako na slovenski kot na avstrijski strani, tudi ko ni nobenih del, nesreč ali izrednih dogodkov. Ob koncih tedna v glavni turistični sezoni ena cev, po kateri promet poteka dvosmerno, namreč preprosto »ne požira« tolikšnega prometa.