
Prodal nezaščiteno znamko
Na nadaljevanju sojenja nekdanjemu direktorju LTH Milošu Kodretu je obramba sodišče seznanila, da je obtoženi tik pred stečajem loškega podjetja prodal samo delno zaščiteno blagovno znamko.
Kranj – Na kranjskem okrožnem sodišču se je v ponedeljek nadaljevalo sojenje nekdanjemu direktorju Loških tovarn hladilnikov (LTH) Milošu Kodretu zaradi poskusov storitve zlorabe položaja ali zaupanja pri opravljanju gospodarske dejavnosti ter oškodovanja upnikov, ker naj bi aprila 2009, poldrugi mesec pred uvedbo stečaja loške družbe, njenemu največjemu lastniku, podjetju Agovit, ki je bil hkrati v Kodretovi večinski lasti, prepoceni prodal blagovno znamko LTH. Zanjo je iztržil 600 tisoč evrov, medtem ko tožilstvo trdi, da bi jo moral prodati vsaj za 1,36 milijona evrov, za kolikor je tedanjo vrednost blagovne znamke LTH ocenila sodna izvedenka za vrednotenje podjetij Milena Kosi. S takšnim vrednotenjem sedaj že povsem razvrednotene blagovne znamke se obramba ne strinja, zato je za potrebe kazenskega postopka naročila novo cenitev pri sodnem izvedencu za intelektualno lastnino Matjažu Aberšku.
Kot je v ponedeljek ob vložitvi novega izvedenskega mnenja med dokazno gradivo navedel Kodretov zagovornik Anton Šubic, je izvedenec Matjaž Aberšek ocenil, da je bila spomladi 2009 blagovna znamka LTH vredna kvečjemu 110 tisoč evrov. Ob tem je odvetnik opozoril, da je še pomembnejša Aberškova ugotovitev, da je imel LTH leta 2009 pri uradu za intelektualno lastnino zaščiteno in registrirano samo ime blagovne znamke, ne pa tudi grafične podobe, ki jo je uporabljal v zadnjem obdobju pred uvedbo stečaja. Ta je bila namreč (in je še) v lasti avtorja grafične podobe Dalibora Velića. »Glede na navedbe obtožbe je torej moč ugotoviti, da je obtoženi Miloš Kodre prodal mačka v žaklju oz. blagovno znamko, ki v Sloveniji ni bila registrirana. Prodal je kombinacijo registriranega imena in logotip, ki ga je LTH sicer uporabljal, a ga ni niti zaščitil, niti registriral, niti od Dalibora Velića ni pridobil dovoljenja za uporabo. Samemu sebi je torej prodal blagovno znamko, do katere LTH sploh ni bil upravičen in je bila vredna od 300 do 500 evrov na simbolni ravni, sicer pa je bila ničelne vrednosti. Gre za ključno vprašanje, s katerim se v tem postopku do zdaj ni še nihče ukvarjal,« je poudaril odvetnik Šubic in sodnici Andrijani Ahačič predlagal, da izvedenca Aberška, ki ga je angažirala obramba, tudi zasliši. »Po njegovem zaslišanju pa bo možno odločiti o nadaljnji usodi obtožbe ali predloga za izdelavo novega izvedenskega mnenja, za kar si obramba še vedno pridržuje pravico,« je poudaril Kodretov zagovornik.
Odvetnik Šubic je sodišče seznanil tudi s kritiko, ki jo je o delu sodne izvedenke Kosijeve v svojem poročilu zapisal Aberšek. Med drugim ji očita, da pri izdelavi izvedenskega mnenja ni preverila prodaje blagovne znamke in drugih sorodnih znamk, ni preverila, ali gre za nacionalno ali mednarodno blagovno znamko, niti pri vrednotenju vrednosti blagovne znamke ni upoštevala dejstva, da blagovna znamka LTH izven Slovenije in držav nekdanje Jugoslavije sploh ni bila prepoznavna, saj je bil celoten prihodek iz naslova izvoza v Evropo pridobljen s posli za tuje blagovne znamke. Enako je sicer v ponedeljek izpovedal tudi tedanji vodja prodaje v LTH Robert Oblak.
Tožilka Helga Dobrin je napovedala, da se bo o Aberškovem vrednotenju blagovne znamke LTH opredelila, ko se bo z njim podrobno seznanila. Poudarila pa je, da je v tem kazenskem postopku sodišče za zdaj za sodno izvedenko postavilo edino Mileno Kosi. »Najprej je treba preveriti, ali je navedeno mnenje sploh primerljivo z mnenjem izvedenke Kosijeve. Menim pa, da če gre za nove podatke, je treba najprej od Kosijeve zahtevati dopolnitev izvedenskega mnenja, zlasti v smeri očitanja vseh nepravilnosti, ki naj bi jih pri izdelavi svojega mnenja zagrešila. Sodišče naj ji omogoči, da se opredeli do uporabe metodologij in podatkov v Aberškovem mnenju. V nadaljevanju bo zato treba ponovno zaslišati izvedenko Kosijevo oz. izvesti soočenje z Matjažem Aberškom,« je dejala tožilka.
Kranjsko tožilstvo Miloša Kodreta obtožuje, da naj bi kot direktor in solastnik LTH 22. aprila 2009 podpisal licenčno pogodbo o prodaji blagovne znamke LTH svojemu podjetju Agovit, ki je bilo kot največji lastnik hkrati tudi velik dobavitelj aluminija in upnik loškega podjetja. Prodaja je bila izvedena za 600 tisoč evrov, čeprav se je po navedbah tožilstva zavedal, da je bila blagovna znamka tedaj vredna veliko več in naj bi zato za 766 tisoč evrov oškodoval LTH, trdi kranjsko tožilstvo. Ker je prodajo izvedel s pobotom dela terjatev Agovita do LTH, čeprav je bila loška družba tedaj že nelikvidna in nesolventna, naj bi v tem znesku oškodoval tudi upnike LTH, ki je v stečaju od 3. junija 2009. Dejanje je ostalo pri poskusu, ker sta stečajni upravitelj LTH Dušan Taljat in družba Agovit sistemi decembra 2011 sklenila sodno poravnavo, s katero je bila prodaja blagovne znamke razveljavljena.