Pogoji so, električnih avtomobilov pa je zdaj še zelo malo
Delež električnih vozil se sicer povečuje, enako velja tudi za število polnilnic, a kljub temu je bilo ob koncu lanskega leta v Sloveniji registriranih le 599 vozil, ki jih poganja elektrika.
Ob koncu lanskega leta je bilo v Sloveniji registriranih skoraj milijon in pol vozil. Le 599 jih je poganjala elektrika.
Kranj – Po podatkih Ministrstva za infrastrukturo je bilo zadnji dan lanskega leta v Sloveniji registriranih 1.437.444 vozil, od tega jih je le 599 poganjala elektrika, 1597 pa je bilo hibridnih. Skupno je bilo torej hibridnih in električnih vozil 2196, kar predstavlja zgolj 0,15-odstotni delež. Čeprav je vsako leto registriranih več električnih vozil (ob koncu leta 2014 denimo 394), pa električni pogon na slovenskih cestah, kot kaže, še vedno predstavlja precejšno eksotiko.
Družba Sodo, Sistemski operater distribucijskega omrežja z električno energijo, je v lanskem letu opravila raziskavo o voznem parku med 519 slovenskimi podjetji in ugotovilo, da zgolj šest podjetij uporablja avtomobil na električni pogon, prav toliko podjetij ima v svojem voznem parku vozilo na avtoplin, eno podjetje pa poseduje hibridno vozilo. Sedem podjetij ima vsaj eno priklopno mesto za polnjenje električnih avtomobilov. Družba Sodo v raziskavi ugotavlja tudi, da se povečuje delež podjetij, ki razmišljajo o nakupu vozil na alternativni pogon.
K dobri infrastrukturi za električna vozila je prispeval tudi projekt Zeleni koridorji Slovenije, s katerim so v družbi Sodo v sodelovanju z Ministrstvom za infrastrukturo do konca lanskega leta postavili 26 hitrih polnilnic za električna vozila na avtocestnem križu, preko katerih je baterije mogoče napolniti v dobre pol ure. Po dve sta na gorenjski avtocesti na počivališčih Voklo in Radovljica, ki po podatkih družbe Sodo sodita med najbolj uporabljane.
Sedem polnilnic na Gorenjskem ima v lasti tudi Elektro Gorenjska, ki ponuja tudi brezplačno polnjenje. V podjetju za zdaj še nimajo električnega vozila, ga pa imajo v hčerinskem podjetju Gorenjske elektrarne, ki se ukvarja s proizvodnjo električne energije. Gorenjske elektrarne so v lanskem letu v sodelovanju s TC Merkur Kranj postavile eno polnilno postajo za električna vozila, ki se oskrbuje preko sončne elektrarne. Nakup električnih vozil država spodbuja tudi preko Eko sklada, kjer so nepovratna sredstva na voljo tako občanom kot pravnim osebam. Oboji lahko pridobijo do 7500 evrov subvencije.
Letos je prvič nakup električnih vozil med skupna javna naročila uvrstila tudi vlada, saj se poleg ekonomičnosti zavedajo tudi pomembnosti dejavnika vpliva na okolje, so zapisali na Ministrstvu za javno upravo, kjer je potekala predstavitev stanja elektromobilnosti pri nas. Ob tem je Simon Čretnik iz Društva za električna vozila Slovenije povedal, da imamo v Sloveniji več kot 250 polnilnic, kar je glede na število prebivalcev nad povprečjem, tudi način uporabe je uporabniku bistveno prijaznejši kot v tujini.
Ob dobri infrastrukturi in vse naprednejši tehnologiji gre v prihodnih letih gotovo pričakovati, da se bo tudi na naših cestah število električnih avtomobilov poviševalo.