Kranjskogorčani so se zelo izkazali
Petinpetdeseto izvedbo Pokala Vitranc v Kranjski Gori so zaznamovale ekstremne vremenske razmere. Za nemoteno izvedbo so zaslužni neumorni delavci, ki so se uspešno spopadli z njimi.
Podkoren – Minuli konec tedna je dogajanje v Kranjski Gori, natančneje v Podkorenu, zaznamovala že 55. izvedba Pokala Vitranc, ki je v Zgornjesavsko dolino znova pripeljal najboljše smučarje belega cirkusa. Tokratni kralj Vitranca z osvojenima zmagama v sobotnem veleslalomu in nedeljskem slalomu je bil Avstrijec Marcel Hirscher, Salzburžan pa je Kranjsko Goro zapustil še s tretjim mestom s petkovega veleslaloma, ki je nadomeščal odpadlega v Garmisch-Partenkirchnu. Najboljšo slovensko uvrstitev je z dvema 16. mestoma v petkovem in sobotnem veleslalomu zabeležil Žan Kranjec, na nedeljskem slalomu pa je bil najboljši Škofjeločan Matic Skube, ki pa se z 39. mestom ni uvrstil v drugo vožnjo. Kranjcu je za las ušel nastop na finalu sezone v St. Moritzu, saj ga je od petindvajseterice najboljših ločilo le eno mesto oz. pičlih pet točk. Kranjec pa je tudi prvi slovenski smučar na vitranški strmini, ki se mu je po devetih letih uspelo prebiti med trideset najboljših. Zaradi skromnejših uvrstitev slovenskih smučarjev v zadnjem času je bila skromnejša tudi udeležba slovenskih obiskovalcev na smučarskem prazniku v Podkorenu. Še zlasti v nedeljo je obisk nekoliko poslabšalo tudi vreme, ki je vse dni nagajalo organizatorjem. Samo v noči na nedeljo je na zgornji del snežnega poligona zapadlo pol metra snega, v spodnjem delu pa dvajset centimetrov, tako da je dvesto delavcev moralo s proge odstraniti sedem tisoč kubičnih metrov snega.
V treh dneh so na Vitrancu zabeležili okoli 12.500 gledalcev, med katerimi so prednjačili avstrijski in italijanski navijači, manjkali pa niso niti Francozi in Norvežani. Slovenski navijači so dejali, da imajo občutek, da so v manjšini, kljub temu so glasno pospremili slovenske nastope. Na vprašanje, kaj jih klub slabšim slovenskim rezultatom premami pod Vitranc, je večina dejala, da tradicija in vzdušje na prireditvi. »Tudi vreme ne pokvari tega vzdušja. Lepo je biti del takšnega dogodka z ljubitelji smučanja z vsega sveta,« sta dejala avstrijska navijača, ki sta ob ograji proti prostoru za smučarje čakala svoje smučarske junake. Med najbolj zagretimi navijači, ki so s knjigami podpisov in mobilnimi telefoni čakali svoje športne idole, pa so bili tudi številni otroci, ki so s klici »selfi, selfi« te prosili za fotografiranje. Skupina slovenskih najstnic je s kriki navdušenja pozdravila francoskega smučarja Pinturaulta, ki jim je namenil nekaj minut in se fotografiral z njimi. Kot so poudarila dekleta, je bil to vrhunec njihovega obiska, saj si niso mislile, da jim bo uspelo spoznati smučarske zvezdnike.
Kot je za Gorenjski glas povedal starosta slovenskega smučanja Tone Vogrinec, je očitno, da imamo Slovenci radi smučanje. »Kljub slabemu vremenu in slabšim rezultatom slovenskih smučarjev so prišli na tekmo in navijajo. Enako velja za naše sosede iz Italije in Avstrije, ki so prišli na to prireditev in kažejo, da šport združuje,« je dejal Vogrinec in tudi pohvalil organizatorje, ki so v izjemno težkih pogojih izpeljali tekme. »Na veleslalomskih tekmah pa so se že pokazali tudi znaki sprememb, saj se Žan Kranjec prebija med najboljše. Videlo se je, koliko navijačev ga je prišlo spodbujat, tudi fan klub, kar je pozitivno, saj s tem spodbujajo tudi mlajše, da bi šli po tej poti.«
Kranjskogorsko športno dogajanje, tako tekme na Vitrancu kot skoki oziroma poleti, ki bodo v Planici čez dva tedna, so neprecenljivi tudi za turistično gospodarstvo, kar je poudaril tudi kranjskogorski župan in dolgoletni turistični delavec Jani Hrovat: »To je ena najpomembnejših tržnih prireditev, ki nam marketinško prinese neprecenljive rezultate. Takšne reklame se ne da kupiti niti plačati. Tega se kot župan in turistični delavec zelo zavedam in si samo želim, da bi se tradicija Pokala Vitranc nadaljevala še najmanj nadaljnjih 55 let.« Kot je še dodal Hrovat, je ponosen na delavce, ki so opravili izjemno delo. »Zelo malo je krajev, ki se ponašajo s takimi delavci, zanesenjaki, ki opravljajo takšno delo. To je izjemna reklama za Kranjsko Goro, Zgornjesavsko dolino, konec koncev pa tudi za vso Slovenijo.