Pomisleki o dovozu v kisikarno
Podjetje Messer Slovenija bo v Škofji Loki, severno od proizvodnega kompleksa Knauf Insulation, gradilo obrat za proizvodnjo utekočinjenih plinov. Odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu za območje, kjer bo stala kisikarna, je na januarski seji obravnaval škofjeloški občinski svet.
Kot je na seji občinskega sveta povedal župan Miha Ješe, občinska uprava podpira to naložbo, saj bo po eni strani izboljšala zrak na tem območju, po drugi pa prinaša tudi nova delovna mesta.
Škofja Loka – Odlok bi morali obravnavati že decembra, a je bil s takratne seje zaradi neuglašenosti v občinskem odboru za urejanje prostora, varstvo okolja in prenovo umaknjen. Tudi pred januarsko sejo se je moral sestati dvakrat, burna razprava pa se je dotikala zlasti dostopne ceste, po kateri bo potekal transport na območje kisikarne.
Kisikarna bo v največji meri namenjena dobavi utekočinjenega plina Knaufu, ki je ob spremenjeni tehnologiji za proizvodnjo kamene volne prešel tudi na nov energent, zemeljski plin, za boljše izgorevanje tega pa potrebuje kisik. Da ga tja ne bo treba dovažati s cisternami (kot se to dogaja od lanskega maja naprej), so se pri Messerju odločili za gradnjo proizvodnega obrata v bližini in pri tem tehtali več lokacij v škofjeloški industrijski coni, naposled pa se odločili za gradnjo tik ob Knaufu. Kupili so zemljišče in začeli postopek za sprejetje občinskega podrobnega prostorskega načrta. Kot je na seji občinskega sveta povedal župan Miha Ješe, občinska uprava podpira to naložbo, saj bo po eni strani izboljšala zrak na tem območju, po drugi pa prinaša tudi nova delovna mesta. Pripravljavci občinskega podrobnega prostorskega načrta so svetnikom podrobno predstavili rešitve za gradnjo kisikarne, ki bo obsegala štiri sklope objektov, poleg proizvodne hale tudi plato za skladiščenje, 55-metrski stolp za separacijo plinov in objekte za vzdrževanje in skladiščenje. Predstavili so tudi vplive na okolje in umestitev dovozne ceste v prostor. Že javna razprava je predvsem v zvezi s slednjo navrgla več pomislekov, okoli nje se je v glavnem vrtela tudi svetniška razprava. Med več variantnimi rešitvami so predlagatelji izbrali tisto, ki poteka po vzhodnem robu Knaufovega proizvodnega kompleksa. Na ozki cesti bodo naredili tudi izogibališča, hitrost bo močno omejena, poleg tega pa naj bi promet uravnaval tudi semafor. Opozicijski svetniki so še posebej ostro nasprotovali omenjeni rešitvi, češ da je na škodo prebivalcem Trate. Pripravljavci dokumentacije so navedli, da so razmišljali tudi o možnosti severnega dostopa skozi Sv. Duh, a je bila še manj primerna. Ena od možnosti bi bil lahko dostop skozi kompleks Knaufa, a so v Knaufu to možnost zavrnili. Tretja zarisana varianta, ki se vzhodno od kompleksa v velikem loku izogne naselja Trata, pa je najmanj realna in naj vsaj v prvi fazi ne bi prišla v poštev. V Messerju zagotavljajo, da promet v kisikarno ne bi bil večji od šestih tovornih vozil na dan, šlo pa naj bi za odvoz utekočinjenega plina k drugim naročnikom v Sloveniji. V primeru, da bo tovorni promet večji, naj se vendarle razmišlja o tretji varianti, resneje pa naj se pretehta tudi možnost prevoza skozi Knauf, pa v procesu sprejemanja občinskega podrobnega prostorskega načrta predlagajo tudi koalicijski svetniki. Knauf je vendarle najbolj zainteresiran za kisikarno, zakaj ne dopušča dovoza skozi svoj kompleks, so večkrat poudarili v opoziciji, v primeru ureditve dovozne ceste tesno ob vzhodnem delu Knaufovega kompleksa pa naj gre širitev ceste na njihovo, in ne na občinsko zemljišče.
Občinski svetniki so odlok v prvi obravnavi kljub izrečenim pomislekom sprejeli z 20 glasovi za, pet svetnikov pa je glasovalo proti.