Prikaz in doživetje novih tehnologij
V podjetju Iskratel so prejšnji torek odprli poslovno-referenčni center, ki je edini tovrstni center v Evropi in predstavlja najsodobnejše središče povezovanja gospodarskega okolja in tehnologij.
Kranj – Poslovno-referenčni center predstavlja središče za infokomunikacije, razvojno orodje, živi simulator in prodajno okno družbe, poudarjajo v Iskratelu. Nova pridobitev sovpada z dolgoročno strategijo podjetja, ki iz dosedanje usmeritve v telekomunikacije širi področje delovanja v energetiko, transport in javno varnost.
»V zadnjem času se veliko govori o virtualizaciji oziroma 'oblačnih' tehnologijah in internetu stvari. A če nečesa ne razumeš, si težko predstavljaš, kaj to je. Zato smo se odločili, da investiramo v poslovno-referenčni center, kjer bomo vse to lahko prikazali, kjer bo vse to mogoče videti, se dotakniti in doživeti,« je ob odprtju poudaril glavni direktor družbe Iskratel Željko Puljić in dodal, da jim to omogoča, da kupce prestavijo v doživetja realnih okolij.
Z njihovimi spoznanji, so poudarili v Iskratelu, bodo lažje in bolje razvijali naslednje generacije rešitev in scenarijev uporabe. Vrednost nove pridobitve je skoraj milijon evrov. Omenjeni center pa je po njegovih besedah le prvi korak, saj bodo v prihodnjih petih letih v razvoj novih produktov in rešitev vložili približno 60 milijonov evrov.
Zbrane je ob odprtju novega centra nagovoril tudi predsednik vlade Miro Cerar, ki je ob tem poudaril, da Slovenija potrebuje prav takšna podjetja, ki »peljejo lastna in partnerska znanja na tuje trge«. Prepričan je, da je pogled naprej ter vlaganje v znanje in razvoj tisto, kar postavlja podjetje in Slovenijo na svetovni zemljevid. »Današnji dogodek je dokaz, da je Iskratel s svojo 70-letno tradicijo na več kot petdesetih trgih, s poudarkom na znanju in razvoju, ambasador Slovenije.« Združevanje inovativne uporabe digitalnih tehnologij in storitev na vseh nivojih delovanja – državljanov, države in družbe je po njegovih besedah vlada prepoznala kot eno pomembnih razvojnih priložnosti. »Na drugi strani pa Slovenija potrebuje visoko tehnološka podjetja, kot je Iskratel, ki bodo, mnogokrat skupaj z državo, nosilec razvoja,« je še dejal predsednik vlade in dodal, da je znanje, ki je nedvomno vodilo skupine Iskratel, treba tudi izvažati, z njim ustvariti vrednost, ga pretvoriti v gospodarsko moč.
»Znanje je danes eden od ključnih potencialov človeštva. Znanje je dobrina, ki jo je treba nenehno razvijati v vseh možnih oblikah v povezavi z gospodarstvom in potrebami časa.« Obljubil je, da si bo vlada prizadevala za to, pa tudi za nadaljnje izboljševanje konkurenčnega okolja s spreminjanjem zakonodaje oziroma odpravljanjem administrativnih ovir, ki jih je po njegovih besedah še vedno preveč. »Zato moramo biti odprti in sodelovati, predvsem pa se zavedati pomena znanja.« Prepričan je, da ravno Iskratel dokazuje, da se zaveda tega pomena in znanje tudi učinkovito izvaža. »Znanje danes lahko primerjamo z nafto, saj predstavlja strateško dobrino, ki jo je treba počrpati, predelati in nato na trgu prodati.« Le z znanjem in inovativnostjo, je poudaril, lahko Slovenija ostane konkurenčna.
Jasno oblikovano novo strategijo družbe Iskratel, ki se iz klasične telekomunikacijske družbe (kar sicer še vedno ostaja jedrni del poslovanja) širi in nadgrajuje v razvijalca in integratorja najzahtevnejših infokomunikacijskih sistemov in rešitev za področja energetike, transporta in javne varnosti, so zdaj potrdili tudi v »živem« simulatorju tovrstnih poslovnih okolij. »Čas za spremembe je pravi, saj se klasične industrije pospešeno digitalizirajo, pri tem pa močno potrebujejo znanje IKT, kar vliva Iskratelu veliko mero optimizma v poslovno prihodnost.« V novem centru na zanimiv, interaktiven in doživljajski način predstavljajo njihove rešitve za te specifične industrije. »Združujemo tako lastno znanje in produkte kot tudi ostale slovenske in tuje partnerske produkte in jih skupaj zapakiramo v tržno zanimive in za te industrije specialne in edinstvene rešitve, ki jih bomo tržili tako na slovenskem kot tujih trgih,« je poudaril vodja marketinga Aleš Udir.
Poslovno referenčni center je prostor, ki je lahko interaktivno delovno okolje za zaposlene, prostor za razvoj novih poslovnih idej, testni laboratorij, delavnica, učilnica, tehnološko središče, razstavni prostor ali prodajno okolje. Z njim potrjujejo konkurenčno mesto v globalni tekmi tehnoloških velikanov, služil bo lahko tudi kot referenčni prostor za prikaz slovenskega znanja in razvojnih možnosti na državni ravni.
Družba Iskratel bo letos praznovala spoštljiv jubilej, in sicer sedemdesetletnico delovanja. Ob tem, ko vstopajo v novo razvojno obdobje, si za preboj slovenskega gospodarstva v tujino od države želijo predvsem čim manj administrativnih ovir ter spoštovanje domačih zavez, poudarjajo in dodajajo, da si še naprej želijo tudi močno podporo gospodarske diplomacije, ki »Iskratelu že leta stoji ob strani in na zahtevnih trgih igra izjemno pomembno vlogo pri vzpostavljanju stikov ter utrjevanju odnosov in zaupanja tudi na državni ravni«. Družba z devetsto zaposlenimi je v letu 2014 ustvarila 110 milijonov evrov prihodkov, pri čemer je čisti dobiček znašal 5,6 milijona evrov. V razvoj so v letu 2014 vložili 15 milijonov evrov.