Potrebnih bo še veliko pogovorov
Kranjski mestni svetniki so na sredini seji sicer z veliko večino v prvem branju sprejeli Odlok o občinskem podrobnem prostorskem načrtu Avtobusni terminal, župan Boštjan Trilar pa se zaveda, da se bo treba z okoliškimi prebivalci še veliko dogovarjati.
Kranj – Čeprav sta svetnika Zoran Stevanović in Janez Černe predlagala, da se točka dnevnega reda o načrtovanem novem avtobusnem terminalu umakne z dnevnega reda, je večina svetnikov presodila, da je o tej tematiki treba čim prej govoriti, saj se problematika sedanje začasne avtobusne postaje vleče že predlogo časa. Prav tako so svetniki želeli nekaj dodatnih pojasnil, čeprav se je večina strinjala, da so v zadnjih dveh mesecih, od novembra so prekinjene razprave na to tematiko, dobili veliko odgovorov na vprašanja, ki so se nanašala zlasti na spremljajoči spremenjen cestni režim ter hrup in onesnaženje.
Kot je pojasnil župan Boštjan Trilar, nov odlok vsebinsko združuje tri dele. En del predstavljata energetska prenova zdravstvenega doma in prenova toplotne postaje, za kar je možno računati na pridobitev evropskih sredstev sofinanciranja. Drugi del predstavljajo objekti tako imenovanih Severnih vrat in avtobusni terminal, tretji del pa prenova in izboljšanje cestnega režima.
»Zelo pomembno je, da prostorski načrt sprejmemo, saj ima država že projekt za izvedbo za ta krak ceste, in če bo prostorski načrt sprejet, je velika verjetnost, da ga bodo res izvedli,« pravi župan Trilar, ki je svetnikom obljubil, da se bo celoten kompleks gradil v eni fazi. »Velika verjetnost je, da bomo avtobusni terminal financirali iz evropskih sredstev preko CTN-mehanizma, kjer lahko občina dobi od 9,5 do 10 milijonov evrov sredstev. Pri stolpičih že sedaj obstaja interes privatnih investitorjev za nakup ali najem in že v tem trenutku ocenjujem, da je okoli polovica potreb pokritih. Verjamem, da je to dovolj, da se bo našel investitor, ki bo to zgradil. Seveda je pogoj, da zgradi tudi garažne hiše s 510 parkirnimi mesti in podhodom pod cesto,« je pojasnil župan Trilar, ki je prepričan, da z novostjo hrupa na tem delu Kranja ne bo več, ampak manj, saj so o tem naredili kar devet prometnih študij. »Z novo ureditvijo bodo samo avtobusi mestnega prometa naredili 84 kilometrov manj na dan,« pojasnjuje župan Boštjan Trilar, ki je prepričan, da je bilo časa za razpravo že do sedaj veliko.
To pa ni prepričalo domačinov v okolici, ki se bojijo zlasti več prometa in hrupa, zato so ustanovili civilno iniciativo. »Od prvega branja v novembru do danes smo se s člani civilne iniciative sestali dvakrat in jim marsikaj pojasnili. Razumem, da so prav oni najbolj zaskrbljeni, zato se bomo še najprej pogovarjali in usklajevali,« še pravi župan Boštjan Trilar, ki je do druge ga branja odloka, ki bo predvidoma na marčevski seji mestnega sveta svetnikom obljubil, da bo sodelavci našel rešitve za dostope avtobusov pri OŠ Helene Puhar in OŠ Franceta Prešerna ter pripravil predlog rešitve sedanje lokacije avtobusne postaje.