Načrtujejo še severno obvoznico
Zdaj, ko je zgrajena južna obvoznica, se v občini Škofja Loka lotevajo načrtovanja severne.
Škofja Loka – Na januarski seji občinskega sveta so obravnavali dopolnjen osnutek odloka o občinskem podrobnem prostorskem načrtu (OPPN) za severno obvoznico, februarja sta predvideni javna razgrnitev in razprava o njej.
Zgodba o severni obvoznici v Škofji Loki se je začela že leta 2003 s študijo različnih variant. Po dograditvi južne obvoznice v Poljansko dolino je zdaj naposled čas, da se načrtovanje severne nadaljuje.
Že v letu 2009 so se odločili za varianto Kamnitnik, obvozna cesta, ki bo skrajšala pot v Selško dolino, ima pa tudi značaj navezovalne ceste na nova stanovanjska območja v Škofji Loki. Dolga bo 2,5 kilometra, začela se bo na regionalni cesti Škofja Loka–Železniki na območju Podlubnika, potekala mimo naselij Trnje, Binkelj, Virlog, proti severnemu robu Groharjevega naselja in na severno območje hriba Kamnitnik, od tam proti potoku Suha in nekdanji Tehnikovi betonarni. Na regionalno cesto Škofja Loka–Kranj se bo priključila pri trgovski coni na Grencu.
Ob cesti, kjer bo hitrost omejena na 70 kilometrov na uro, bodo potekale kolesarske steze in poti za pešce, na trasi bo osem križišč (od tega štiri krožna), pokriti vkop Kamnitnik, dva mostova, troje avtobusnih postajališč in ostali potrebni objekti. Na trasi severne obvoznice bodo porušili šest stavb, od tega eno stanovanjsko in pet pomožnih, o čemer so se s prizadetimi lastniki po besedah vodje oddelka za okolje in prostor na občini Škofja Loka Tatjane Bernik že pogovorili. Na nujnost po komunikaciji z ljudmi na trasi je namreč opozorila svetnica Mateja Podlogar, medtem ko je svetnik Valentin Jesenovec opomnil na nesprejemljivo prakso, da so teren že prišli sondirat za arheološke raziskave, ne da bi lastnike zemljišč o tem predhodno obvestili. Metod Di Batista je bil kritičen zlasti do tega, da so čakali šest let, preden je prišlo do priprave osnutka OPPN. Upa, da bo šlo naprej hitreje in da bodo v tem času uredili tudi prometno omrežje znotraj Škofje Loke. Zelo visoka se mu zdi tudi predvidena cena naložbe (26 milijonov evrov) in priporoča previdnost, koliko stroškov bo prevzela Občina Škofja Loka ob podpisu sofinancerske pogodbe. Vprašanja nekaterih svetnikov so se dotaknila tudi navezav nekaterih krajev na bodočo severno obvoznico. Tako je denimo Anton Bernik izpostavil, da bi se morala obvoznica začeti bliže Selški dolini, in ne šele pri Podlubniku, češ da bi v tem primeru imeli nekaj od nje tudi prebivalci Selške doline, in ne le »gospodje iz Podlubnika in drugih mestnih naselij«. Koliko časa bo preteklo, preden se bodo lahko ljudje vozili po severni obvoznici (po njej sicer predvidevajo promet od 8000 do 13 tisoč vozil na dan), pa je zanimalo Klemena Štiblja. Dobil je odgovor, da od sprejetja OPPN prek odkupa zemljišč, pridobivanja dokumentacije in končno gradnje kakih pet let.