Adrio dokapitalizirali in prodali
Adrio Airways bosta do 20. aprila s 4,1 milijona evrov dokapitalizirala država in nemški sklad 4K Invest, ki sta mu SDH in DUTB za 100 tisoč evrov prodala tudi skoraj 92-odstotni državni delež družbe.
Zgornji Brnik – Na torkovi skupščini so lastniki Adrie Airways, ki se že dalj čas sooča s poslovno-finančnimi težavami, potrdili nasprotni predlog Slovenskega državnega holdinga (SDH), da slovenskega letalskega prevoznika dokapitalizirajo za 4,1 milijona evrov. Prednostno pravico delničarjev so izključili, tako da bo lahko do 20. aprila 3,1 milijona evrov prispevala država, milijon evrov pa nemški sklad 4K Invest, s katerim sta SDH in Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB) že podpisala tudi pogodbo o prodaji 91,57-odstotnega državnega deleža Adrie Airways za 100 tisoč evrov. Uprava in nadzorni svet Adrie sta sicer skupščini neuspešno predlagala dokapitalizacijo v višini največ osem milijonov evrov. Čeprav je bila potrjena za polovico nižja, bo po oceni predsednika uprave Marka Anžurja zadoščala za preživetje Adrie. Takšni dokapitalizaciji pa so nasprotovali v društvu Mali delničarji Slovenije. »Menimo, da predlagana dokapitalizacija z rokom 20. april ob razkritem dejstvu, da ima Adria pet milijonov minusa, ter s podatkom, da ima ta trenutek 3,5 milijona evrov kapitala, ne bo zadoščala, da bi preživeli zimo, ko ima Adria največ težav z likvidnostjo,« je razložil predsednik društva Rajko Stankovič.
»4K Invest, eden vodilnih specialistov za poslovne preobrate v Evropi, bo družbi, poleg vplačila kapitala, omogočil tudi razvoj in ohranitev slovenskega nacionalnega prevoznika ter ostale dolgoročne pozitivne učinke, ki iz tega izhajajo,« pa so sporočili iz SDH in DUTB. Dokapitalizacijo bodo izpeljali prek posebne družbe 4K KNDNS, ki ima 25 tisoč evrov ustanovitvenega kapitala, SDH pa ima pisna zagotovila za njeno uresničitev. Dokapitalizacija in zaključek transakcije sta sicer vezana na pridobitev soglasij regulatorjev trga ter na izpolnitev drugih odložnih pogojev.
Postopek prodaje Adrie Airways je potekal od začetka julija lani, vanj je bilo vključenih več ponudnikov, izveden pa je bil profesionalno, transparentno in enakopravno do vseh investitorjev v prodajnem postopku ter v skladu z mednarodno prakso na tem področju, zatrjujejo v SDH, ki je v imenu obeh prodajalcev vodil postopek prodaje. Za končnega kupca so izbrali investicijski sklad 4K Invest, ki je na koncu podal najboljšo ponudbo, so razložili.
Na podlagi primerjave scenarijev je bila v SDH in DUTB sprejeta odločitev, da je prodaja družbe Adria Airways ob predhodni dokapitalizaciji s strani države in zasebnega investitorja bolj gospodarna odločitev oziroma pomeni manjši strošek za državo kot stečaj ali kot ustanovitev nove letalske družbe. Država bo namreč za dokapitalizacijo vplačala 3,1 milijona evrov, medtem ko Adria Airways letno v njen proračun prispeva okoli 10 milijonov evrov davkov, pri negativnem scenariju pa bi bil proračun neposredno bremenjen tudi za visoke stroške nadomestil za čas brezposelnosti za zaposlene, so pojasnili v SDH in DUTB, ki ocenjujeta, da Adria Airways dobiva lastnika, ki bo družbo prestrukturiral, ohranil slovenskega nacionalnega prevoznika in ga razvijal tudi v prihodnje ter s tem omogočil dolgoročne pozitivne učinke na proračun, slovensko gospodarstvo, razvoj stroke in vse deležnike družbe.
Kot so še pojasnili v SDH in DUTB, investicijski sklad 4K Invest sodi med vodilne evropske specialiste za poslovni preobrat v Evropi, ki svojim družbam nudi aktivno podporo pri povratku k dobičkonosnosti in pri zagotovitvi neodvisnosti od prejšnjega lastništva. Nova strategija Adrie Airways bo po navedbah kupca ohranila osredotočenost na slovenski, albanski, kosovski in makedonski trg, družba bo letela z modernimi letali in se povezovala s svetom preko mreže Star Alliance. Dopolnili naj bi tudi njeno floto z več modernimi letali, da bi povečala svoje mednarodno omrežje. Adria Airways bo še naprej nudila svoje storitve na novem estonskem trgu.