O Filbu na izredni seji
Bohinjski občinski svet bo v četrtek, 7. januarja, zasedal na izredni seji, na kateri bo odločal o kapitalskem vstopu občine v podjetje Filbo, s čimer bi omogočili dokapitalizacijo podjetja in rešitev delovnih mest.
Bohinjska Bistrica – Potem ko so občinski svetniki na seji ob koncu leta v sklopu proračuna Občine Bohinj rezervirali dvesto tisoč evrov za možnost dokapitalizacije podjetja Filbo, je bila točka s to temo izredno uvrščena tudi na sejo. Dokapitalizacija bohinjskega podjetja Filbo s 43 zaposlenimi, ki je zapadlo v finančne težave, je nujna, podjetje se spopada s hudimi likvidnostnimi težavami, delavci pa že tri mesece niso prejeli plač. Podjetje je 21. decembra zaprosilo za pomoč pri sanaciji, saj so se znašli v hudi finančni stiski. Po informacijah, ki jih je na seji dal novi direktor Matic Sodja, ima podjetje že dlje časa blokirane transakcijske račune, zaposleni pa so novembra prejeli dvajset odstotkov septembrskih plač, zato se soočajo s hudo socialno stisko. Vodstvo preostalih družbenikov ni obveščalo o težavah in ni primerno ukrepalo. Na skupščini v začetku decembra so nekdanje vodstvo družbeniki razrešili, za direktorja je bil imenovan Matic Sodja, sprejeli pa so tudi sanacijski program, po katerem je potrebna dokapitalizacija v višini nekaj več kot tristo tisoč evrov. S spremembo vodstva so bili opravljeni tudi pogovori z upniki, ki so izkazali razumevanje in možnost za reprogramiranje terjatev. Brez dokapitalizacije bi podjetje moralo razglasiti prisilno poravnavo, a ker bi propad podjetja povzročil širšo socialno krizo v občini, je možnost dokapitalizacije obravnaval občinski svet. Ker so občinski svetniki ocenili, da so potrebne dodatne informacije, tudi pravne in finančne opcije kapitalskega vstopa občine v podjetje oziroma dokapitalizacije podjetja, so odločili, da bodo o tem razpravljali 7. januarja na izredni seji, kjer bodo predstavljeni tudi načini, na katere lahko občina dokapitalizira podjetje v težavah. Direktor Matic Sodja bo predstavil sanacijski načrt podjetja in drugo potrebno dokumentacijo.