Ekrani slikarskih podob: Damir Globočnik, Simon Jugovic Fink, Agata Pavlovec in Herman Gvardjančič / Foto: Matic Zorman

Ekrani med abstrakcijo in originalom

V atriju Sokolskega doma v Škofji Loki je do konca meseca na ogled slikarska razstava Ekrani nagrajenca letošnjega Ex-tempora Iveta Šubica, umetnika Simona Jugovica Finka.

Škofja Loka – Umetniški ustvarjalec Simon Jugovic Fink, ki sicer živi in dela v Trzinu, je diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Imel je že sedemnajst samostojnih razstav ter sodeloval na štiridesetih skupinskih razstavah, poleg slikarstva pa se ukvarja tudi s poezijo. Pri svojem, na prvi pogled raznolikem slikarskem delovanju je za iztočnico izbral hotenje po oblikovanju dinamičnega slikarskega polja. Načini, s katerim obogati kompozicijske sestave abstraktnih oblik in vanje razmeščene predmetne motive, so različni. Pri tem povezuje dvoje razumevanj slikarske podobe: starejšega, tradicionalnega, ki sliko razume kot okno, skozi katerega lahko ugledamo konkretni motiv, in modernistično interpretacijo, po kateri je površina platna predvsem likovno polje, v katerega vnaša lastne predstave in hotenja. V kompozicijskih posegih in barvah zasledimo odmeve ekranskih podob in drugih novodobnih medijev, tako da se praviloma srečujemo s kompleksnim in raziskovalnim pristopom do slikarskega izraza.

Kot je ustvarjalca predstavil dr. Damir Globočnik, je eden od njegovih značilnih postopkov razporeditev likovnih elementov v več medsebojno razvidno ločenih prostorskih pasov. Ti so lahko samo nakazani, lahko pa gre tudi za konkretno ločitev v dvoje prostorskih nivojev v primeru, ko je slikar za likovni nosilec uporabil okensko steklo. Večina njegovih slikarskih kompozicij, izdelanih v tehniki olja na lesu, ima konkretno pobudo, abstraktni pol na njih le redko povsem prevlada. Slikar pogosto upodablja krajino, v katero razmešča akte. Ena od značilnih tem je namreč razmerje med moškim in žensko. Zanimiva je tudi pobuda za nastanek serije šestih slik z naslovom JB65, ki je prišla s strani Komornega pevskega zbora Mysterium iz Kranja. Jugovic Fink se je odločil za likovno vizualizacijo Novih ljubezenskih pesmi (Opus 65) nemškega skladatelja in pianista Johannesa Brahmsa (1833–1897). Osrednji kompozicijski poudarek na slikah so paralelno nanizani enakomerno široki trakovi. Barve in oblike povzemajo zvoke glasbe, ki so se ji uklonili tudi ritmizirani trakovi, zasnovani po matematičnem pravilu klavirskih tipk, je predstavitev sklenil Globočnik.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranj / četrtek, 18. maj 2017 / 17:05

Lep pozdrav z Gorenjske

Kranj – Del bogate muzejske zbirke razglednic gorenjskih krajev iz druge polovice 20. stoletja, ki jih hranijo v Gorenjskem muzeju, je te dni na ogled v Galeriji Prešernove hiše. Zbirka sicer obseg...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / sreda, 26. maj 2010 / 07:00

Nikoli končano rivalstvo

Med limuzinami visokega razreda se bije neizprosna bitka med tremi nemškimi znamkami.

Prosti čas / sreda, 26. maj 2010 / 07:00

Shrek za vedno

Čemerni, toda dobrosrčni orjak Shrek se ne more sprijazniti z dolgočasnim družinskim življenjem, zato pristane na čarovnijo prebrisanega Špicparkeljca.

Nasveti / sreda, 26. maj 2010 / 07:00

Ženikelj proti podplutbam

Navadni ženikelj je eden najboljših naravnih pomočnikov pri vseh vrstah ran, podplutbah, oteklinah, nategnjenih mišicah, zlomih in drugih poškodbah. Ustavlja krvavitve in omili rane pri hemoroidih.

Gospodarstvo / sreda, 26. maj 2010 / 07:00

Triglav posluje z dobičkom

Ljubljana - Nadzorni svet Zavarovalnice Triglav se je na seji prejšnji teden seznanil s poročilom o poslovanju družbe v letošnjih prvih treh mesecih. Zavarovalnica je v tem obdob...

Gospodarstvo / sreda, 26. maj 2010 / 07:00

Ni pravnih razlogov za pritožbe

Na ministrstvu za finance pojasnjujejo, da zaradi visokih povprečnih zneskov subvencij ni pravnih razlogov za pritožbe na odločbe o odmeri lanskih obveznosti iz kmetijstva.