
Policisti bodo več na terenu
Uvedba mobilne aplikacije ePolicist je v zaključni fazi, že v začetku prihodnjega leta naj bi jo začeli uporabljati po vseh policijskih enotah v državi. Na leto naj bi prihranili do 300 tisoč ur administrativnega dela.
Brdo pri Kranju – Slovenska policija bo predvidoma mobilno informacijsko storitev ePolicist, ki so jo razvili njeni strokovnjaki, v polni meri začela uporabljati v začetku prihodnjega leta, je napovedala namestnica generalnega direktorja policije Tatjana Bobnar. »ePolicist je zgodovinski projekt za odpravo administrativnih ovir in poenostavitev policijskega dela. Z njim želimo olajšati delo policistov, da bi bili ti več prisotni na terenu in s tem okrepili policijsko delo v skupnosti. Zavedamo se, da prisotnost in vidnost policistov delujeta preventivno in zmanjšujeta strah državljanov pred kriminaliteto. Projekt ePolicist je v zaključni fazi, pričakujemo, da bomo policijske enote s tablicami in z mobilnimi tiskalniki opremili v začetku prihodnjega leta,« je povedala ob robu dvodnevne mednarodne konference ePolicist, ki je prejšnji teden potekala na Brdu pri Kranju. Na njej so slovenski in strokovnjaki iz več evropskih držav razpravljali o uvajanju mobilnih rešitev v policijsko delo in se seznanili s slovenskim projektom ePolicist, ki bo po besedah Bobnarjeve stal približno pol milijona evrov, v dobršni meri pa ga financira evropski socialni sklad.
V slovenski policiji že od leta 2009 poteka projekt zmanjševanja administrativnih ovir, na ta način pa so do sedaj že privarčevali okoli 100 tisoč delovnih ur. EPolicist je najpomembnejši projekt, po zaslugi mobilne rešitve pa naj bi po oceni Bobnarjeve na letni ravni prihranili kar 300 tisoč ur administrativnega dela v policiji.
»Slovenija je ena prvih prvih držav, ki mobilno tehnologijo za potrebe policijskih postopkov uvaja tudi v prakso,« je poudaril Patrick Padding, vodja krovne skupine Evropske mreže za nove tehnologije za javno varnost (ENLETS). »Mobilne aplikacije policijskim enotam omogočajo večjo učinkovitost in boljšo komunikacijo, uporaba moderne tehnologije pa bo državljanom nudila večjo varnost, saj med drugim omogoča tudi učinkovitejši boj proti organiziranemu kriminalu. Projekt ePolicist je v tem odličen primer,« je povedal Padding in dodal, da so podobno mobilno rešitev že uvedli tudi v delo nizozemske policije, od koder tudi sam prihaja. Obe mobilni rešitvi je po njegovih besedah sicer težko primerjati, ker je vsaka prilagojena potrebam posamezne policije.
Mobilno aplikacijo ePolicist so že lani testno preizkusili tudi na Postaji prometne policije Kranj. Z njeno uporabnostjo so bili zelo zadovoljni, je povedal prometni policist Bojan Zabret. »Prednost sistema je, da policisti z vnosom enotne matične številke občana in registrske številke iz zalednih evidenc že na kraju obravnave prekrška dobimo vse potrebne podatke za izpolnitev plačilnega naloga, hkrati lahko preverimo veljavnost dokumentov. S tem razbremenimo dežurne policiste in operativno-komunikacijski center in prihranimo čas za preverjanje, hkrati pa razbremenimo tudi administracijo, saj podatkov iz ročno napisanih plačilnih nalogov ni več treba naknadno vnašati še v evidence,« je pojasnil. Kot je razkril, do težav pri uporabi ePolicista prihaja na (redkih) območjih, kjer je slaba pokritost mobilnega omrežja. »Če signala ni oziroma je preslab, plačilni nalog še vedno izpolnimo na klasičen način,« je pojasnil.
Slovenski policisti sicer v enem letu izdajo več kot 220 tisoč plačilnih nalogov, okoli 160 tisoč s področja cestnoprometnih prekrškov, izdanih na terenu.