
Davčno potrjevanje računov
Zavezanci bodo pri gotovinskem poslovanju začeli potrjevati račune preko davčnih blagajn 2. januarja prihodnje leto, tisti, ki se bodo odločili za dveletno prehodno obdobje, pa 1. januarja 2018.
Kranj – Prvega avgusta letos je začel veljati zakon o davčnem potrjevanju računov, ki predpisuje za gotovinsko poslovanje uvedbo davčnih blagajn. Izvajanje postopka potrjevanja in izdajanja računov bo zaradi lažjega prehoda na nov način možno že decembra letos. Uvedba blagajn bo obvezna z 2. januarjem prihodnje leto, za tiste, ki se bodo odločili, da bodo še dve leti uporabljali račune iz vezane knjige računov, bodo obvezne od 1. januarja 2018 dalje, tudi v tem prehodnem obdobju pa bodo podatke o računih morali v desetih dneh od izdaje računa poslati prek elektronske povezave davčnemu organu. Malim zavezancem, ki izdajo le manjše število računov, bo finančna uprava omogočila izdajanje računov s pomočjo aplikacije na portalu eDavki, za to pa si bodo morali zagotoviti internetno povezavo in elektronsko napravo in pridobiti brezplačno namensko digitalno potrdilo.
Zavezanec bo moral ob vsaki dobavi blaga in storitev za plačilo z gotovino izdati račun prek elektronske naprave, ki izpolnjuje predpisane pogoje in omogoča izvedbo postopka potrjevanja računov, in ga izročiti kupcu. Kupec mora prevzeti račun, ga imeti pri sebi neposredno po odhodu iz poslovnega prostora in ga na zahtevo tudi predložiti pooblaščencu davčnega oz. tržnega organa. Če računa ob odhodu iz poslovnega prostora nima ali ga noče predložiti pooblaščeni osebi, je zagrožena kazen štirideset evrov. Zavezanec mora v poslovnem prostoru na vsaki elektronski napravi ali na drugem vidnem mestu objaviti obvestilo o obveznosti prodajalca, da kupcu izda in izroči račun, in o obveznosti kupca, da račun prevzame in zadrži. Če zavezanec kupcu ne izda računa, ga kupec lahko zahteva. Kupec bo lahko tudi sam prek posebne mobilne aplikacije ali spletne strani finančne uprave preveril, ali je prodajalec račune prijavil finančni upravi, ki bo tudi s posebno nagradno igro spodbujala kupce k jemanju računov.