Odprli loško obvoznico
V torek so slovesno odprli škofjeloško obvoznico v Poljansko dolino, v sredo je po njej stekel promet. To je bil zgodovinski projekt prejšnjega in tega stoletja, je dejal škofjeloški župan Miha Ješe, kajti za štiri kilometre dolgo obvoznico so potrebovali štiri desetletja in več kot petdeset milijonov evrov.
Škofja Loka – Skomine po obvoznici je v sedemdesetih letih zbudil takratni župan Zdravko Krvina, ki je dal asfaltirati cesti v Poljansko in Selško dolino, je na začetke spomnil sedanji župan Miha Ješe. Leta 1979 so cesto, ki naj bi promet speljala ven iz mesta, začeli umeščati v prostor. Od enajstih variant so jih za pet izdelali idejne načrte, leta 1991 je bila potrjena tista, ki je predvidela tudi predor skozi Sten. Leta 1998 je trasi obvoznice pritrdilo ministrstvo za okolje in prostor. Ko so sredi preteklega desetletja za ta največji projekt na državnih cestah pridobili evropski denar, je vse kazalo, da bo obvoznica v Poljansko dolino hitro zgrajena. A se je nato večkrat zapletlo, nazadnje po propadu gradbenega podjetja Primorje, ki naj bi gradilo 712 metrov dolg predor pod Stenom, ko je bilo treba najti novega izvajalca in so to oteževale pritožbe na razpisni postopek. 23. decembra 2013 je bila slednjič podpisana pogodba z novim izvajalcem, konzorcijem podjetij Gorenjska gradbena družba, Iskra Sistemi in češkim partnerjem OHL ŽS, ki so obvoznico dogradili avgusta letos.
Cesta za Poljance in Ločane
Župan Miha Ješe se je v uvodnem nagovoru ob odprtju obvoznice zahvalil vsem zaslužnim za obvoznico od njenega umeščanja v prostor do njene dograditve. Zahvalil se je tudi prebivalcem Spodnjega trga in Poljanske ceste, ki so z dvema mirnima protestoma pritisnili takrat, ko je kazalo, da ceste ne bo. »Obvoznica je najprej namenjena Poljancem, ki se bodo odslej varneje in hitreje pripeljali v dolino, prebivalci mesta pa bodo hvaležni za mir in razvojno priložnost, ki se ponuja z umikom prometa iz starega dela Škofje Loke,« je dejal Miha Ješe.
Odprtja ceste sta se udeležila dva ministra, Boris Koprivnikar, podpredsednik vlade, ki je kot prebivalec Poljanske doline tudi sam težko čakal, kdaj bo obvoznica zgrajena. Ob tem je dejal, da je obvoznica tudi nekakšen simbol Slovencev, od tega, kako znamo zakomplicirati, pa tudi kako trmasto vztrajati, da je nekaj dokončano. Je pa tudi simbol sodelovanja, o čemer priča tekaški dogodek: Poljanci so pritekli v Škofjo Loko in se tamkajšnjim prebivalcem zahvalili, da so toliko let potrpežljivo prenašali, da so vozili po njihovih dvoriščih. Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je ocenil, da množična udeležba ob odprtju obvoznice kaže, kako pomembna je za tukajšnje ljudi. Žal je zelo dolgo trajalo, da so jo slednjič dobili, štiri desetletja za štiri kilometre obvoznice, katere vrednost je skoraj 52 milijonov evrov, od tega je evropskega sofinanciranja za 30 milijonov. Povedal je tudi, da je obvoznica premišljeno in s spoštovanjem do narave in dediščine umeščena v prostor, predor pa sodoben in varen. Pozval je tudi k varnim in odgovornim vožnjam po novi cesti.
Štiri desetletja, štirje kilometri, petdeset milijonov
Kako doživlja odprtje poljanske obvoznice, pa smo vprašali prejšnjega župana občine Škofja Loka Igorja Drakslerja. »Glede na to, da sem se z obvoznico ukvarjal šestnajst let, je zame današnji dan precej čustven. Na odprtje je prišlo veliko ljudi, če pa se spomnim nazaj, ko smo se skupaj s sodelavci iz občinske uprave udeleževali zborov krajanov in tam predstavljali obvoznico, jih je bilo običajno malo, med njimi pa dosti tistih, ki so nasprotovali,« se je spomnil ukvarjanja s projektom v preteklem desetletju.
Slovesnosti so se udeležili tudi ostali trije župani s Škofjeloškega, Milan Čadež, Janez Žakelj in Anton Luznar ter župan občine Tolmin Uroš Brežan, kar dokazuje, da je obvoznica tudi pomembna povezovalna cesta na tako imenovani četrti razvojni osi za severno Primorsko. Zaigral je policijski orkester, potem ko so župan Miha Ješe, vodja projekta na občini Zdenka Lukančič, ministra Boris Koprivnikar in Peter Gašperšič, vodja projekta glavnega investitorja Irena Zore Willenpart in direktor Direkcije RS za infrastrukturo Damir Topolko prerezali trak, pa so se prvi po obvoznici zapeljali starodobni kolesarji društva Rovtarji, kolesarji škofjeloškega Treking kluba in več kot sto motoristov. Danes zvečer pa se obeta še eno slavje ob odprtju obvoznice, ki bo od 18. ure naprej na Spodnjem trgu s škofjeloškimi kulturniki in glasbeniki.